וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוצר מתנגדים נחרצות לתכנית של נתניהו וכץ: "לא יעילה, לא נכונה ותפגע בישראל"

15.7.2020 / 21:59

הדרג המקצועי במשרד האוצר העביר ביקורת חריפה על המענקים שהציגו נתניהו וכץ, שעלותם מוערכת בכשישה מיליארד שקלים. "התכנית לא נכונה כלכלית ולא תתרום למצב המשק", אמר גורם באוצר. "מי שרוצה לעודד את הצריכה צריך לחזק את החלשים, לא את העשירונים העליונים"

בנימין נתניהו/צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

במשרד האוצר מתנגדים בתוקף לתכנית שהציגו הערב (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ, שעלותה מוערכת בכשישה מיליארד שקלים. גורם באוצר אמר לוואלה! NEWS כי "כל הנהלת האוצר התנגדה בתוקף לתכנית הזאת, לא רק באגף התקציבים. בישיבה מול השר הבהירו לו שזו תכנית לא יעילה, לא נכונה כלכלית ושהיא לא תתרום למצב המשק. בנוסף, צפוי כי ההתנהלות הכלכלית הזו תוביל להורדת דירוג האשראי של ישראל".

לדברי אותו גורם, "אפילו יועצו של נתניהו, אבי שמחון, הצדיק את הטענות האלו. זה לא חלק מהתקציב של התכנית הכלכלית שאושרה רק השבוע. אין שום קריטריונים במתן המענקים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג תוכנית כלכלית נוכח הקורונה, 15 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
במשרד האוצר מתנגדים. נתניהו מציג את התכנית, הערב/צילום מסך, ללא

לפי התכנית שהוצגה הערב במסיבת עיתונאים, כל אזרח בישראל מעל גיל 18 יקבל מענק מיידי מהממשלה לחשבונות הבנק, לפי המדרג הבא: רווק - 750 שקלים, 2,000 שקל למשפחה עם ילד, 2,500 למשפחה עם שני ילדים, ו-3,000 למשפחה עם שלושה ילדים.

עוד בוואלה!

נתניהו וכץ הציגו תכנית מענקים: כל אזרח בישראל יקבל עד 3,000 שקלים

לכתבה המלאה

גורם בכיר באוצר אמר הערב לוואלה! NEWS כי "בתכנית הקודמת של המענקים (500 שקל לכל ילד, ד"י) גם היתה התנגדות, עכשיו כל הנהלת האוצר הייתה בטירוף, ההתנגדות הייתה יותר קיצונית, זה לא צעד כלכלי נכון. אם רוצים לתת מענקים תתנו את המענקים למי שצריך אותו, מי שמרוויח מספיק כסף לא צריך את הכסף הזה. בפעם הקודמת ראינו שרק החסכונות עלו, במקום לצרוך אנשים חסכו את המענקים האלה".

הגורם הבכיר הוסיף כי "המטרה היא לתת את הכסף למי שצריך, פה נותנים כסף לכולם ללא קריטריונים. אם רוצים לחזק את הכלכלה תתנו את המענקים לעשירונים התחתונים. בעשירונים התחתונים זה ישר הולך לצריכה, בעשירונים העליונים זה מגיע לחסכון. ככל שהשכר יותר נמוך הכסף הולך לצריכה, מי שרוצה לעודד את הצריכה צריך לחזק את החלשים".

שר האוצר מציג תוכנית כלכלית נוכח הקורונה, 15 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
"כל הנהלת האוצר הייתה בטירוף". כץ מציג את התכנית, הערב/צילום מסך, ללא

התכנית ספגה ביקורת גם מגורם בביטוח הלאומי, שאמר הערב כי "היום בביטוח הלאומי יש שתי קצבאות אוניברסיאליות וכל שאר הקצבאות הן דיפרנציאליות עם פרמטרים. אין ספק שכשיש לך תקציב מוגבל ואתה צריך לתת אותו - מענק דיפרנציאלי נותן התייחסות יותר נקודתית למצב של האזרח - ואוניברסאלית מתייחס לכולם כמקשה אחת".

עו"ד רועי כהן, נשיא להב - לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, קרא לנתניהו וכץ לקחת אחריות על ציבור העצמאים, "לפני שהם מפזרים כסף לכל עבר". הוא תקף את התכנית ואמר: "מאיפה ההחלטה ההזויה לתת כסף לאנשים עובדים ולמי שלא צריך, במקום למי שזועק עקב החלטות הממשלה לסגור לו את העסק? ציבור העצמאים מדמם מספיק עם הפופוליזם הזול ושליפות מהמותן. צריך עבודת מטה מעמיקה ורצינית שתוציא את המשק מהבוץ. השטח בוער וצריך תשובות מקצועיות פעם אחת ולתמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully