וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון יאסור על הצגת דגלי הקונפדרציה בבסיסי צבא ארה"ב

17.7.2020 / 19:59

שר ההגנה פרסם מזכר האוסר בפועל על הצגת דגל הדרום מעורר הפילוג. זאת בעוד טראמפ סבור כי הנפתו היא חלק מחופש הביטוי. גורם בבית הלבן אמר כי הנשיא מודע למהלך. ההתנגדות לדגל גברה אחרי ההרג של ג'ורג' פלויד והמחאה שפרצה בעקבותיו

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

שר ההגנה של ארצות הברית מארק אספר פרסם מזכר האוסר בפועל על הצגת דגל הקונפדרציה בבסיסי הצבא. לפי המזכר, רק דגלים מסוימים, "המקדמים אחדות", יורשו להתנוסס במתקני צבא, והדגל של מדינות הדרום במלחמת האזרחים הוא לא אחד מהם.

"הדגלים שאנו מניפים חייבים להיות תואמים לעקרונות הצבא של הסדר הטוב והמשמעת, התייחסות בכבוד לכל אנשינו ודחיית סמלים מעוררי פילוג", כתב אספר. רוב זרועות הצבא כבר אסרו על הצגת דגלי הקונפדרציה, אך המזכר של אספר הוא מקיף וכללי וישפיע גם על בסיסים ברחבי העולם.

ההחלטה של אספר עשויה להחריף את המתיחות בינו לבין הנשיא דונלד טראמפ, שהגן על מי שבוחר להניף את הדגל השנוי במחלוקת בטענה שמדובר בחופש הביטוי. גורם במשרד ההגנה, שדיבר בעילום שם, אמר כי הבית הלבן היה מודע למזכר של אספר.

הגורם אמר כי הסיבה שבגללה הוחלט לציין רק איזה דגלים מותר להניף - כמו דגלי המדינות השונות וכאלו המוקירים שבויי מלחמה ונעדרים - נועדה למנוע מכשולים משפטיים הנוגעים לחופש הביטוי, וכן להיות א-פוליטית.

דגל הקונפדרציה של ארה"ב מתנוסס בדרום קרוליינה. GettyImages
ממשיך לפלג את ארה"ב. דגל הקונפדרציה מתחת לדגל ארה"ב/GettyImages

עבור רבים, דגל הדרום הוא תזכרות לעבדות וסמל של גזענות לבנה מימי מלחמת האזרחים, שבסיומה הפסידו מדינות הדרום שתמכו בהמשך שעבוד השחורים. מנגד, התומכים של הדגל אומרים כי הוא מייצג את המורשת והתרבות של הדרום, ויחד עם בסיסי צבא הקרויים על שמותיהם של גנרלים מהקונפדרציה ופסלים המנציחים אותם, משמש זיכרון לקורבנות המלחמה.

טראמפ, שמואשם על ידי יריביו בליבוי מכוון של המתיחות הגזעית כחלק מקפמיין הבחירות שלו, זעם אחרי שפסלים של מנהיגי הקונפדרציה ונשיאים לשעבר הוסרו והושחתו על ידי מפגינים במהלך המחאה על הרג ג'ורג' פלויד. כך, מדרבן טראמפ את בסיס בוחריו לפני נובמבר, אז ינסה לזכות בכהונה שנייה.

שר ההגנה התעמת עם טראמפ בפומבי אחרי שהתנגד לשימוש בכוחות צבא סדירים לדיכוי המהומות שפרצו אחרי ההרג של פלויד ב-25 במאי על ידי שוטר לבן במיניאפוליס.

טראמפ אף מתנגד לשינוי שמותיהם של בסיסי צבא הקרויים על שם גנרלים מהדרום, כמו פורט הוד בטקסס ופורט בראג בקרוליינה הצפונית. זאת בניגוד לעמדת הצבא, שהובעה על ידי הרמטכ"ל ולפיה צריך לבחון מחדש את הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully