וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: הסנקציות האמריקניות הן פשע, לא מהווים איום על אף מדינה

8.2.2020 / 11:49

בהצהרה שמסר המנהיג העליון של איראן הוא תקף את הסנקציות שהטיל ממשל טראמפ על ארצו, אך הוסיף כי מדובר בהזדמנות לבסס את כלכלת איראן על ענף אחר מאשר יצוא נפט. "מטרתנו היחידה היא להבטיח את ביטחוננו", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר היום (שבת) כי הסנקציות האמריקניות שהוטלו על ארצו הן "פעולה פושעת". בהצהרה ששודרה הערוץ הטלוויזיה הממלכתי באירן אמר חמינאי כי "ניתן להפוך את הסנקציות האמריקניות להזדמנות בכך שכלכלת איראן תהפוך למבוססת פחות על ייצוא נפט, ותתבסס על ייצור מקומי. לדברי חמינאי, טהראן לא מהווה איום על אף מדינה אחרת. "מטרתנו היחידה היא להבטיח את ביטחוננו". עוד הוסיף חמינאי כי "עלינו להתחזק בכל דרך ניתן כדי להכשיל את המזימות של אויבינו".

המתיחות בין איראן לבין ארצות הברית החריפה מאז החיסול של הגנרל קאסם סולימאני בתחילת החודש שעבר, ושיגורי הטילים לעבר עיראק בתגובה. שתי המדינות היו קרובות לעימות צבאי, והמשטר גם חווה שורה של מחאות בשנה האחרונה בשל המשבר הכלכלי החריף שנגרם על ידי הסנקציות האמריקניות אחרי פרישת הממשל מהסכם הגרעין.

בשבוע שעבר כתב נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי איראן רוצה לשוב למו"מ עם ארצות הברית, אך מצד שני רוצה שהסנקציות יוסרו. "שר החוץ האיראני אומר כי איראן רוצה לנהל משא ומתן עם ארצות הברית, אך מבקשת להסיר את הסנקציות - לא תודה!". את הדברים אמר בתגובה לדברי שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, בראיון ל"דר שפיגל" הגרמני, כי איראן מעוניינת לשוב למו"מ עם ארצות הברית, גם לאור חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני.

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי במהלך כינוס בטהראן לקראת חגיגות 41 שנה למהפכה האיסלאמית 5 בפברואר 2020. רויטרס
"פעולה פושעת". חמינאי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully