וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין שהיכה בעבר פעיל שמאל מונה לאחראי בירושלים על משבר הקורונה

שלום אייזנר, שתועד ב-2012 מכה מפגין מדנמרק עם הרובה שלו, מונה על ידי ראש עיריית ירושלים לממונה על משבר הקורונה בעיר. המינוי הוכרז במהלך הערכת מצב שקיימה העירייה על רקע העלייה בתחלואה בבירה, בה ביקשו לקבל סמכויות וכלים לטיפול בהתפשטות המחלה

עריכה: שניר דבוש

(תיעוד הכאת המפגין ברובה, 2012)

שלום אייזנר, סא"ל (במיל') שהורשע בתקיפת פעיל שמאל מדנמרק לפני כשמונה שנים, מונה היום (חמישי) על ידי ראש עיריית ירושלים לממונה על הטיפול במשבר הקורונה בעיר. מינויו של אייזנר, המשמש בימים אלה כנציג המל"ל בעירייה, הוכרז במסגרת הערכת מצב שנערכה בשל העלייה בתחלואה בבירה.

בכינוס השתתפו ראש העיר ירושלים משה ליאון, מנכ"ל העירייה איציק לארי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק חירום וביטחון אלישע פלג, סגן ראש המל"ל יואל סלוביק, נציגי פיקוד העורף בירושלים ד"ר חן זמיר, וכן רופאת המחוז, נציגי משטרת ישראל ונציג משרד הפנים.

בפגישה דנו הנוכחים בכמה סוגיות, בהן פינוי חולי הקורונה בעיר לבתי מלון, תהליך שכבר החל עם הוצאתם של 500 תושבים למלוניות. ליאון שב על התנגדותו להטלת סגר כולל על שכונות בעיר, מאחר שלדבריו "רק מגדיל את מספרי החולים, הוא לא פותר את הבעיה". בעירייה אף ביקשו לקבל סמכויות וכלים לטיפול בהתפשטות המחלה.

גזר דין לשלום אייזנר סמח"ט הבקעה. דצמבר 2013. יותם רונן
הורשע בתקיפת פעיל שמאל. אייזנר בגזר דינו, דצמבר 2013/יותם רונן

אייזנר תועד באפריל 2012 מכה ברובה ה-M-16 שלו מפגין זר מדנמרק, אחד מ-250 אירופים ופלסטינים שהשתתפו בסיור אופניים בבקעת הירדן. המשתתפים ביקשו לרכוב בכביש 90, סמוך לכפר עוג'א, אך לא ביקשו מראש את אישור הצבא. על פי התיעוד, אייזנר נראה נוטל את נשקו האישי, ומכה בו בחוזקה בפניו של הפעיל שנעמד מולו. לטענת עדים לאירוע, המפגין לא נקט כל אלימות כלפי הכוחות.

אייזנר אמור היה להתמנות לסגן מפקד בה"ד 1, אך בעקבות התקרית הוחלט להדיחו ואף הוטלו עליו עבודות שירות במשך חודשיים. שלוש שנים לאחר מכן, סיים את שירותו בצה"ל והודיע על פרישתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully