וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חום שיא: 20.75 מעלות נמדדו באנטארקטיקה

לדברי חוקרים שביצעו את המדידה באי מול היבשת, "מעולם לא נרשמה טמפרטורה גבוהה כל כך באנטארקטיקה". אולם, מאחר ולא נלקחה כחלק ממחקר רחב, "לא ניתן להשתמש בה בכדי לחזות מגמת שינוי אקלימי". מנגד, חוקרים אחרים מודאגים: הקוטב עובר התכה שתעלה את גובה פני הים

קרחון ענק התנתק מאנטרקטיקה והתנפץ לחתיכות/רויטרס

אנטארקטיקה עברה לראשונה את רף ה-20 מעלות, כשחוקרים מדדו על אי מול חופי היבשת טמפרטורה של 20.75 מעלות. המדען הברזילאי קרלוס שיפר, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "מעולם לא נרשמה טמפרטורה גבוהה כל כך באנטארקטיקה". הוא הוסיף כי היבשת שברה שיא גם בשבוע שעבר, עם מדידת טמפרטורה של 18.3 מעלות בחצי האי.

הקריאה האחרונה נלקחה בתחנת ניטור באי סימור, שהנו חלק משרשרת איים מאותו חצי האי, בנקודה הצפונית ביותר של היבשת. עם זאת, שיפר הסתייג ואמר כי הטמפרטורה, שנרשמה ב-9 לפברואר, הייתה רק קריאה אחת, ולא חלק ממערך נתונים שנבנה בטווח ארוך. לדבריו, למרות שהטמפרטורה שנרשמה נחשבת לגבוהה, היא אינה חלק ממחקר רחב, ועל כן לא ניתן להשתמש בה בכדי לחזות מגמה. "איננו יכולים להשתמש בזה כדי לחזות שינויים אקלימיים בעתיד", אמר. "זה פשוט איתות לכך שמשהו קורה באזור הזה".

קבוצת פינגווינים על גבי קרחון שהתנתק, אנטארקטיקה. 6 בפברואר 2020. רויטרס
"איתות לכך שמשהו קורה באזור". קבוצת פינגווינים על גבי קרחון שהתנתק, אנטארקטיקה/רויטרס

לעומתו, בארגון המטאורולוגי העולמי של האו"ם (WMO) יותר מודאגים. על פי הנתונים שפירסמו, הטמפרטורות ביבשת הקפואה עלו בכמעט שלוש מעלות במהלך השנים האחרונות, וכי בתקופה זו "נסוגו" 87% מהקרחונים לאורך החוף המערבי שלה. לדברי הארגון, במהלך 12 השנים האחרונות, הראו הקרחונים "נסיגה מואצת" בגלל התחממות כדור הארץ.

החודש שעבר נרשם כחודש ינואר החם ביותר באנטארקטיקה. מדענים הזהירו כי ההתחממות הגלובלית גורמת להתכה כה רבה בקוטב הדרומי, והוא בסופו של דבר יתפורר ויגרום לגובה פני הים העולמי לעלות בשלושה מטרים לפחות במהלך המאות הבאות.

עוד בוואלה!

השלכות ההתחממות הגלובלית: נמדדה הטמפרטורה הגבוהה ביותר באנטארקטיקה

לכתבה המלאה
קרחון צף לאחר שהתנתק, אנטארקטיקה. 6 בפברואר 2020. רויטרס
החודש שעבר נרשם כחם ביותר באנטרקטיקה. קרחון צף לאחר שהתנתק בקוטב הדרומי/רויטרס
קרחון צף לאחר שהתנתק, אנטארקטיקה. 6 בפברואר 2020. רויטרס
מדענים הזהירו כי ההתחממות הגלובלית גורמת להתכה רבה בקוטב הדרומי. קרחון צף באנטארקטיקה/רויטרס

השיא הקודם לכל האזור האנטארקטי - הכולל את היבשת, האיים והאוקיאנוס שנמצאים באזור האקלים ביבשת - היה 19.8 מעלות, והוא נרשם בינואר 1982. ביולי האחרון הגיע האזור הארקטי לטמפרטורת שיא משלו של 21 מעלות, שנרשם על ידי בסיס בקצה הצפוני של אי אלסמר שבקנדה הארקטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully