וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החשש מהכחדה: 1.5 מיליון פינגווינים התגלו באנטארקטיקה

העופות הימיים התגלו באיי דיינג'ר, בחלק הצפוני ביותר ביבשת, הודות ללווייני ניטור. הפינגווינים שהתגלו הם ממין אדלי שהיה חשש שהוא נמצא בסכנה. כעת ינסו החוקרים להבין איך הם הצליחו לשרוד במספרים כה גדולים במשך עשרות שנים בעוד שמספרם צנח באזורים אחרים ביבשת

פינגווינים אדליים באנטרטיקה. ShutterStock
המושבה שהתגלתה היא הגדולה ביותר ביבשת. פינגווינים אדליים באנטארקטיקה (צילום: ShutterStock)/ShutterStock

חוקרים גילו מושבת ענק של יותר מ-1.5 מיליון פינגווינים ממין אדלי שהיה חשש שהוא נמצא בסכנת הכחדה ביבשת אנטארקטיקה. המושבה התגלתה בארכיפלג המבודד של איי דיינג'ר (איי הסכנה) בים ודל, ממזרח לחצי האי האנטארקטי. מחקרים קודמים העריכו כי כמות הפינגווינים ממין אדלי באזור עומדת על כשליש בלבד מהכמות שהתגלתה.

על פי מחקר שפורסם בכתב העת "Scientific Reports", המושבה התגלתה כבר בסוף שנת 2015. החוקרים מעריכים כי המושבה שגילו היא הגדולה ביותר של פינגווינים אדליים באנטארקטיקה, והמושבה השלישית והרביעית בגודלה בעולם. המדענים סבורים שהפינגווינים הצליחו לחיות באיי דיינג'ר במשך עשרות שנים, בעוד מושבות אחרות של העופות הימיים הצטמצמו בחלקים אחרים של היבשת, במיוחד בחצי המערבי שלה.

פינגווינים אדליים באנטרטיקה. ShutterStock
"ממצא מפתיע". פינגווינים אדליים באנטארקטיקה (צילום: ShutterStock)/ShutterStock

אחת ממחברי המחקר, התר לינץ' מאוניברסיטת סטוני ברוק שבמדינת ניו יורק, אמרה כי "הממצא מפתיע בהחלט ויש לו השלכות של ממש על האופן שבו אנו מנהלים את האזור הזה". לדברי צוות החוקרים, מארצות הברית, בריטניה וצרפת, האיים נמצאים בחלק הצפוני ביותר ביבשת והקרוב ביותר לקצה הדרומי של דרום אמריקה ולכן ביקרו בו לעיתים רחוקות. התגלית החדשה התגלתה הודות ללווייני ניטור כדור הארץ.

"יש סיבה לכך שהאיים נקראים איי הסכנה", הסבירה לינץ'. "השטח מכוסה בקרח ים כבד רוב השנה, ואפילו בשיא הקיץ קשה להיכנס לאזור הזה כדי לערוך תצפיות ומחקרים". לאחר שעדויות למושבה שלא היה ידוע עליה קודם הופיעו בנתוני הלוויינים, יצא צוות המחקר לשטח והצליח להגיע לאיים בסירה.

את ספירת הפינגווינים במושבה ערכו החוקרים גם בצורה ידנית וגם באמצעות תמונות פנורמיות שצולמו על ידי מזל"טים. כעת המדענים להוטים ללמוד את העופות הימיים, ולהבין איך הצליחו לשרוד במספרים כה גדולים כל השנים האלה, בעוד מספרם צנח באזורים אחרים ביבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully