וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון בכנסת על איכוני שב"כ: "כרבע מהמבודדים שערערו - שוחררו"

14.7.2020 / 11:30

ועדת החוץ והביטחון התכנסה כדי לדון במנגנון הערר של משרד הבריאות על איכוני שב"כ. מבין עשרות אלפי הישראלים שהוכנסו לבידוד בעקבות האיכונים, אלפים פנו למוקד משרד הבריאות בשבוע הראשון של חודש יולי. נציגת המשרד: "היו ימים קשים, אך זמני ההמתנה שלנו במגמת שיפור"

צילום: ערוץ כנסת,עריכה: ניר חן

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת דנה הבוקר (שלישי) ב"תלונות על מנגנון הערר של משרד הבריאות על איכוני שב"כ" בתקופת קורונה וכן בטענות על הטעויות בכניסה לבידוד בעקבות האיכונים.

לפי הנתונים שהציג משרד הבריאות לוועדת החוץ והביטחון, נכון לתקופה שבין 1 ל-8 ביולי, יותר מ-70 אלף ישראלים הוכנסו לבידוד בעקבות הפעלת האיכונים. עוד עולה כי משרד הבריאות ביקש מהשב"כ לאכן 6,321 ישראלים.

מבין החולים החדשים הנוספים שאותרו בתקופה הזו, 3,495, כ-70% מהם - כלומר 2,468, אותרו בעקבות איכוני שב"כ. 2,741 ישראלים שנדרשו להיכנס לבידוד פנו למוקד ערעורים. כרבע מבין המערערים, 694 מבודדים, שוחררו בעקבות הערעור. לעוד 18 מערערים משך הבידוד קוצר בעקבות הפנייה.

סגר בשכונת עמישב, רמלה, 10 ביולי 2020. ניב אהרונסון
שוטר אוכף את הסגר ברמלה, החודש/ניב אהרונסון

איילת גרינבוים, ראש אגף השירות במשרד הבריאות, אמרה כי למרות הביקורת - חל שיפור בעומס על מוקד הפניות של המשרד. "מהרגע שהתחלנו לשלוח מסרונים, היו לנו ימים מאד קשים. החל מיום רביעי אנחנו מאופסים. זמני ההמתנה שלנו עומדים כעת על רבע שעה, ואנחנו במגמת שיפור נוספת", פירטה.

לדבריה, "בכל רגע נתון כרגע יש 150 נציגים שעונים רק לעניין מסרונים ויש להם סמכות לבטל בידוד באופן מיידי. אם מישהו מספר לנו שהוא היה בבית, בפעילות ספורטיבית ולא פגש אנשים - אנחנו מבטלים את הבידוד. אישרנו לכ-12 אלף איש לצאת מבידוד". עוד ציינה גרינבוים כי 20% מהפניות נדחו על הסף.

עוד בוואלה!

מגבלת הדיוק של האיכונים: הטעות שבגללה נשלחים לבידוד לשווא

לכתבה המלאה

משרד הבריאות עדכן היום כי 1,681 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה ביממה החולפת - שיא יומי מאז פרוץ הנגיף בישראל. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-41,235. מספר החולים הפעילים הוא 21,393. בבתי החולים מאושפזים 524 חולים, מתוכם 55 מונשמים ו-177 חולים קשה. בכך, מספר החולים באורח קשה כמעט והוכפל לעומת השבוע שעבר. נכון להיום מתו 368 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

(עדכון ראשון: 10:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully