וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 1,221 אובחנו ביממה האחרונה, 160 במצב קשה

13.7.2020 / 17:50

מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר החולים הפעילים עלה ל-20,251 בני אדם, בהם 532 מאושפזים בבתי החולים. ביממה האחרונה התווספו שלושה מונשמים, ומספרם הכולל הוא 51. העדכון היומי של המשרד פורסם באיחור של שעות, ובנוסף פורסם נתון שגוי על הבדיקות, שעודכן בהמשך

בווידאו: ועדת הקורונה אישרה את פתיחת הבריכות ומכוני הכושר/צילום: ערוץ הכנסת

(בווידאו: ועדת הקורונה הצביעה בעד פתיחת חדרי הכושר והבריאות, היום)

משרד הבריאות עדכן היום (שני) כי 1,221 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-38,871. אתמול התקבלו תוצאות עבור 21,537 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 6.1%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 20,251. בבתי החולים מאושפזים 532 חולים, מתוכם 51 מונשמים ו-160 חולים קשה. נכון להיום מתו 364 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. העדכון היומי של משרד הבריאות פורסם בעיכוב של כמה שעות, ובמשרד טרם פירטו את הסיבה לכך.

אתמול אובחנו 1,148 בני אדם בקורונה ומספר הבדיקות היה 19,072, מהן 6.4% נמצאו חיוביות לנגיף.

המשרד מסר את העדכון היומי שעות ארוכות אחרי המועד הקבוע, ובנוסף, בעקובת תקלה, פרסם נתון שגוי על הבדיקות לאיתור מאומתים ומאומתים חיוביים. כעבור שעות אחדות עודכנו הנתונים והובהרה הטעות.

מעבדה לבדיקות קורונה, קופת חולים לאומית, אור יהודה, 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
מעבדה לבדיקת קורונה באור יהודה/ראובן קסטרו

משרד הבריאות העביר אמש לבתי החולים עדכון רשמי של הקריטריונים החדשים להגדרת מצבם של החולים בנגיף הקורונה, זאת לאור הצורך בהגדרה אחידה של חומרת המחלה במטופלים. לפי ההגדרות החדשות, מצבו של חולה קורונה יוגדר כקשה על פי מדדי החמצן בגופו, שעודכנו מחדש על ידי מומחים, בהן נשימות של מעל 30 לדקה והימצאות של 93% חמצן רווי בדם, ללא תמיכה בחמצן.

מעבר לכך, מצב החולה יוגדר כמונשם או קריטי, במידה והוא זקוק לתמיכה מכנית נשימתית פולשנית או לא פולשנית. כמו כן, מצבו יוגדר ככזה גם במצב של פגיעה קשה בתפקוד מערכתי כמו הלם, פגיעה לבבית, פגיעה בכבד או בכליות. מבין החולים במצב קשה, נקבע כי יש לסייג חולי ריאה כרוניים (COPD) הסובלים מהיפוקסמיה קבועה - לגביהם תיקבע החומרה על פי קצב הנשימות וההערכה הקלינית של הרופא המטפל.

הגעת חולה קורונה לבית החולים שיבא תל השומר, 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
הגעת חולה קורונה לבית החולים שיבא, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

במשרד הבהירו כי מטרתו של המסמך היא ליצור אחידות של ההגדרות בתוך בתי החולים וביניהם, וכן להתאים אותם להגדרות המעודכנות של ארגוני הבריאות בעולם. בנוסף לכך, הגדרה מוסדרת תאפשר לבצע ניתוב מותאם של מאושפזים ומשאבים על בסיס העומסים והצרכים המדויקים בבתי החולים.

(עדכון ראשון: 15:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully