וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תגרש סטודנטים זרים שלומדים רק בשיעורים מקוונים

7.7.2020 / 13:10

רשות ההגירה והמכסים אמרה כי מי שלא ילמד באופן פיזי בשנת הלימודים הקרובה, יידרש לעזוב את המדינה. מאות אלפי הסטודנטים מהווים מקור הכנסה חשוב לאוניברסיטאות באמריקה, משום שהם לעתים קרובות משלמים שכר לימוד מלא

צילום: רויטרס

סטודנטים זרים בארצות הברית יידרשו לעזוב את המדינה אם השיעורים שלהם יועברו כולם ברשת במהלך שנת הלימודים הקרובה - כך אמרה רשות ההגירה והמכסים. לא ברור על כמה מחזיקי ויזה תשפיע ההחלטה הזו, אולם מאות אלפי הסטודנטים הזרים הלומדים בארצות הברית מהווים מקור הכנסה מרכזי לאוניברסיטאות רבות במדינה, משום שהם משלמים שכר לימוד מלא לעתים קרובות.

לפני נתוני המכון הבינלאומי לחינוך, רוב הסטודנטים, שמנו קרוב ל-370 אלף בשנה האקדמית הקודמת, היו מסין. בייג'ינג אמרה כי היא עוקבת מקרוב אחרי השינויים במדיניות בארצות הברית וכי היא תעשה הכול כדי להגן על הזכויות ועל האינטרסים של הסטודנטים הסינים.

הסוכנות אמרה כי היא לא תאפשר למחזיקי אשרת סטודנטים להישאר במדינה אלא אם הם יעברו לבית ספר שבו לומדים בצורה פיזית, אחרת הם מסתכנים בגירוש. ההחלטה נוגעת למחזיקי אשרות F-1 ו-M-1, שניתנת לאנשי אקדמיה ולסטודנטים. לפי הנתונים הרשמיים, מחלקת המדינה הנפיקה 388,839 אשרות F ו-9,518 אשרות M בשנה האחרונה.

המעבר ללימודים מקוונים נעשה בשל התפרצות נגיף הקורונה. אוניברסיטת הרווארד הכריזה אתמול כי כל הלימודים בשנה האקדמית הבאה יהיו ברשת.

אוניברסיטת הרווארד, וושינגטון, ארה"ב. -, אתר רשמי
העבירה את הלימודים לרשת. אוניברסיטת הרווארד, וושינגטון/אתר רשמי, -

בנוסף לכך, סטודנטים מתכנית ההכשרה M-1 וסטודנטים בתכנית ההכשרה לאנגלית לא מורשים לקחת שום שיעור ברשת.

זאת החלטה נוספת בשורת צעדים שנקט ממשל טראמפ להגבלת ההגירה החוקית והלא חוקית בחסות הקורונה. בחודש שעבר, הממשל הקפיא את הנפקת הוויזות לעובדים במגזרים נרחבים בטענה שהוא לוקחים מקומות עבודה לאזרחים אמריקנים. הממשל כבר עצר למעשה את קבלתם של מבקשי מקלט בגבול הדרומי עם מקסיקו, בטענה לסכנה בריאותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully