וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתחממות הגלובלית תחצה רף חדש: האזהרה של סוכנות מזג האוויר באו"ם

14.7.2020 / 6:30

מחקר של ארגון המטאורולוגיה העולמי מציג תמונה מדאיגה, לפיה קיימת סבירות של 20% שהטמפרטורה הממוצעת תעלה בחמש השנים הקרובות במעלה וחצי יותר מאשר במאה ה-19. "ההאטה התעשייתית בשל הקורונה לא יכולה להיות תחליף להפחתה מתואמת של פליטת גזי חממה", הזהירו החוקרים

קרחון ענק התנתק מאנטרקטיקה והתנפץ לחתיכות/רויטרס

(בווידאו: קרחון ענק התנתק מאנטרקטיקה והתנפץ לחתיכות, לפני כחצי שנה)

קיימת סבירות של 20% לפיה באחת מחמש השנים הקרובות הטמפרטורה הממוצעת בכלל כדור הארץ תהיה גבוהה בכ-1.5 מעלות צלזיוס בהשוואה למה שהיה לפני 120-170 שנים - זה אחד מהנתונים המדאיגים שעולים מתחזיות אקלימיות לחמש השנים הבאות, לפי נתונים שהציגה בימים האחרונים סוכנות מזג האוויר של האו"ם, ארגון המטאורולוגיה העולמי (WMO).

לפי הסכם האקלים שנחתם בפריז ב-2016, השאיפה העולמית היא להגביל עד לסוף המאה הנוכחית את התחממות כדור הארץ, באופן שלא יעלה על 1.5 מעלות צלזיוס בהשוואה לתקופה הטרום-תעשייתית (1850-1900). זאת כאשר כבר היום הטמפרטורה הממוצעת של כדור הארץ גבוהה במעלת צלזיוס אחת בהשוואה לעידן זה.

נתון נוסף שעולה מהמחקר שהציג הארגון, מראה כי ניתן לצפות בסבירות גבוהה כי הטמפרטורה הממוצעת השנתית בכדור הארץ תנוע בטווח שבין 0.91 - 1.59 מעלות צלזיוס יותר מאשר במהלך התקופה הטרום-תעשייתית.

גל חום בהודו, 14 ביולי 2016. AP
גל חום קיצוני בהודו, בקיץ שעבר/AP

בנוסף לכך, קיים סיכוי של כ-70% כי ההתחממות תקרה במהלך חודש אחד או יותר בחמשת השנים הקרובות. ההשפעות של ההתחממות הגלובלית מתבטאות בין היתר בעליית מי הים, אובדן הקרחונים בקטבים, וכן בעלייה במספר אירועי מזג האוויר הקיצוניים ברחבי העולם.

מזכ"ל ארגון המטאורולוגיה העולמי, פרופ' פטרי טאלאס אמר כי "מחקר זה מראה ברמת מיומנות מדעית גבוהה את האתגר העצום העומד בפנינו כדי לעמוד ביעדים של הסכם פריז בנושא שינוי האקלים, ולשמור על עליית הטמפרטורה במאה הנוכחית הרבה מתחת ל-2 מעלות צלזיוס מעל לרמות הטרום-תעשייתיות".

עוד בוואלה!

ההזדמנות שבמשבר: המגיפה הצמיחה אפשרות לעצור את שינויי האקלים

לכתבה המלאה
קרחונים נמסים בגרינלנד, 1 באוגוסט 2019. AP
קרחונים נמסים בגרינלנד, בקיץ שעבר/AP

פרופ' טאלאס הוסיף כי לשם כך, "על כולנו להמשיך במאמצים להגביל את עליית הטמפרטורה עד 1.5 מעלות צלזיוס".

הוא הבהיר כי "ההאטה התעשייתית והכלכלית בעקבות מגיפת הקורונה לא יכולה להוות תחליף לפעולה מתמשכת ומתואמת להפחתת פליטת גזי החממה". הוא ציין כי "ההשפעה של ירידת הפליטות השנה לא צפויה להוביל להפחתה של ריכוזי CO2 באטמוספירה, שמהווים את הגורם המרכזי להתחממות הגלובלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully