וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס בעומק הג'ונגל: מגיפה של עבירות מין בצבא קולומביה

2.7.2020 / 15:39

מפקד הצבא חשף מאז 2016 נחקרו לפחות 118 אנשי צבא על תקיפות קטינים, על רקע שתי פרשות מהשבוע האחרון. עשרות מהם הודחו מהצבא, ואחרים עוברים חקירה פלילית. "לא תהיה הזדמנות שנייה"

צילום: ריוטרס

לפחות 118 אנשי צבא בקולומביה נחקרו מאז 2016 בחשד להתעללות מינית בקטינים - כך אמר מפקד הצבא, על רקע ההאשמות נגד חיילים על אונס נערות. מתוכם, 45 הודחו, ואילו 73 הנותרים עומדים בפני חקירות פליליות ומשמעתיות. מפקד הצבא, גנרל אדוארדו זאפטרו, אמר במסיבת עיתונאים וירטואלית כי לצבא יש "אפס סובלנות" ביחס לעבירות מין של חיילים.

שבעה חיילים נעצרו בשבוע שעבר בחשד שאנסו נערה ילידית במחוז ריזרלדה. כל השבעה, ושלושה ממפקדיהם, הודחו, בעוד ששני קצינים בכירים יותר הועברו מתפקידם. מקרה נוסף, של ילדה שלפי החשד נאנסה על ידי כמה חיילים בזמן שהוחזקה באתר צבאי בג'ונגל במשך כמה ימים, ללא מזון או מין, נחשף במהלך סוף השבוע האחרון.

זירת לחימה בין צבא קולומביה למחתרת FARC, 2011. רויטרס
כוחות של צבא קולומביה/רויטרס

זאפטרו הכחיש שיש הגנה של המערכת על חיילים המואשמים בעבירות מין נגד קטינים, ואמר כי כולם עוברים הכשרה על זכויות אדם. "שום חייל קולומביאני בתוך המוסד הזה לא עובר אימונים לתקיפת זכויות האדם של ילדים, ילדות או נערים", אמר. לדבריו, "אני לא אסבול שום סוג של התנהגות" המנוגדת למוסר ולערכי הצבא. "לא תהיה הזדמנות שנייה", הזהיר.

הגנרל לא ציין בכמה מקרים היו מעורבים 118 החיילים ולא דן בטענות שהעלו חיילות בחודשים האחרונים.

  • עוד באותו נושא:
  • קולומביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully