וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז פרוץ מגיפת הקורונה: טראמפ נראה עוטה מסיכה בציבור

12.7.2020 / 0:49

הנשיא עטה את כיסוי הפנים בביקור בבית חולים צבאי בפרברי וושינגטון. זאת אחרי שספג ביקורת רבה על התעקשותו שלא לעטות מסיכה: "אני חושב שלשים מסיכה בבית חולים זה מעולה". בארה"ב, 134 אלף איש מתו מהווירוס וכ-3.2 מיליון נדבקו

בסרטון: לראשונה מאז פרוץ המגיפה, הנשיא טראמפ נראה כשהוא עוטה מסיכה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נצפה היום (ראשון) עוטה מסיכה במהלך ביקור בבית חולים צבאי בוושינגטון. זו הפעם הראשונה שהנשיא נראה עם מסיכת פנים, שהומלצה על ידי גורמי הבריאות כאמצעי זהירות נגד התפשטות והדבקה בנגיף הקורונה.

טראמפ הובא במסוק צבאי לביקור במרכז הרפואי הצבאי-לאומי וולטר ריד בפרברי וושינגטון כדי לפגוש חיילים פצועים וצוותים רפואיים המטפלים בחולי קורונה. לפני עזיבתו את הבית הלבן, אמר לכתבים: "כשאתה בבית חולים, במיוחד, אני חושב שלשים מסיכה זה מעולה". טראמפ עטה את המסיכה במסדרון בית החולים כשהחל את ביקורו, אך לא נראה עוטה אותה כשירד מהמסוק עם הגעתו למקום.

דונלד טראמפ נראה עוטה מסיכה לראשונה מאז פרוץ המגיפה בביקור בבית חולים בוושינגטון - ה-12 ליולי 2020. רויטרס, רויטרס
טראמפ בסיור בבית החולים הצבאי בוושינגטון, היום/רויטרס, רויטרס

בתחילת החודש אמר בריאיון לרשת פוקס כי יעטה מסיכה אם ישהה במקומות סגורים עם אנשים אחרים. "אני בעד מסיכות. אם אני אהיה בצמוד לאנשים אני ללא ספק אחבוש מסיכה". עם זאת, לטענת הנשיא הרפובליקני, הוא לא סבור שעטיית מסיכות צריכה להיות חובה, "משום שיש הרבה מקומות במדינה שבהם אנשים שומרים על מרחק רב".

טראמפ הוסיף והאשים כתבים בכך שהם עוטים את המסיכות כדי להיות תקינים פוליטית. כמו כן, שיתף מחדש ציוצים ברשת החברתית טוויטר שלועגים ליריבו הדמוקרטי במרוץ לנשיאות, ג'ו ביידן, ורמז כי המעשה מבטא חולשה.

עטיית המסיכות הפכה לסממן פוליטי, כשרבים מהמצביעים הרפובליקנים מתעקשים שלא לעשות כן. רק מסיכות בודדות נראו באירועי הקמפיין האחרונים של טראמפ בטולסה, אוקלהומה, פיניקס והר ראשמור שבדקוטה הדרומית. המקרה היחיד הידוע בו טראמפ עטה מסיכה היה בחלק פרטי של סיור במפעל יצרנית הרכב פורד במדינת מישיגן.

עוד בוואלה!

טראמפ משנה כיוון: אני בעד מסיכות, אין לי בעיה לחבוש אחת

לכתבה המלאה

טראמפ הוא אחד מאחרוני הדמויות הציבוריות לעטות מסיכה במהלך המגיפה המשתוללת, שגבתה עד כה את חייהם של 134 אלף אמריקנים, והדביקה יותר מ-3.2 מיליון בני אדם בארצות הברית בלבד. הרפובליקנים הבולטים ביותר, כולל סגן הנשיא מייק פנס, תמכו בעטיית מסיכה כשהווירוס תפס תאוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully