וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,500 ק"מ בקור מקפיא: אמריקני השלים לראשונה את חציית אנטארקטיקה

27.12.2018 / 12:35

54 יום נדרשו לקולין אובריידי מפורטלנד כדי לסיים ללא עזרה את המסע ביבשת הקפואה שנחשב לבלתי-אפשרי. לפני שישוב לביתו, הוא ממתין בקו הסיום לסייר בריטי, שעליו גבר במרוץ ההיסטורי

צילום: מתוך היוטיוב של Colin O'Brady, עריכה: טל רזניק

אזרח ארצות הברית הפך הלילה (חמישי) לאדם הראשון אי-פעם שחוצה את אנטארקטיקה ללא עזרה, אחרי שגמא 1,500 קילומטרים ביבשת הקפואה בתום מסע של 54 יום, שעד לא מכבר נחשב כבלתי-אפשרי.

קולין אובריידי מפורטלנד אמר בדמעות "עשיתי זאת" בשיחה עם משפחתו שהתאספה בעיר מגוריו לרגל חג המולד. "זאת הייתה שיחה מרגשת", סיפרה אשתו, ג'נה ביסו, שיחד עם בני משפחה, חברים ואוהדים עקבו אחרי המסע דרך האינטרנט. "הוא נראה המום מהאהבה וההוקרה שקיבל והוא באמת רצה להגיד תודה לכולנו".

אוברידיי בן ה-33 טרם הגיב להישגו ההיסטורי, אך הוא עדכן את מעריציו דרך פוסטים ברשתות החברתיות לאורך המסע שאותו כינה "הבלתי-אפשרי הראשון". הוא גבר במרוץ על לוריס ראד, הרפתקן בריטי שיצא למסע לזכרו של חברו, הנרי וורסליי, שמת מתשישות ב-2016 בעת שניסה לחצות את היבשת ללא עזרה.

הוא כתב אתמול כי הוא עבר את הקטע האחרון, שאורכו 129 ק"מ, בדחיפה אחת ולא מתוכננת כדי להגיע לקו הסיום. "בעוד ש-32 השעות האחרונות היו בין המאתגרות ביותר שחוויתי בחיי, הן גם היו גם הטובות ביותר שחוויתי", כתב אובריידי באינסטגרם. יום לפני כן הוא כתב כי "הוא קצב" וכי הוא חושב שהוא יוכל לסיים את המסע בדחיפה אחת.

"אני מקשיב לגופי ואני דואג לפרטים כדי לשמור על עצמי", כתב. "התקשרתי הביתה ודיברתי עם אמי, אחותי ואשתי - הבטחתי להן שאעצור כשאצטרך לעשות זאת". על אף שאחרים כבר חצו את היבשת, הם עשו זאת בעזרת אספקת ציוד או אמצעים שקידמו אותם בדרכם.

אשתו אמרה כי הוא מתכנן להישאר באנטארקטיקה עד שראד יסיים את מסעו, בתקווה שזה יקרה בימים הקרובים. "זה מועדון קטן", היא צחקה. "הוא רוצה להמתין לו ולחגוג יחד עם האדם השני היחיד על כדור הארץ שהשיג את אותו הדבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ב -18 בנובמבר הוא כתב כי הוא התעורר ומצא את המזחלת שלו קבורה לחלוטין מהרוח והשלג. באותו היום הוא נלחם ברוח במהירות של 48 קמ"ש במשך שמונה שעות.

"היו כמה פעמים חשבתי לעצור, לשים את האוהל שלי בחזרה ולקרוא לזה יום", הוא כתב. "רציתי כל כך לעזוב היום כי הרגשתי מותש לבדי, אבל זכרתי את כל הדברים החיוביים שכל כך הרבה אנשים נשלחו, אז לקחתי נשימה עמוקה והתמקדתי בשמירה על התקדמות צעד אחד בכל פעם וכך הצלחתי לסיים יום שלם".

ביום ה-37, ב-9 בדצמבר, תיאר אובריידי כמה הוא השתנה, יחד עם תמונות סלפי שבהן הוא נראה כמעט סובל, כשהשלג עוטף את כובע הפרווה שלו.

"אני כבר לא אותו אדם שהייתי כשעזבתי את המסע, אתה יכולים לראות את זה בפנים שלי?" הוא כתב. "סבלתי, פחדתי למוות בקור ובבדידות. צחקתי ורקדתי, בכיתי משמחה ונעטפתי באהבה ובהשראה".

אף שהוא חשב בתחילה שהוא רוצה צ'יזבורגר בסוף המסע, אשתו אמרה כי בעלה חולם על דגים טריים וסלט, משום שהוא אכל בעיקר מזונות מיובשים וקפואים. היא לא יודעת מה מתכנן הלאה בעלה, שגם טיפס לפסגת אוורסט. "אנחנו עוד חוגגים את זה עכשיו", אמרה. "ואז נראה מה הלאה באופק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully