וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלכות ההתחממות הגלובלית: נמדדה הטמפרטורה הגבוהה ביותר באנטארקטיקה

ביום חמישי האחרון זיהו בבסיס המחקר הארגנטינאי "אספרנזה" את שיא החום שנמדד אי פעם ביבשת הקפואה - 18.3 מעלות בלבד. מדובר ב-0.8 מעלות יותר מאשר השיא הקודם. באו"ם מזהירים כי החום הזה עלול לזרז את התפוררות היבשת ועליית פני הים בכל העולם

אנטארקטיקה - שנה על הקרח/Antarctica- A Year on Ice Teaser Trailer

הטמפרטורה הגבוהה ביותר ביבשת אנטארקטיקה אי פעם - 18.3 מעלות, נמדדה ביום חמישי האחרון. מדובר בטמפרטורה הגבוהה ביותר שנממדה ביבשת הקפואה מאז ומעולם. השיא הקודם, 17.5 מעלות, נמדד במרץ 2015. הטמפרטורה שנממדה בסוף השבוע האחרון בבסיס המחקר הארגנטינאי "אספרנזה", גבוהה ב-0.8 מאשר טמפרטורת השיא הקודמת בחצי האי האנטארקטי, אחד האזורים המתחממים במהירות עלי אדמות.

הארגון המטאורולוגי העולמי של האו"ם אימת את הנתונים. דוברת הארגון, קלייר נוליס, אמרה כי "זאת לא טמפרטורה שנהוג לשייך לאנטארקטיקה, אפילו בקיץ". עם זאת, הוסיפה נוליס כי הטמפרטורות ביבשת אנטארקטיקה עלו בכמעט שלוש מעלות צלזיוס במהלך 50 השנים האחרונות, וכ-87% מהקרחונים לאורך החוף המערבי של היבשת "נסוגו" בתקופה זו. לפי הארגון, הקרחונים הראו "נסיגה מואצת" ב- 12 השנים האחרונות בגלל ההתחממות הגלובלית.

מדענים מזהירים כי ההתחממות הגלובלית גורמת לקרח כה רב להנמס בקוטב הדרומי, כך שהוא יתפורר בסופו של דבר. היעלמות יבשת אנטארקטיקה תגרום לגובה פני הים לעלות ברחבי העולם לפחות בשלושה מטרים לאורך מאות שנים.

העמקים היבשים אנטארקטיקה. Shutterstock, ShutterStock
"כמות הקרח שאבד מדי שנה מאנטארקטיקה גדלה פי שש לפחות". אנטארקטיקה/ShutterStock, Shutterstock

נוליס, הוסיפה כי "כמות הקרח שאבד מדי שנה מאנטארקטיקה גדלה פי שש לפחות בין השנים 1979 ל-2017". היא הוסיפה כי "המסת הקרחונים האלה אומרת שאנחנו בצרות גדולות בכל הנוגע לעליית מפלס הים".

בעוד השיא של יבשת אנטארקטיקה, כפי שנקבע בסוף השבוע הוא - 18.3 מעלות, הרי שהשיא באזור אנטארקטיקה הרחב - הכולל את היבשת, האיים והאוקיאנוס שנמצאים באזור - הוא 19.8 מעלות צלזיוס, שנרשם בינואר 1982. ביולי האחרון הגיע האזור הארקטי שבקצה השני של העולם לטמפרטורת שיא משלו - 21 מעלות צלזיוס, שנרשם על ידי בסיס בקצה הצפוני של אי אלסמר שבקנדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully