וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הביקורת: ראש המחוז בגרמניה שנתמך בימין הקיצוני חוזר בו מהתפטרותו

לאחר שנבחר בתמיכת מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה", מושל תורינגיה חזר בו מכוונתו לפרוש מיד, והודיע כי יישאר זמנית בתפקיד בהמלצת עורכי דינו. קמריך, שנמצא בלב הסערה בגלל הטאבו על שיתוף פעולה עם הימין הקיצוני, הודיע גם כי הוא ייוותר על ההעלאה בשכרו

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ראש ממשלת מדינת תורינגיה במזרח גרמניה, תומאס קמריך, שנבחר בסיוע מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) אמר היום (שישי) כי הוא לא יתפטר מיד, זאת לאחר שהודיע על כוונתו להתפטר אחרי שנתקל בגל הביקורת עם בחירתו. לדבריו, עורכי דין המליצו לו להמשיך בתפקידו באופן זמני כדי להבטיח את יעילות הממשלה בתורינגיה.

קמריך דחה את העלאת שכרו, שאמור לעמוד על 93 אלף יורו. מבחינה משפטית, הוא זכאי לסכום זה בשכר ובקצבאות גם עבור יום אחד בלבד בתפקיד. אולם, לאחר שנתון זה התפרסם, הוא הודיע כי הוא יישאר בשכר של חבר פרלמנט הרגיל. בהצהרת המפלגה הדמוקרטית החופשית (FDP), נאמר כי אם על פי החוק הוא היה מקבל על עצמו את המשכורת הגבוהה של ראש הממשלה, הוא היה תורם לצדקה את ההפרש בין המשכורות.

ראש ממשלת מדינת תורינגיה במזרח גרמניה, תומאס קמריך, בכניסה לפרלמנט בארפורט. 07 בפברואר 2020.. רויטרס
דחה שכר של 93 אלף יורו ויספתק בשכר של חבר פרלמנט. מושל תורינגיה, קמריך/רויטרס

הבחירות שהתקיימו ביום רביעי האחרון בפרלמנט בתורינגיה עוררו זעם ברחבי גרמניה. מפגינים מחוץ לבניין הממשלה בארפורט, בירת האזור, קראו "יחד נגד פשיזם". זו הפעם הראשונה בגרמניה מאז מלחמת העולם השנייה שבה מנהיג מועבר לתפקיד על ידי הימין הקיצוני. מפלגות המיינסטרים מתנגדות רשמית לכל הסכם עם מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה", שהפכה למפלגת האופוזיציה העיקרית.

חברי פרלמנט בכירים בבית המחוקקים של תורינגיה מתכוונים להיפגש ב-18 בפברואר כדי להחליט על דרך חוקתית לנהל מחדש את הבחירות לראשות הממשלה. הקנצלרית אנגלה מרקל כינתה את הצבעת חברי הפרלמנט במדינה המזרחית "בלתי נסלחת", ואמרה שיש לבטל אותה.

עוד בוואלה!

הטאבו נשבר: ראש מדינת מחוז בגרמניה נבחר בתמיכת הימין הקיצוני

לכתבה המלאה
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בפגישה עם נשיא דרום אפריקה, 6 בפברואר 2020. רויטרס
קריאות בציבור להצביע בבחירות אזוריות חדשות. הקנצלרית מרקל בדרום אפריקה/רויטרס

עדיין לא נבחר מחליף לראש הממשלה קמריך. היו בציבור מי שקראו לקיים בחירות אזוריות חדשות בתורינגיה, אך מפלגת השלטון השמרנית מתנגדת לאפשרות זו. המפלגה ושותפתה לקואליציה בממשלה הלאומית, הסוציאל-דמוקרטים, יערכו בסוף השבוע שיחות על המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully