וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופטת העליון בארה"ב רות ביידר גינזבורג: "חליתי שוב בסרטן"

17.7.2020 / 23:21

השופטת הליברלית בת ה-87, הסובלת מבעיות רפואיות בשנים האחרונות, סיפרה שהיא עוברת טיפולים כימותרפיים בשל גרורות בכבד, אך אין לה כוונה לפרוש: "אני מעודדת מהטיפול". אם לא תוכל להמשיך, טראמפ יוכל למנות שופט שלישי לעליון במהלך כהונתו ולהטות אותו עוד יותר ימינה

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: בית המשפט העליון בארה"ב הגן על זכויות עובדים להט"בים)

שופטת בית המשפט העליון של ארצות הברית רות ביידר גינזבורג הודיעה היום (שישי) שהיא עוברת טיפולים כימותרפיים בשל התפרצות מחודשת של סרטן הכבד. עם זאת, השופטת הליברלית בת ה-87 הבהירה כי היא לא מתכוונת לפרוש.

בהצהרה שפרסם בית המשפט, אמרה השופטת המבוגרת ביותר בהרכב, המונה תשעה שופטים, כי בבדיקה שגרתית שעברה בפברואר, אחרי ביופסיה, התגלו גרורות בכבד. היא אמרה שהיא מגיבה טוב לטיפולים הכימותרפיים שאותם היא עוברת פעמיים בשבוע מאז מאי.

"אני עוברת כימותרפיה ומעודדת מהצלחת הטיפול שלי", אמרה. "אמרתי פעמים רבות שאשאר חלק מבית המשפט כל עוד אני יכולה לתפקד בצורה מלאה. אני מסוגלת לעשות זאת".

מצבה הבריאותי של גינזבורג, השופטת הליברלית הבכירה ביותר בבית המשפט העליון של ארצות הברית, נמצא תחת מעקב צמוד. אם היא לא תוכל להישאר עוד בתפקידה, או במקרה של מוות, הנשיא דונלד טראמפ יוכל למנות שופט - השלישי בכהונתו - ולהטות את האג'נדה של בית המשפט עוד יותר ימינה. היחס הנוכחי בין תשעת חברי ההרכב הוא חמישה שמרנים מול ארבעה ליברלים.

שופטת בית המשפט העליון רות ביידר גינסבורג, 1 ביוני 2017. רויטרס
"אני מסוגלת לעשות את העבודה באופן מלא". גינזבורג/רויטרס

גינזבורג, שמונתה על ידי הנשיא ביל קלינטון ב-1993, סבלה מסרטן בריאות ב-2018, מסרטן בלבלב בשנה שעברה, וכבר עברה טיפולים בשל סרטן בלבלב ב-2009 וסרטן המעי הגס ב-1999. שופטים בבית המשפט העליון בארצות הברית נותרים בתפקידם עד יום מותם, או אם בחרו לפרוש.

ביום רביעי גינזבורג שוחררה מבית החולים ג'ון הופקינס בבולטימור אחרי שעברה טיפולים בחשד לזיהום. במאי, היא עברה הליך בכיס המרה שגרם לזיהום. לדבריה, שני האשפוזים האלו אינם קשורים לחזרת הסרטן, אך היא הדגישה שהיא המשיכה לעבוד בתקופה הזו, כולל בכתיבת פסיקות.

באותו הזמן, החל בית המשפט העליון, לראשונה בהיסטוריה, לשמוע טיעונים בכמה תיקים באמצעות שיחות ועידה, בשל מגיפת הקורונה, במהלכן גינזבורג השתתפה בצורה מלאה ושאלה שאלות. המושב הנוכחי של בית המשפט העליון הסתיים ב-9 ביולי, אחרי שפסק שורת החלטות משמעותיות.

עוד בוואלה!

המהפכה השמרנית טרם הושלמה: הקלף החדש-ישן של טראמפ בבחירות

לכתבה המלאה
שופטת בית המשפט העליון של ארצות הברית רות ביידר גינבסורג עם בני הזוג הילארי וביל קלינטון. 30 באוקטובר, 2019.. AP
מונתה על ידי קלינטון ב-1993. גינסבורג עם הנשיא לשעבר והמועמדת הקודמת מטעם הדמוקרטים לנשיאות, אשתו הילארי, ב-2019./AP

גינזבורג, יהודיה, היא השופטת השנייה בלבד בהיסטוריה של בית המשפט העליון של ארצות הברית, והוותק שלה הוא השני באורכו אחרי השופט קלרנס תומאס. בתור עורכת דין פורצת דרך בתחום השוויון המגדרי, היא ניצחה בשורת תיקים בבית המשפט העליון בשנות ה-70, ובתור שופטת היא סיפקה קולות מכריעים בכמה החלטות הנוגעות לשוויון זכויות לנשים, הרחבת זכויות הקהילה הלהט"בית והגנה על הזכות להפלות.

בחודש שעבר היא הצטרפה להחלטות הרוב בכמה החלטות משמעותיות, בהן דחיית הטיעון של טראמפ כי הוא נהנה מחסינות מלאה מפני חקירות פליליות בעודו נשיא מכהן.


(עדכון ראשון: 21:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully