וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצמאי קיבל אלף שקל קנס בגלל שולחנות: "נותנים לי חבל תלייה". תיעוד

13.7.2020 / 12:44

אחרי שהצהירה כי תקל על העסקים בתקופת המשבר, עיריית תל אביב נתנה שני דוחות בסך מאות שקלים כל אחד לבעלי שניצליה בגין אי-תשלום על היתר לשולחנות וכיסאות שממילא לא בשימוש. הבעלים זועק: "הפקח מציע לי חבל תלייה". עיריית ת"א: "האכיפה מתבצעת ברגישות". צפו בסרטון

-

(בווידיאו: העימות בין בעלי "שניצל פוינט" אבי חיימוב לשוטרים והפקח)

בשיא משבר הקורונה, עיריית תל אביב נתנה השבוע שני קנסות בסך אלף שקלים לאבי חיימוב, בעלי "שניצל פוינט" ברחוב אבן גבירול, בגין אי-תשלום היתר לשולחנות וכיסאות בחודש יוני. רק לאחרונה היא הצהירה על כוונתה להקפיא את התשלומים עבור החודשים אפריל ומאי כדי להקל על בתי העסק בשעת המשבר ולאפשר את המשך פעילותם הכלכלית.

חיימוב טען כי בחודש יוני הוא לא קיבל את השובר לתשלום, ואחרי שקיבל את הקנס הראשון בסך של כ-470 שקלים, הוא פנה לעירייה - שהודיעה לו כי הנושא נמצא בטיפול. כעבור יומיים, הגיע פעם נוספת הפקח, כשהפעם הוא מלווה בניידת משטרה, ונתן לו דוח נוסף בסכום דומה. בסרטון שצולם במקום נראה חיימוב כשהוא מתעמת עם הפקח, מתחנן שיוותר לו על הדוח ומטיח בו ובשוטרים: "תתביישו, תעזבו אותי בשקט".

בשיחה עם וואלה! NEWS, האשים חיימוב: "בזמן שהעסקים בתל אביב קורסים ונופלים, נלחמים על הלחם בהפגנות ענק כל שני וחמישי, ומצוקת העסקים פותחת כל מהדורת חדשות, מיודענו הנכבד רון חולדאי מפרסם ומתהדר שהוא תומך בעסקים בתל אביב, בזמן שפקחיו האטומים אונסים ועושקים את העסקים יותר ויותר".

הוא הוסיף: "במקום להניח לנו להתבוסס בדמנו ולמות בשקט, תוך יומיים שני קנסות בסך אלף שקלים בגלל היתר כיסאות ושולחנות, נושא שנמצא בטיפול מול רישוי עסקים תל אביב. הכול מתועד במייל ובשיחות טלפון מוקלטות מול רישוי עסקים, שהוצגו לפקח האטום".

בעלי שניצל פוינט מתעמת עם פקחים ושוטרים בעת קבלת קנס בתל אביב. ללא, צילום מסך
"תתביישו". חיימוב מתעמת עם הפקח והשוטרים בעת מתן הדוח. מתוך התיעוד/צילום מסך, ללא

חיימוב הצהיר כי סיפורו משקף את מצבם של בעלי העסקים בתל אביב, שהעירייה מערימה עליהם קשיים דווקא כשהם מתקשים לשרוד. "אנחנו העסקים מספקים לעיר מקומות בילוי, אתרי תיירות וחיי לילה כמו שיש רק בתל אביב. כל זה לא בזכות העירייה או צוותי הקרייאטיב שלה. אנחנו העסקים מייצרים פרנסה לאלפי משפחות", הדגיש, וטען כי לפקחים "יש מטרה אחת - להעשיר את קופת העירייה במקום להפגין חמלה והבנה. לא די בכך שהפקח כבר רשם קנס, בביקור השני הוא הגדיל והזמין ניידות משטרה למקום כאילו שלכד את אחרון העבריינים בארץ".

חיימוב סיפר כי כבר לפני שנתיים הוא נפגש עם מנהלת אגף רישוי עסקים בעירייה, איילת וסרמן, וסיכם עמה כי השובר על תשלום הכיסאות והשולחנות יישלח בדואר בדומה לשובר הארנונה. "זה אכן קרה בשנתיים האחרונות. עכשיו נתנו פטור באפריל ומאי, ואנחנו עם כל המצב לא שמנו לב שפג תוקפו ביוני. סיכמו שזה יישלח בדואר - וזה לא הגיע", אמר.

עוד בוואלה!

מאות אלפי עצמאים קיבלו הודעות, רק שליש מהם קיבלו את המענק המקסימלי

לכתבה המלאה

לדבריו, כשהגיע הפקח הוא אמר לו: "אמרתי לו 'למה? כל השולחנות והכיסאות מקופלים'. בכלל לא היה לי אכפת. ישר פניתי לעירייה והם ענו שיפיקו לי שובר".

עם הגעת הפקחים בפעם השנייה לבית העסק שלו, הוא סיפר כי "כל צוות השיטור והפקחים שהגיעו לתגבר את 'האירוע החריג' עמדו משתוממים ואמרו לפקח שיש מקום לגלות הבנה כי בעל העסק מציג עובדות שמעידות כי הנושא בטיפול מול גורמי הרישוי בעירייה, ושיוותר על הקנס. אבל הפקח בשלו. הוא עמד והתעקש לרשום קנס נוסף".

לטענתו, "כל ניסיונות השכנוע של השוטרים עלו בתוהו. כעבור שעה וחצי של תחנונים למכביר מצדנו, התקשר הפקח למנהל שלו כדי להראות לנו שההחלטה לא בידיו, אלא נתונה לשיקול דעתם של מנהלים בכירים ממנו. דיברנו עם המנהל שאמר מפורשות ברמקול, ליד צוות של שבעה-שמונה אנשי משטרה: 'ההחלטה היא של הפקח בשטח ואני משאיר זאת לשיקול דעתו', וסיימנו את השיחה הטלפונית". כשחיימוב פנה לפקח וחזר על דבריו של המנהל, זה השיב: "יש שיקול דעת ויש עבודה, אלה שני דברים שונים".

מחאת העצמאים בכיכר רבין, 11 ביולי 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
מחאת העצמאים בכיכר רבין, במוצאי שבת/ראובן קסטרו

הוא יצא במתקפה על ראש העירייה, שכלשונו "כל הזמן מדבר על כמה הוא שומר על העסקים ומטפח אותם. אבל העיר תל אביב היא האכזרית ביותר לעסקים במדינת ישראל. היא אמרה שהיא תקל על הביורוקרטיה והאכיפה במיוחד בתקופה הזאת".

חיימוב הדגיש כי לא מדובר בקנס שניתן בגין הפרת תקנות הקורונה. "מדובר בפעילות שוטפת שכבר לא קיימת. אני כבר לא פותח שולחנות ולא מתפקד בעסק. בקושי עובד. אני אומר לו: 'יש לי בבית ילדה בת שבע, מה אני סוחר בסמים?. אז מה אתה מפזר פה דוחות בלי שיקול דעת? איזה מין פקח אתה?'".

הוא הוסיף: "נפלתי בין הכיסאות. אני עסוק בלשרוד ולא בלהתאבד. מה אתה מציע לי - חבל? אני בבור של מאה אלף שקלים חובות".

על רקע מחאת העצמאים, ב"מסעדנים חזקים ביחד" קראו היום לעיריות לבוא לקראת בעלי העסק שלטענתם "נמצאים בתקופה כלכלית מורכבת וקשה, ונאבקים להישאר פתוחים למרות הקושי האדיר". לדברי הארגון, "טוב תעשה העירייה אם תוריד את הנחיה לא לקנוס עסקים עד יעבור המשבר. אזהרה ודיאלוג תמיד טובים מקנס שרירותי, שמעבר לנזק הכלכלי האדיר שלו, בימים אלו הוא גם מוציא את הרוח מהמפרשים לבעלי העסקים שנלחמים בכל החזיתות".

מעיריית תל אביב נמסר: "פעילות האכיפה נעשית בימים אלה בהתחשבות וברגישות, וברוח זו אף הענקנו פטור גורף לעסקים מהיטלים למשך שלושה חודשים כשהם היו סגורים. גם במקרה הנוכחי נשקול ביטול הדוח מהשבוע שעבר. ואולם חשוב להבהיר כי מאז חזרה מסעדת שניצל פוינט לפעילות, בעל העסק התבקש פעמיים להסדיר את הצבת השולחנות והכיסאות כפי שדורש החוק ולצערנו לא עשה זאת. העירייה תמשיך לסייע לעסקים בעיר בתקופה זו אך במקביל תפעל לקיים את הוראות החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully