וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות דיירי משען בב"ש זועמות על ההנהלה: "הכתובת הייתה על הקיר"

18.7.2020 / 12:20

ההתפרצות המחודשת של הקורונה בבית האבות עוררה את כעס משפחות הדיירים. הן טוענות כי ההתנהלות במוסד הייתה רשלנית, וכי לא הייתה שמירה על ההנחיות. בתו של דייר במשען: "חלק מהצוות עבד בלי כפפות". עו"ד המייצג את משפחות המתים: "ההנהלה הכושלת צריכה ללכת הביתה"

בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה: השרים דנו בהטלת מגבלות נוספות/צילום: לע"מ

(בוודיאו: דיוני השרים על הטלת מגבלות בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה, השבוע)

בני משפחותיהם של דיירי בית האבות "משען" בבאר שבע, הביעו היום (שבת) זעם על התפרצות הקורונה המחודשת במוסד. זאת, לאחר שדיירת ושלושה אנשי צוות בבית האבות נמצאו חיוביים לנגיף. המשפחות טוענות כי המוסד פעל באופן רשלני בכל הנוגע למגיפה.

"הכתובת הייתה על הקיר, ידעתי שזה יקרה", סיפרה מלי אביעוז, בתו של דייר בבית האבות. "כשהגעתי לבקר את אבא שלי ראיתי שחלק מהצוות לא היה עם כפפות. אנחנו בהלם, למרות שציפינו שזה יקרה בגלל שלא שמרו על הנהלים". מלי הוסיפה כי "עצוב שזה המצב. אני מאמינה שהם לא הנדבקים היחידים שם. אני לא יודעת איך אבא שלי יעבור שוב את הבידוד הזה, יש שם רשלנות בכל הנוגע לטיפול בקורונה".

בית האבות משען בבאר שבע שבו מתו דיירים שנדבקו בקורונה. אתר החדשות באר שבע נט, אתר רשמי
"משען מובילה בתחלואה ובמוות". בית האבות בבאר שבע/אתר רשמי, אתר החדשות באר שבע נט

עו"ד דוד מנע, המייצג את בני משפחותיהם של המתים, פנה לשר הבריאות יולי אדלשטיין ודרש לפזר את הנהלת משען. "ההנהלה כושלת. כל יום שהם נמצאים בתפקידם, הם גורמים נזקים לכל אותם חוסים בבתי האבות", אמר עו"ד מנע.

לדבריו, "ישנם בתי אבות של רשתות אחרות עם אפס נדבקים, ומשען מובילה בתחלואה ובמוות". הוא הוסיף כי "אנשים באים לדיור מוגן, ומסתבר שאין מוגן ואין כלום. העובדים עצמם לא נזהרים ומדביקים את הקשישים. הנהלת משען צריכה ללכת הביתה".

עוד בוואלה!

בעלי המסעדות זועמים על הממשלה: "ההתנהלות היא בדיחה, מרסקים אותנו"

לכתבה המלאה

ההתפרצות המחודשת ב"משען" באר שבע זוהתה ביום שני האחרון, אז אחת העובדות במוסד נמצאה חיובית לנגיף. בשל כך, החליטה ההנהלה לערוך בדיקות לכלל הדיירים ואנשי הצוות במקום. אתמול נמצא כי שני עובדים נוספים, וכן דיירת באגף העצמאי נדבקו בנגיף.

בעקבות כך, הודיעה אתמול הנהלת "משען" כי "על פי תיאום של מנכ"ל משען, עם ראש מטה מגן אבות פרופ' נמרוד מיימון, ומטעמים של הגנה על כלל דיירינו - כל דיירי הבית יוכנסו לבידוד. זאת, לפחות עד להשלמת החקירה האפדימיולוגית של המאובחנים החיוביים". עוד נמסר כי "על פי הנחיית פרופסור מיימון יערכו בדיקות חוזרות לדיירי המחלקה הסיעודית כבר ביום ראשון".

עוד מסרה ההנהלה כי היא תגברה את צוות בית האבות, ומתבצע חיטוי במוסד. "ביקשנו גם לבצע בדיקה חוזרת לכלל המבודדים ולקבל בהקדם את כל תוצאות הבדיקות", הוסיפו במשען. כמו כן, מנהל המוסד הראל פורטנוי, ואנשי צוות נוספים, ייכנסו גם הם לבידוד. זאת, משום ששהו בימים האחרונים בסמוך לאחד העובדים שנמצא חיובי לקורונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדיקות קורונה לאנשי צוות ודיירי משען בב"ש, אפריל/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוהי לא ההתפרצות הראשונה של נגיף הקורונה בבית האבות הזה. בגל הראשון עשרות מעובדי ודיירי בית האבות נמצאו חיוביים לקורונה, ו-14 מהדיירים מתו מהנגיף.

13 ממשפחות דיירי בית האבות, שקרוביהן מתו מקורונה, מתכוונות להגיש תביעה נגד הנהלת המקום בסכום של כחצי מיליון שקלים כל אחת. המשפחות, ששכרו את שירותיו של מומחה לתחום בטיחות ובריאות, סבורות כי ניתן היה למנוע את ההתפרצות, וכי שורה של מחדלים של הנהלת המקום הובילה לשיעורי ההדבקה והתמותה הגבוהים.

מהנהלת משען טרם נמסרה תגובה.

(עדכון ראשון: 11:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully