וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ משנה כיוון: אני בעד מסיכות, אין לי בעיה לחבוש אחת

אחרי שנמנע עד כה מחבישת כיסוי פנים, אמר נשיא ארה"ב כי הוא יעשה זאת במקרה שיהיה עם אנשים נוספים במקומות סגורים. סירובו לתת דוגמה ציבורית עוררה ביקורת גם מצד הרפובליקנים, במקביל להתפרצות מחודשת של הקורונה. "אני די אוהב איך שאני נראה עם מסיכה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אתמול (רביעי) כי הוא יעטה מסיכות אם ישהה במקומות סגורים עם אנשים אחרים - אחרי שנמנע עד עתה מלהיראות בציבור עם כיסוי פנים, שנועד לצמצם את הסיכוי להתפשטות נגיף הקורונה.

"אני בעד מסיכות", אמר טראמפ בריאיון לרשת פוקס. "אם אני אהיה בצמוד לאנשים אני ללא ספק אחבוש מסיכה". עם זאת, הנשיא הרפובליקני אמר כי הוא לא סבור שחבישת מסיכות צריכה להיות חובה, "משום שיש הרבה מקומות במדינה שבהם אנשים שומרים על מרחק רב".

טראמפ הפך למבודד במפלגה הרפובליקנית בשל סירובו לקדם את השימוש במסיכה, בזמן שמספר הנדבקים ממשיך לטפס.

על פי אוניברסיטת ג'ון הופקינס, מניין המאובחנים בארצות הברית מתקרב ל-2.7 מיליון איש, גבוה יותר בפער ניכר מבכל מקום אחר בעולם, ועם יותר מ-128 אלף מתים. ביממה החולפת נרשם שיא יומי במספר הנדבקים, עם 52 אלף, אך הנשיא הרפובליקני שוב העריך בריאיון כי המגיפה "תיעלם".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 24 ביוני 2020. AP
לא יטיל חובה על חבישת מסיכות. טראמפ/AP

טראמפ אמר שאין לו "שום בעיה" עם חבישת מסיכה בציבור וכי הוא "סוג של אוהב" את איך שהוא נראה עם אחת, כשהוא מדמה את עצמו לדמות הקומיקס "הפרש הבודד", שנלחם בפורעי חוק במערב הפרוע.

רק בחודש שעבר אמר טראמפ כי אנשים מסוימים חובשים מסיכות רק כהצהרה פוליטית נגדו, ובחגיגות יום העצמאות שיצוינו מחר לרגל הר רשמור, תומכיו של הנשיא לא יידרשו לעטות מסיכות או לשמור על מרחק, בניגוד להמלצות בכירי מערכת הבריאות. בניגוד אליו, יריבו הדמוקרטי בנשיאות, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, מקפיד על חבישת מסיכות בציבור, והוא הודיע שהוא לא יקיים עצרות פוליטיות בשל התפרצות המגיפה.

עוד בוואלה!

ביידן: "לא אקיים עצרות בחירות בגלל הקורונה"

לכתבה המלאה

הבית הלבן מגן על בחירתו של הנשיא בטענה שכל מי שבא עמו במגע עובר בדיקות תכופות, כמו הנשיא עצמו. עם זאת, לא רק הדמוקרטים תוקפים את התנהלותו במשבר, לאחרונה גם הרפובליקנים ופרשנים שמרנים הצטרפו לקריאות לחבוש מסיכה - בהם סגן הנשיא מייק פנס ומנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיטץ' מקונל. בכ-20 מדינות בארצות יש חובה לחבוש מסיכה בציבור.

"אני חושב שזה עוזר", אמר מקונל בתגובה לדבריו של טראמפ, אחרי שביום שלישי אמר שאסור שתהיה "סטיגמה" בנושא. סקר ברשת ABC העלה כי 89% מהאמריקנים חובשים מסיכה או כיסוי פנים - קפיצה של 20% מאז אמצע אפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully