וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שהקורונה משתוללת, ממשל טראמפ יוצא למתקפה על מומחה המגיפות

מזכר של הבית הלבן טוען שד"ר אנתוני פאוצ'י, שנעלם מהתדרוכים של טראמפ, "שגה פעמים רבות", ויועצו של הנשיא אמר: "מקשיב לו רק בזהירות". טראמפ: "הוא נחמד, אך לא תמיד צודק". פאוצ'י, המייעץ לנשיאים מאז 1984, מזהיר על רקע השתוללות המגיפה: "אנחנו לא במצב טוב"

רויטרס

(בווידאו: אנתוני פאוצ'י ורנד פול מדברים על קורונה, במאי)

הבית הלבן החל להתמקד במומחה הבכיר ביותר למגיפות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, לאור המתיחות בינו לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הניסיון לפגוע באמינותו מגיע בזמן שהמדינה ממשיכה לראות את הנגיף משתולל. עם יותר מ-3.3 מיליון מאובחנים ו-135 אלף מתים, ארצות הברית ניצבת במקום הראשון בעולם בפער ניכר מכל היתר.

אחרי שפאוצ'י סתר את טראמפ בכמה מקרים, כמו כשהדף את טענותיו על כך שהמצב מתפשר וייחס את הזינוק המחודש במקרים החדשים לפתיחה המחודשת של הכלכלה במדינות השונות, כפי שרצה הנשיא, בבית הלבן הדליפו לתקשורת מסמך ביקורתי על המומחה הוותיק. במזכר, שנחשף אתמול, צוין כי "כמה בכירים בבית הלבן מודאגים ממספר הפעמים שד"ר פאוצ'י שגה לגבי דברים".

היום, פיטר נבארו, יועץ כלכלי בבית הלבן, המשיך בקו זה. "אם תשאלו אותי אם אני מקשיב לעצות של ד"ר פאוצ'י, אשיב שרק בזהירות", אמר לרשת CBS. "הוא טעה בכל דבר שאי-פעם דיברתי איתו עליו".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יחד עם ד"ר אנתוני פאוצ'י המנהל את כוח המשימה למאבק בקורונה, בבית הלבן בוושינגטון. ארצות הברית. 17 באפריל, 2020. רויטרס
סתר את טראמפ בכמה מקרים, ומאז נתון למתקפה מצדו. טראמפ ופאוצ'י, באפריל/רויטרס

לדבריו, "כשהזהרתי במזכר מחודש ינואר מפני אפשרות של מגיפה קטלנית, פאוצ'י אמר לתקשורת שאין מה לדאוג". נבארו אמר כי פאוצ'י נאבק ב"החלטה האמיצה" של טראמפ לעצור את הטיסות מסין, אמר בתחילת ההתפרצות שהנגיף מהווה "סיכון נמוך", שינה את דעותיו לגבי השימוש במסיכות ואמר כי יש ביסוס קלוש מאוד לשימוש בתרופת ההידרוסיכלורוקין בטיפול בחולי קורונה.

"עכשיו פאוצ'י אומר ששיעור התמותה לא חשוב, כשמדובר בנתון הסטטיסטי החשוב ביותר לקבלת ההחלטות לגבי פתיחת הכלכלה שלנו".

אתמול אמר אדמירל ברט ג'ירואר, יועץ במשרד הבריאות וחבר בכוח המשימה למאבק נגיף, כי למרות שהוא מכבד את ד"ר פאוצ'י, הוא לא תמיד צודק.

"ד"ר פאוצ'י לא צודק ב-100% אחוז והוא גם לא בהכרח, והוא מודה בכך, מסתכל על כך מנקודת מבט כוללת של האינטרס הלאומי. הוא מסתכל על זה מנקודת מבט מצומצמת מאוד של בריאות הציבור", אמר לרשת NBC.

עוד בוואלה!

לראשונה מאז פרוץ מגיפת הקורונה: טראמפ נראה עוטה מסיכה בציבור

לכתבה המלאה

טראמפ שיתף בטוויטר ציוץ של מגיש בטלוויזיה שהאשים את "כולם", כולל את המרכז לבקרת מחלות (CDC), בשקרים על הקורונה. בשבוע שעבר אמר הנשיא לרשת פוקס ניוז כי ד"ר פאוצ'י הוא "אדם נחמד, אבל הוא עשה הרבה טעויות".

"כולם משקרים" - הציוץ ששיתף טראמפ בטוויטר

מבקריו של טראמפ מאשימים אותו בפוליטיזציה של בריאות הציבור, כולל בנוגע לחבישת מסיכות, כשרק ביום שבת הלילה הוא נראה לראשונה עם אחת כזו בפומבי. על פי הסקרים, רוב הציבור סומך יותר על פאוצ'י מאשר על טראמפ ביחס להתמודדות עם המגיפה, אך התמיכה מתפלגת לאורך קווי התמיכה המפלגתיים. הקורונה, והשלכותיה הבריאותיות והכלכליות, צפויה לעמוד במרכז הבחירות הקרובות בנובמבר, אז ינסה המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן לגבור על טראמפ, שעליו הוא מוביל לפי הסקרים הנוכחיים.

ד"ר פאוצ'י טרם התייחס למזכר של הבית הלבן נגדו, אך הוא הזכיר את היעדרותו מהתדרוכים הטלוויזיוניים בעת האחרונה. "יש לי מוניטין, כפי שכנראה הבנתם, לומר את האמת בכל עת ולא לייפות דברים", אמר לפייננשל טיימס ביום שישי. "וזו אולי אחת הסיבות לכך שלא הופעתי יותר מדי בטלוויזיה לאחרונה". לדבריו, הוא לא נפגש עם טראמפ באופן אישי מאז 2 ביוני, ולא תדרך אותו בחודשיים האחרונים.

ד"ר אנטוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ולמחלות מדבקות של ארצות הברית, 1 באפריל 2020. רויטרס
ייעץ לשישה נשיאים, רפובליקנים ודמוקרטים. דוקטור פאוצ'י/רויטרס

"כמדינה, כשאתה משווה אותנו למדינות אחרות, אני לא חושב שאפשר להגיד שאנחנו מצליחים. אני מתכוון, אנחנו פשוט לא", אמר ראש המכון למחלות זיהומיות בשיחה עם הפודקסט FiveThirtyEight ביום חמישי האחרון.

בזמן שהמומחה הוותיק, שנמצא בתפקידו מאז 1984 ויעץ מאז לשישה נשיאים, דמוקרטים ורפובליקנים, תחת מתקפה מהבית הלבן, איגוד המכללות הרפואיות האמריקניות פרסם היום הצהרת תמיכה בו. הוא אמר כי הוצאת הציטוטים שלו "מחוץ להקשר כדי להכפיש את הידע וכושר השיפוט המדעיים שלו, תפגע בצורה עצומה במאמצים של ארצנו להשתלט על הנגיף, לשקם את הכלכלה שלנו ולשוב לאורח חיים נורמלי יותר".

בפברואר אמר ד"ר פאוצ'י כי הוא לא מייעץ לאזרחים לשנות את אורח חייהם בגלל המגיפה, אך הדגיש כי המצב עדיין מתפתח. "על אף שהסיכון נמוך כעת, ואתם לא צריכים לשנות שום דבר שאתם עושים. שנתחיל לראות את התפשטות קהילתית, זה יכול להשתנות", אמר בריאיון ב-29 בפברואר. אז, היו פחות ממאה מקרים מאובחנים בארצות הברית.

דונלד טראמפ נראה עוטה מסיכה לראשונה מאז פרוץ המגיפה בביקור בבית חולים בוושינגטון - ה-12 ליולי 2020. רויטרס, רויטרס
פוליטיזציה של בריאות הציבור. טראמפ נראה לראשונה עוטה מסיכה, אתמול/רויטרס, רויטרס

בתחילת מרץ, פאוצ'י ומומחי בריאות אחרים אכן ייעצו שלא צריך להורות לציבור ללבוש מסיכות, אך כן מי שנדבק בנגיף על מנת למנוע את התפשטותה.

פאוצ'י הגן על דבריו הקודמים בנושא, כשציין מחקרים חדשים ואמר כי דבריו אז נבעו מדאגה למחסור של מסיכות בקרב הצוותים הרפואיים. מאז, הוא ממליץ בחום על חבישת מסיכות בציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully