וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת העובדים הסוציאליים: מאות מפגינים חסמו את תוואי הרכבת הקלה בי-ם

ההפגנות נערכות בכמה מוקדים ברחבי הארץ, בהם ר"ג, אשקלון וחיפה. בבירה חסמו המפגינים את תוואי הרכבת הקלה ושיבשו את התנועה באזור. היום תיערך פגישה נוספת של נציגי העו"סים עם האוצר במסגרת המו"מ על תנאיהם. "אם לא תהיה התקדמות - נחסום את כל הכניסות לי-ם"

הפגנת העובדים הסוציאליים בירושלים/-

מאות עובדות סוציאליות מפגינות הבוקר (חמישי) זה היום ה-11, בעשרות צמתים ברחבי הארץ, בהן בירושלים, רמת גן, אשקלון, סביון, אשדוד, חיפה, דימונה, במחאה על תנאי העסקתן. במהלך ההפגנה בירושלים חסמו המפגינים את תוואי הרכבת הקלה, מה שגרם לשיבושי תנועה באזור. כמו כן, שלוש מפגינות התעלפו כתוצאה מהחום הכבד.

בתוך כך, היום צפויה להיערך פגישה נוספת של נציגי איחוד העובדים הסוציאליים עם נציגי האוצר במסגרת המו"מ ביניהם - השלישית השבוע.

הפגנת העובדות והעובדים הסוציאליים בירושלים. 16 ביולי 2020.. ללא, אתר רשמי
הפגנת העו"סיות בירושלים, היום/אתר רשמי, ללא

יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות, ענבל חרמוני, מחתה על התנהלות האוצר במו"מ בין הצדדים. "אתמול הצגנו בפני פקידי האוצר את העומסים הכבדים בשירותים החברתיים ואת מגפת האלימות. לא נסכים לתקציב מוגנות לשמונה חודשים בלבד - הגנה על עובדות סוציאליות זו לא נדבה", אמרה. "בשלב זה האוצר מתעקש לא לתקן את השכר הנמוך שלנו שגורם לעזיבת המקצוע ולעומס בלתי אפשרי שרק הולך וגובר. אנחנו איגוד אחראי, ומודים לציבור המטופלים שתומך ומגבה את מאבקנו. נמשיך לנהל משא ומתן אחראי כאילו אין שביתה, ונמשיך במחאה ציבורית ושביתה כאילו אין מו"מ".

דני בונפיל, יו"ר מרחב ירושלים של ההסתדרות, אמר כי "אם לא תהיה התקדמות במו"מ בשבוע הבא, נחסום את כל הכניסות לירושלים, אף רכב לא ייכנס. אתמול ראש הממשלה חילק כסף לכל מי שלא צריך כסף. הראשונים שהיו צריכים לקבל את התקציב הזה זה העובדים הסוציאליים. אתם תהיו המטופלים הבאים אם לא יגיע תקציב שיטפל במשכורות הרעב שלכם".

עוד בוואלה!

כאלף עו"סים הפגינו מול משרד האוצר: "הצילו את השירותים החברתיים"

לכתבה המלאה
הפגנת העובדות והעובדים הסוציאליים בירושלים. 16 ביולי 2020.. ללא, אתר רשמי
"השכר הנמוך שלנו גורם לעזיבת המקצוע", מפגינים בירושלים, היום/אתר רשמי, ללא

ביום שני האחרון, הפגינו כאלף בני אדם מול משרד האוצר בירושלים, במסגרת היום השמיני למחאת העובדות הסוציאליות. המוחים החזיקו שלטים עליהם כתוב "משנים את המציאות ברווחה ובבריאות", "עו"סים שינוי, או לא עושים בכלל!", "די לרווחה טפלו ברווחה" ו"שכרטא". זאת, לצד קריאות "בושה".

"אנחנו ביום השמיני לשביתה וזה חמור מאוד", אמרה יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים חרמוני. "מבחינתנו המאבק והשביתה הם אמצעי להגיע להסכם ולהציל את השירותים החברתיים. אבל יש משרד אחד שבו האנשים לא רוצים להציל את השירותים החברתיים. שר האוצר אומר שעכשיו זה הזמן לתת כתף. מה אנחנו עושים כל הזמן, אם לא כל החיים המקצועיים שלנו? אנחנו נותנים כתף".

עובדות סוציאליות מפגינות וחוסמות את הרכבת הקלה בירושלים בירושלים, 16 ביולי 2020. מחאת העובדות הסוציאליות, אתר רשמי
מפגינים חוסמים את תוואי הרכבת הקלה בירושלים, היום/אתר רשמי, מחאת העובדות הסוציאליות

בשבוע שעבר פתחו העובדים הסוציאליים בשביתה כללית בכל השירותים החברתיים, במסגרתה הושבתו כל השירותים החברתיים במשרדי הרווחה, החינוך והבריאות, ללא הגבלת זמן. בשל כך, לא נערכות מאז יום שני שעבר חקירות ילדים, לא ניתנים צווי הגנה לילדים ונוער בסיכון, לא מתקיימות ועדות להפסקת הריון, לא ניתן מענה לפניות קשישים, לא מטופלים מקרי אלימות במשפחה, לא נערכות השמות של קטינים לפנימיות ולא מוגשים תסקירי עובדים סוציאליים לעבריינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully