וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בנאום יום העצמאות: "נביס את השמאל הרדיקלי והמרקסיסטי"

בנאום שנשא בבית הלבן תקף טראמפ את השמאל הקיצוני וחזר על עמדתו בהגנה על הפסלים שיש הרואים בהם סמל לדיכוי גזעני. "העבר שלנו הוא לא נטל שיש להשליך", אמר. נשיא ארה"ב אמר כי על סין לשלם את המחיר, מאחר שלדבריו, יש לה חלק בהפצת הקורונה

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשא היום (ראשון) דברים בבית הלבן, במסגרת אירוע חגיגות יום העצמאות. בנאום, בו הדהד כמה מהמסרים עליהם דיבר בנאום שנשא יממה מוקדם יותר בהר ראשמור, מתח ביקורת נגד המפגינים במחאות הענק בארצות הברית בחודש שעבר, וכן האשים את סין בעקבות העלייה התלולה בתחלואה בקורונה בארצו.

חלק נכבד מדבריו של טראמפ הוקדש למחאות חודש יוני, שהחלו עם הריגתו של ג'ורג' פלויד, אזרח שחור, בידי שוטר. הוא הבטיח להביס את "השמאל הרדיקלי, המרקיסיסטים, האנרכיסטים, המתסיסנים, הבוזזים", וחזר על עמדתו בהגנה על האנדרטאות והפסלים שיש הרואים בהם סמל לדיכוי גזעני. "העבר שלנו הוא לא נטל שיש להשליך", אמר.

"אנו מלאי הערכה לדורות של גיבורים אמריקנים ששמם נחרט באנדרטאות שלנו", אמר. "לעולם לא נאפשר לאספסוף כועס להפיל את הפסלים שלנו, למחוק את ההיסטוריה שלנו ולהעביר את ילדינו חינוך מחדש".

טראמפ ציין כי כמה מהנוכחים באירוע הם בני משפחתו של השוטר דייוויד דורן, שנורה למוות בחודש שעבר בסנט לואיס במהלך הפגנות הענק.

נשיא ארצות הברית דולנד טראמפ במהלך נאומו באירוע ה-4 ביולי בבית הלבן - ארצות הברית 2020. רויטרס, רויטרס
טראמפ במהלך נאומו בבית הלבן, היום/רויטרס, רויטרס

טראמפ אמר בנאום כי על סין לשאת באחריות על חלקה בהפצת נגיף הקורונה. "יש לקיים עמם דין וחשבון", אמר. הוא הדגיש כי חיסון יהיה זמין לפני סוף השנה. הוא הכריז כי ארצות הברית הפכה למובילה בייצור מכונות הנשמה, מסיכות וחליפות מגן, ושיבח את הצוותים הרפואיים המתמודדים עם הנגיף במדינה. "אנו מודים מאוד לאמריקנים הנאבקים בחזית לחיסול הנגיף - אמריקה מודה לכם".

בסיום דבריו החל מטס חיל האוויר של צבא ארצות הברית, שתואר על ידי הנשיא כ"הצגה ראויה ל-4 ביולי", והיה לגדול ביותר שנערך בכהונת טראמפ. כמו כן, מיד לאחר הנאום, הממשל פתח במופע זיקוקים, זאת למרות אזהרותיה של ראשת עיריית וושינגטון מיוראל באווזר שהדבר עלול לגרום להתקהלויות בניגוד להנחיות הריחוק החברתי.

משתתפים רבים באירוע יום העצמאות על מדשאת הבית הלבן לא עטו מסיכות או הקפידו על שמירת מרחק, זאת חרף העלייה במקרי התחלואה ברחבי ארצות הברית. על פי דיווח של ה-CNN, נראה כי האירוע בוושינגטון לא פעל על פי הנחיות המרכז לבקרת ומניעת מחלות, על אף הבטחה מצד בכיר בבית הלבן כי ההגבלות יאכפו. אולם, לפני כשבועות פסק הבית הלבן ממנהגו לבדוק חום לנכנסים לשטחו.

עוד בוואלה!

טראמפ בהר ראשמור: "השחתת הפסלים - ניסיון הפיכה פשיסטי-שמאלני"

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דולנד טראמפ והאישה הראשונה, מלניה טראמפ, על מדשאות הבית הלבן לפני נאום ה-4 ביולי 2020. רויטרס, רויטרס
טראמפ ומלניה על מדשאות הבית הלבן במהלך אירוע יום העצמאות, היום/רויטרס, רויטרס

דבריו של טראמפ בבית הלבן מגיעים יום אחרי שנשא נאום בהר ראשמור בו תקף את "ההמון הזועם" שהרס אנדרטאות של דמויות היסטוריות שנויות במחלוקת, כחלק מהמחאות על הרג ג'ורג' פלויד. "האומה שלנו עודה למסע חסר רחמים כדי למחוק את ההיסטוריה שלנו, להכפיש את גיבורינו, מוחקים את הערכים שלנו", אמר.

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ויריבו של טראמפ, ג'ו ביידן, אמר אמש בנאום מצולם כי הוא "מתחייב לממש סופית" עבור האמריקנים את עקרון היסוד של אמריקה לפיו "כל בני האדם נולדו שווים". לדבריו, "יש לנו עכשיו סיכוי להעניק לאנשי השוליים, לבודדים ולמדוכאים חלק מלא בחלום האמריקני - יש לנו סיכוי לקרוע את שורשי הגזענות המערכתית מהארץ הזו".

בהתייחסו לנאום טראמפ בהר ראשמור, אמר דובר הקמפיין של ביידן, אנדרו בייטס, כי ארצות הברית סובלת מנוכחותו של נשיא "מפלג" ש"לא אכפת לו מדבר מלבד הרווח שלו". לדבריו "כל מדינתנו סובלת מההשלכות המכאיבות מקיומו נשיא רשלני ומפלג שלא אכפת לו משום דבר מלבד הרווח שלו - לא מהחולים, לא מהמובטלים, לא מהחוקה שלנו, ולא מכוחות הצבא שלנו המסתכנים בפגיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully