וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: מצר על החלטת ועדת הקורונה לפתוח את חדרי הכושר

13.7.2020 / 18:51

פרופ' חזי לוי אמר כי משרדו מנסה להימנע מהטלת סגר כללי באמצעות הטלת מגבלות שמונעות התקהלויות. הוא טען כי מחאת העצמאים הייתה "כר נרחב להדבקה" והביע חשש "שנראה את התוצאות בימים הקרובים". מאז חצות נדבקו בנגיף יותר מ-930 בני אדם

בווידאו: תדרוך של מנכל משרד הבריאות חזי לוי על מגיפת הקורונה/צילום: ניב אהרונסון

(בווידאו: מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי נושא הצהרה, הערב)

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הצר הערב (שני) על החלטת ועדת הקורונה לפתוח את חדרי הכושר והבריכות הציבוריות. בהצהרה שנשא אמר לוי כי "לצערי הוועדה החליטה את מה שהחליטה ואנחנו נכבד את זה, אבל הדברים באים מתוך מניע אחד - למנוע הדבקה ולהימנע מסגר כללי שייפגע בכלכלה".

"ברור לנו שסגר נושא בחובו נזקים", המשיך המנכ"ל. "כחלק מזה, אנחנו משתדלים לייצר הגבלות שתמנענה התקהלויות שהן שורש בהדבקה". הוא הסביר מדוע המליץ משרדו לסגור את חדרי הכושר והבריכות. "באשר לבריכות, ניסינו לאפשר את הפעילות בבריכות בבתי המלון. בחדרי הכושר יש מיזוג אוויר שלא מחליף אוויר ואין הכנסת אוויר טרי. יש אנשים שעושים פעילות אירובית ופולטים רסיסי רוק. הם עושים את זה ללא מסיכה, אנשים מתהלכים לידם. נקבעו כללים לניקוי, ולא תמיד מקפידים על זה. לכן מתוך אותה תחושה של למנוע הדבקה ולא להזדקק לסגר ביקשנו למנוע לתקופת זמן את השימוש בחדרי הכושר".

לוי אף התייחס למחאת העצמאים בערב שבת האחרון בכיכר רבין, בה לקחו חלק כעשרת אלפים בני אדם. לדבריו, ההפגנה הייתה "כר נרחב להדבקה", והוא "חושש שנראה את התוצאות בימים הקרובים".

על רקע העלייה בתחלואה, תדרוך מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי 13 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
לוי בתדרוך משרד הבריאות, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך דבריו לוי הביע חשש מהמשך העלייה בתחלואה בקורונה. הוא פירט את נתוני ההדבקה העדכניים בנגיף, והפציר בציבור להקפיד לשמור על המגבלות כדי לבלום את התפשטות המחלה. "אנחנו נמצאים ללא ספק בעלייה בתחלואה ובגל תחלואה שמתגבר", אמר לוי. "אתמול היו 1,221 מאומתים חדשים, והיום מחצות ועד עתה יש 932. סך החולים המאומתים הוא מעל 40 אלף כבר ומבחינת התפלגות הגילים - 25% מהמאומתים בני 18-0, ו-8% מעל גיל 65".

עוד הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות כי "כרגע התחלואה הולכת ועולה, ואנחנו עולים גם במספר הבדיקות שמבוצעות ביממה. אני מודאג מאוד מהעלייה במספר החולים ואני מדבר אליכם כרופא, וככזה אני מבקש מאוד שאנשים ישמעו להוראות. חברים, זו ערבות הדדית שלנו אחד כלפי השני - עטיית המסיכה, שמירת המרחק ושמירה על ההיגיינה. מי שלא עוטה מסיכה מסכן את כל הסובבים אותו באפשרות להדבקה".

מחאת העצמאים בכיכר רבין, 11 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"כר נרחב להדבקה". מחאת העצמאים בכיכר רבין, שבת/ראובן קסטרו

מנתוני המשרד, שפורסמו באיחור של שעות, עולה כי 1,221 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-39,979. אתמול התקבלו תוצאות עבור 21,537 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 6.1%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מעבדה לבדיקות קורונה, קופת חולים לאומית, אור יהודה, 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
עלייה במספר הבדיקות. מעבדה לבדיקת קורונה באור יהודה/ראובן קסטרו

מספר החולים הפעילים הוא 20,333. בבתי החולים מאושפזים 532 חולים, מתוכם 53 מונשמים ו-172 חולים קשה. נכון להיום מתו 364 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. העדכון היומי של משרד הבריאות פורסם בעיכוב של כמה שעות, ובמשרד טרם פירטו את הסיבה לכך.

(עדכון ראשון: 18:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully