וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: עשרות הרוגים ופצועים במהומות בכלא בשל התפשטות הקורונה

23.3.2020 / 10:09

23 אסירים נהרגו ו-83 נפצעו, בהם אסירים, בהתפרעות בבית סוהר בבירה, במחאה על התנאים במקום והחשש מפני הנגיף. "ננטשנו כמו כלבים", אמר אחד האסירים. בממשלה אומרים שהמחאה לא מוצדקת וששום אסיר לא ברח. המדינה תיכנס לסגר החל מיום שלישי בלילה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מהומות בבית כלא בבוגוטה, בירת קולומביה, הותירה 23 אסירים הרוגים ו-83 פצועים - כך אמרה אתמול (ראשון) שרת המשפטים מרגריטה קאביו. המרד פרץ ביום שבת ,כשהאסירים מחו על התנאים בכלא על רקע התפשטות מגיפת הקורונה. 32 אסירים פונו לבית החולים, ושבעה סוהרים נפצעו אף הם.

המדינה הדרום אמריקנית תיכנס לעוצר כללי החל ממחר בלילה, שנועד לבלום את התשפטות המגיפה. עד כה אומתו 231 חולים, ושניים מתו.

"היום הוא יום עצוב וכואב מאוד", אמרה השרה בסרטון שפרסמה. "אמש היה ניסיון בריחה המוני מהכלא אל מודלו ופרצו מהומות במרכזי מעצר שונים ברחבי הארץ".

בתיעודים מתוך בתי הכלא, שפורסמו ברשתות החברתיות, נראו כמה שריפות קטנות, ואסירים וסוהרים פצועים. באחד מהם אמר אחד האסירים כי "ננטשנו כמו כלבים" על רקע ההתפרצות.

משפחות אסירים מחוץ לבית כלא בבוגוטה לאחר מחאת אסירים על אופן הטיפול של הממשל בקלומביה בנגיף הקורונה 22 במרץ 2020. רויטרס
משפחות של אסירים מחוץ לבית הכלא, אתמול/רויטרס

שרת המשפטים אמרה כי אף אסיר לא ברח. "אין שום בעיה סניטרית שהייתה גורמת לתוכנית הזו ולמהומות אלו. אין שום אסיר, סוהר או איש מנהלה החולה בווירוס", אמרה.

הנציבות לזכויות אדם קראה לממשלה להכריז על מצב חירום בכלא שיאפשר שחרור מוקדם לאסירים מבוגרים, בני 60 ומעלה, שעונשם המקסימלי הוא שמונה שנות מאסר.

על פי משרד המשפטים, ל-132 בתי הכלא בקולומביה יש קיבולת ל-81 אלף אסירים, אך בפועל הם מאכלסים יותר מ-112 אלף אסירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully