וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת העובדות הסוציאליות: מאות צעדו מרחבת הבימה לרחוב דיזנגוף בת"א

מחאת העובדות הסוציאליות נכנסה ליומה ה-12, במהלכה הפגינו 300 מהן בדרישה משר האוצר וממשרדו לשוב למו"מ שיפתור את המשבר בשירותי הרווחה. יו"ר איגוד העו"סיות: "כשהצד השני מתבצר בעמדות, אנחנו לא יכולות להרשות לעצמנו לעצור את השביתה"

עריכה: עמית שמחה

כ-300 עובדות סוציאליות הפגינו היום (שישי) בכיכר הבימה בתל אביב, במחאה על תנאי העסקתן. המפגינות, השובתות זה היום ה-12, קראו לשר האוצר ישראל כץ "להתעורר ולפתור את המשבר". לאחר זמן קצר פנו המפגינות לצעדה ברחוף דיזינגוף.

ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות, נכחה בהפגנה ואמרה כי כל יום של שביתה הוא יום בו אין בידן לסייע לאנשים הזקוקים להן. "כל יום שביתה שעובר אין חקירות ילדים שעברו התעללות במשפחה והם יודעים את זה. כל יום שעובר אנחנו לא יכולות להיות לצדן של נשים שחוו אלימות מבני הזוג שלהם, והם יודעים את זה. כי כל יום שעובר אנחנו לא יכולות לסייע לקשישים שנמצאים בבידוד ובדידות ובסגר, והם לא יכולים לקנות תרופות ומזון. לכן אנחנו חייבות לפעול בכל דרך אפשרית כדי לסיים את השביתה הזאת".

הפגנת העובדות הסוציאליות בתל אביב, 17 ליולי 2020. מרים אלסטר/פלאש 90, פלאש 90
"לא נראה שמישהו מעוניין להחזיר את שירותי הרווחה לתפקוד". מחאת העו"סיות בת"א, היום/פלאש 90, מרים אלסטר/פלאש 90

עוד אמרה חרמוני כי האחראי לשביתת העובדות הסוציאליות הוא משרד האוצר. "יש אחראי אחד לסיפור הכואב של השביתה העצובה הזאת - זה משרד האוצר. אני מגיעה לפה היום אחרי שלושה ימים של משא ומתן, ואני רוצה לספר לכם שאמנם מתנהל משא ומתן אבל לא נראה שמישהו באמת מעוניין להחזיר את שירותי הרווחה לתפקוד".

לדבריה, "אנחנו באים עם רצון לייצר הסכם טוב. יש לנו את כל הנכונות, הרצינות והאחריות במשא ומתן הזה. אבל כשהצד השני מתבצר בעמדות, הפירורים שהוא מוכן לחלק - אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לא לעזוב את חדר המשא ומתן ולא לעזוב את הרחובות והמחאה שלנו. אנחנו נשבות ונפגע עד שנשקם את השירותים החברתיים בישראל - נחזור רק שיהיה הסכם עם אופק ועתיד למקצוע".

עוד בוואלה!

מחאת העובדים הסוציאליים: מאות מפגינים חסמו את תוואי הרכבת הקלה בי-ם

לכתבה המלאה
יו'ר איגוד העובדות הסוציאליות ענבל חרמוני זומנה למשטרה בשל חסימת הכביש. --, אתר רשמי
"האחראי לסיפור הכואב של השביתה הוא משרד האוצר", חרמוני בהפגנה בת"א, היום/אתר רשמי, --

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) נכח גם הוא בהפגנה ואמר כי "ילדים מופקרים להתעללות, נשים שהותקפו לא מקבלות סיוע וקשישים מופקרים לבדידותם. אלו רק חלק מהתוצאות ההרסניות של קריסת הרווחה, וזה עוד לפני השביתה. בזמן שנתניהו זורק מיליארדים על יחסי ציבור כל מה שהיה נדרש כדי לעמוד בדרישות העו"סיות להצלת הרווחה זה חצי מיליארד שקל".

אתמול הפגינו מאות עובדות סוציאליות בעשרות צמתים ברחבי הארץ, בהן בירושלים, רמת גן, אשקלון, סביון, אשדוד, חיפה ודימונה. במהלך ההפגנה בירושלים חסמו המפגינים את תוואי הרכבת הקלה, מה שגרם לשיבושי תנועה באזור. כמו כן, שלוש מפגינות התעלפו כתוצאה מהחום הכבד. כמו כן, נערכה פגישה נוספת של נציגי איחוד העובדים הסוציאליים עם נציגי האוצר במסגרת המו"מ ביניהם - השלישית השבוע.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully