וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נגד ראש אגף התקציבים באוצר: "פועל לסכל את פעולות הממשלה"

17.7.2020 / 12:03

ראש הממשלה האשים בחשבון הפייסבוק שלו את שאול מרידור כי הוא מתדרך נגד החלטות הממשלה: "בלתי נתפס". זאת, ברקע הוויכוח על תכנית "מענק לכל אזרח" שהוצגה השבוע, לה התנגדו בתוקף משרד האוצר. כץ: אם יוכח שפעל לסכל החלטות ממשלה - יטופל משמעתית

בנימין נתניהו/צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: נתניהו מציג את התכנית הכלכלית, השבוע)

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את ראש אגף התקציבים באוצר, שאול מרידור, וטען כי הוא מנסה למנוע את יישום ההחלטות הכלכליות של הממשלה. "בלתי נתפס שפקידים מתדרכים נגד החלטות שהתקבלו בממשלה ופועלים לסכל אותן", כתב נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו. זאת, ברקע הוויכוח הציבורי על תכנית המענקים שהוצגה השבוע.

נתניהו, שלא נקב מפורשות בשמו של מרידור, כתב את הדברים כששיתף פוסט של ח"כ שלמה קרעי (ליכוד), שכתב מילים חריפות אף יותר נגד ראש אגף התקציבים, וצירף תמונה שלו.

שר האוצר, ישראל כץ הגיב על דבריו של נתניהו ואמר כי "עובדי המדינה נדרשים למלא אחר החלטות הדרג המדיני . במידה שיוצגו בפני שר האוצר הוכחות למעשים מסוג זה, הדברים יטופלו במסגרת המשמעתית של שרות המדינה".

ראש הממשלה דורש זה חודשים את פיטוריו של מרידור. המתיחות החריפה לאחר שמרידור נפגש בשנה שעברה במהלך קמפיין הבחירות עם יו"ר כחול לבן גנץ ותדרך אותו בנושאים כלכליים. עד כה סירב כץ לפטר או להדיח את ראש אגף התקציבים למרות דרישותיו של נתניהו.

שאול מרידור בוועידת הכספים 11.11.2019. עדינה ולמן, דוברות הכנסת,
ראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור/עדינה ולמן, דוברות הכנסת

דבריו של נתניהו באו על רקע פוסט של ח"כ קרעי. "כבר הכרנו את התופעה שבה פקידים מנסים לשלוט במדינה נגד נבחרי הציבור", כתב הח"כ מהליכוד, "ראש אגף התקציבים באוצר, שאול מרידור, הפך זאת לאומנות. הוא מטרפד החלטות של ראש הממשלה נתניהו להעביר עוד כספים וסיוע לאזרחי ישראל - לעצמאיים, לבעלי העסקים, לשכירים ולמובטלים. בשעת משבר קשה זו ובכלל, אסור לקבל זאת בשום אופן. תפקידם של פקידים הינו לבצע את מדיניות הממשלה. כל ניסיון להחיל מדיניות משלהם בניגוד למדיניות הממשלה מהווה חתרנות פקידותית. יתירה מכך, תדרוך עיתונאים נגד הממשלה והעומד בראשה וניהול מסע דה-לגיטימציה כנגד מדיניות הממשלה, הופכים את המציאות לבלתי נסבלת".

לפי תכנית "מענק לכל אזרח" שהוצגה השבוע במסיבת עיתונאים, כל אזרח בישראל מעל גיל 18 יקבל מענק מידי מהממשלה לחשבונות הבנק, לפי המדרג הבא: רווק - 750 שקלים, 2,000 שקל למשפחה עם ילד, 2,500 למשפחה עם שני ילדים, ו-3,000 למשפחה עם שלושה ילדים.

עוד בוואלה!

באוצר מתנגדים נחרצות לתכנית של נתניהו וכץ: "לא יעילה, לא נכונה ותפגע בישראל"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג תוכנית כלכלית נוכח הקורונה, 15 ביולי 2020. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו מציג את תכנית המענקים, השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

במשרד האוצר מתנגדים בתוקף לתכנית נתניהו ושר האוצר ישראל כץ, שעלותה מוערכת בכשישה מיליארד שקלים. גורם באוצר אמר לוואלה! NEWS כי "כל הנהלת האוצר התנגדה בתוקף לתכנית הזאת, לא רק באגף התקציבים. בישיבה מול השר הבהירו לו שזו תכנית לא יעילה, לא נכונה כלכלית ושהיא לא תתרום למצב המשק. בנוסף, צפוי כי ההתנהלות הכלכלית הזו תוביל להורדת דירוג האשראי של ישראל".

לדברי אותו גורם, "אפילו יועצו של נתניהו, אבי שמחון, הצדיק את הטענות האלו. זה לא חלק מהתקציב של התכנית הכלכלית שאושרה רק השבוע. אין שום קריטריונים במתן המענקים".

גורם בכיר באוצר אמר לוואלה! NEWS כי על אף שגם לתכנית הקודמת של המענקים (500 שקל לכל ילד, - ד"י) הייתה התנגדות, "עכשיו כל הנהלת האוצר הייתה בטירוף, ההתנגדות הייתה יותר קיצונית, זה לא צעד כלכלי נכון. אם רוצים לתת מענקים תתנו את המענקים למי שצריך אותו, מי שמרוויח מספיק כסף לא צריך את הכסף הזה. בפעם הקודמת ראינו שרק החסכונות עלו, במקום לצרוך אנשים חסכו את המענקים האלה".

הגורם הבכיר הוסיף כי "המטרה היא לתת את הכסף למי שצריך, פה נותנים כסף לכולם ללא קריטריונים. אם רוצים לחזק את הכלכלה תתנו את המענקים לעשירונים התחתונים. בעשירונים התחתונים זה ישר הולך לצריכה, בעשירונים העליונים זה מגיע לחיסכון. ככל שהשכר יותר נמוך הכסף הולך לצריכה, מי שרוצה לעודד את הצריכה צריך לחזק את החלשים".

(עדכון ראשון: 10:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully