וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשרת קרחון באלפים חשפה עיתונים ממטוס שהתרסק ב-1966

בעל מסעדה בעיירה הסמוכה לאתר נופש בצרפת איתר כעשרה עיתונים הודיים, שככל הנראה היו במטוס שהמריא ממומביי ללונדון והתרסק עם 117 איש. "הם במצב טוב מאוד", אמר על העיתונים, שדיווחו על הניצחון ההיסטורי של אינדירה גנדי בבחירות

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: מקרון מתחייב לפעול לשימור הקרחונים באלפים, פברואר)

עיתונים הודיים מ-1966 נחשפו בהרי האלפים בצרפת, למרגלות קרחון נמס באחת מפסגות המון בלאן. הם ככל הנראה שרידי מטוס של חברת אייר אינדיה, שהתרסק במקום עם 117 נוסעים ואנשי צוות באותה שנה. בעלי מסעדה מקומית איתר כעשרה עיתונים, שדיווחו בעמוד הראשי שלהם על ניצחונה ההיסטורי של אינדירה גנדי בבחירות לראשות ממשלת הודו.

"הם מתייבשים עכשיו, אבל הם במצב טוב מאוד. אפשר לקרוא אותם", אמר טימות'י מוטן, בעלי המסעדה הסמוכה לאתר הסקי בשמוני, לסוכנות הידיעות הצרפתית. לאחר שיתייבשו, העיתונים יוצגו במסעדה, כחלק מאוסף של פריטים מהמטוס שהוא מצא לאורך השנים.

השרידים היוקרתיים ביותר מאותו מטוס, שהמריא ממומבאי ללונדון ב-24 בינואר 1966, נמצאו ב-2013. הייתה זו קופסה עם אבני חן יקרות, כמו ברקת, ספיר ואודם, ששוויין נאמד בין 130 ל-246 אלף אירו.

עיתון מ-1966 שנמצא בעקבות הפשרת הקרחונים בהרי האלפים, באזור שמוני, צרפת, 9 ביולי 2020. AFP, אתר רשמי
נרצחה על ידי המאבטחים שלה. שער עיתון המדווח על ניצחונה של גנדי/אתר רשמי, AFP

בשל ההתחממות הגלובלית, קרחונים ברחבי העולם נמסים במהירות. בספטמבר שעבר הזהירו הרשויות המקומיות כי חלק מקרחון פלנפינסיו שבמון בלאן עלול להתמוטט.

המטוס היה בדרכו לחניית ביניים, שלישית במספר, בז'נבה, אך במהלך הנחיתה הוא הנתקש בהר. כל 106 הנוסעים ו-11 אנשי הצוות שהיו על טיסת איר אינדיה 101 נהרגו.

גנדי, בתו של ראש ממשלת הודו הראשון נהרו, הייתה האישה הראשונה, והיחידה עד כה, ששימשה בתפקיד. היא החזיקה בו 15 שנה עם הפסקה של שלוש שנים בין שתי התקופות, ונרצחה ב-1984 על ידי מאבטחיה הסיקים אחרי מבצע של כוחות הביטחון ההודיים נגד חמושים סיקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully