וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מכל מאה: מניין הנדבקים בקורונה בארה"ב חצה את רף ה-3 מיליון

המגיפה פגעה כבר בקרוב לאחוז מהאוכלוסייה במדינה, ובכמות אנשים השווה בגודלה לזו של אוכלוסיית נבדה. כש-12 מהמדינות מדווחות על זינוק במספרים בשבועיים האחרונים, ושש מהן ניפצו את השיא היומי, נראה שהמאמצים להאטת ההתפשטות נכשלים. "הגל הראשון עוד לא הסתיים"

צילום: רויטרס

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בארצות הברית חצה הלילה (רביעי) את רף השלושה מיליון. זאת, בעקבות 60,209 מאובחנים שהתגלו ביממה האחרונה, וברקע הדיווחים מעוד ועוד מדינות על מספרי שיא. המגיפה פגעה בקרוב לאחד מכל מאה אמריקנים, ובאוכלוסייה השווה בגודלה לזו של מדינת נבדה.

הרשויות בכ-12 מדינות דיווחו על זינוק במספר המקרים היומי בשבועיים האחרונים, מה שמסמן על כך המאמצים להכלת המגיפה נכשלו בחלקים נרחבים בארצות הברית. קליפורניה, הוואי, מיזורי, מונטנה, אוקלהומה וטקסס ניפצו את שיא המקרים החדשים בהן אתמול. כ-24 מדינות אחרות הודיעו גם הן על אחוזי הדבקה גבוהים ברמה מדאיגה, בסיכום תוצאות הבדיקות בשבוע האחרון.

בדיקות קורונה ביוסטון, ארצות הברית, 7 ביולי 2020. רויטרס
שיא יומי במספר המאובחנים. בדיקות קורונה בטקסס/רויטרס

מניין המתים בארצות הברית עלה ל-131,362, לאחר ש-1,114 בני אדם נוספים מתו מהנגיף ביממה האחרונה. מחקר המגיע מאוניברסיטת וושינגטון חזה אתמול כי מספר המתים במדינה יגיע ל-208 אלף עד נובמבר. לפי המחקר, המגיפה צפוייה לצבור תאוצה לקראת הסתיו, לאחר שהתקווה לרגיעה בקיץ לא התממשה.

"ארצות הברית לא חוותה סיום אמיתי לגל הראשון של המגיפה", נמסר מהאוניברסיטה. "אולם זה לא יחסוך מאיתנו את הגל השני בסתיו, שיפגע במיוחד במדינות בהן אחוזי התחלואה גבוהים".

עוד בוואלה!

אמצעי הסגר הוסרו, והקורונה מתפשטת מחדש בחלק ממדינות ארה"ב

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ בבית הלבן בוושינגטון, ארצות הברית, 7 ביולי 2020. רויטרס
"נפעיל לחץ לפתיחת בתי ספר". טראמפ בבית הלבן, הלילה/רויטרס

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שדחף לחזרת המשק האמריקני לפעילות והפציר באזרחים לחזור לשגרה, אמר אתמול כי יפעיל לחץ על מושלי המדינות לפתוח את בתי הספר בסתיו. לדבריו, יש אנשים שרוצים להשאיר את בתי הספר סגורים מסיבות פוליטיות. "אין סיכוי שזה יקרה, ואנחנו עומדים להפעיל לחץ על מושלים ועל כל אחד אחר כדי שיפתחו את בתי הספר".

העלייה במספרי הנדבקים אילצה את הרשויות לחזור בהן מהצעדים לפתיחה מחודשת של עסקים, בהם מסעדות וברים. זאת, לאחר שהסגר שהוטל בחודשים מרץ ואפריל הקפיא את פעילות המשק וגרם למיליוני אמריקנים לאבד את עבודתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully