וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב התחזקות הימין הקיצוני: דרזדן הכריזה על "מצב חירום נאצי" בעיר

בירת מחוז סקסוניה שבמזרח גרמניה ידועה זה זמן רב כמעוז הימין הקיצוני במדינה, ובה הוקמה התנועה האנטי-אסלאמית "פגידה". חבר מועצת העיר הזהיר כי הדמוקרטיה נמצאת בסכנה והעלה את הטיפול בנפגעי פעולות הארגון וההגנה על המיעוטים לסדר היום

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

העיר דרזדן שבגרמניה הכריזה השבוע על "מצב חירום נאצי" לאחר התחזקות משמעותית של גורמים בימין הקיצוני בעיר. דרזדן היא בירת מחוז סקסוניה שבמזרח גרמניה, ומתמודדת זה זמן רב עם גורמי ימין קיצוני, שהקימו בעיר את התנועה האנטי-אסלאמית "פגידה".

"החברה הדמוקרטית הפתוחה נמצאת בבעיה חמורה", הזהיר חבר מועצת העיר מקס אכנבך. הוא הוסיף כי עד כה פוליטיקאים נמנעו מלפעול בנושא וחששו להביע את עמדתם הברורה נגד הימין הקיצוני. על פי ההצעה שהגיש אכנבך, חברי מועצת העיר נדרשו להצהיר כי "פעילותם של אנשי הימין הקיצוני בעיר גוברת, וכי יש לעזור לנפגעי הפעולות וכן להגן על מיעוטים". ההחלטה לא כוללת צעדים שיינקטו בפועל, אך במועצת העיר טוענים כי כעת תינתן עדיפות לטיפול בבעיית הימין הקיצוני בעיר.

העיר דרזדן נודעה זה זמן רב כמעוז הימין הקיצוני בגרמניה. כבר בתחילת שנות ה-90 החלו קבוצות ניאו-נאציות לערוך עצרות בעיר לזכר מה שכינו "שואת ההפצצות" - כשהעיר נהרסה כמעט לחלוטין בהפצצות בעלות הברית בשנת 1945. מדינת סקסוניה שימשה גם היא ברבות השנים בית לקבוצות ימין קיצוני והיא מעוזן של מפלגות הימין (NPD) ומפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה". בעיר החלה לפעול גם תנועת פגידה בשנת 2014 שהצהירה כי "על תושבי אירופה להיערך לאיום האסלאמי". התנועה עורכת עצרות רבות בעיר שבהן קוראים המשתתפים לשנות את מדיניות ההגירה לגרמניה.

הפגנות של תומכי פגידה בדרזדן שבגרמניה, 21 באוקטובר 2018. AP
מעוז הימין הקיצוני בגרמניה. תומכי פגידה מפגינים בדרזדן, בשנה שעברה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully