וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפי עצמאים קיבלו הודעות, רק שליש מהם קיבלו את המענק המקסימלי

13.7.2020 / 10:25

רשות המסים החלה לשלוח הודעות ל-380 אלף בעלי עסקים, הזכאים לקבל מענק סיוע מיידי בסך של עד 7,500 שקלים. עם זאת, רק כ-136 אלף עצמאים קיבלו סכום זה, בעוד שכ-116 אלף קיבלו פחות מ-3,000 שקלים. חלקם תיעדו העברות בסך של כ-1,900 שקלים בלבד

צילום: ניב אהרונסון, רויטרס ולירן לוי

(בווידאו: המחאה הכלכלית על הפגיעה בעצמאים במשבר הקורונה)

רק שליש מהעצמאים ובעלי העסקים קיבלו סכום של כ-7,500 שקלים - כך עולה הבוקר (שני) מהתפלגות מענקי הסיוע המיידים במסגרת התכנית הכלכלית החדשה של שר האוצר ישראל כץ.

אמש, החלה רשות המסים לשלוח הודעות טקסט לכ-380 אלף הזכאים לקבלת מענק סיוע מיידי בסך של עד 7,500 שקלים. בהודעה שנשלחה מרשות המסים נמסר כי הכסף הועבר למי שקיבל את המסרון, והסכום צפוי להתקבל בחשבון הבנק של הזכאים עד ליום רביעי הקרוב. אולם, רוב העצמאים שזכו למענק, קיבלו בפועל סכום נמוך הרבה יותר.

ממוצע המענקים שהועברו היום הוא כ-4,700 שקלים, וחלק מאותם עצמאים שקיבלו את המענק לחשבונם תיעדו העברה בסך של 1,984 שקלים בלבד. מהתפלגות המענקים, עולה כי ב-116 אלף מקרים ניתנו עד 3,000 שקלים, בעוד שרק כ-128 אלף איש קיבלו את המענק המקסימלי של כ-7,500 שקלים. היתר, 136 אלף מקרים, קיבלו מענק של בין 3,000 ל-7,000 שקלים.

הודעה שנשלחה מרשות המסים על הכנסת המענק לעצמאים ברביעי הקרוב. -, אתר רשמי
הודעה שנשלחה מרשות המסים על המענק לעצמאים ברביעי הקרוב/אתר רשמי, -

המהלך יצא לדרך לאחר שמוקדם יותר, עבר בהחלטת ממשלה הצעד של תשלום מענק סיוע נוסף לעסקים ולעצמאים. היום, צפוי לעבור בממשלה החלק השני של התכנית הכלכלית של הממשלה, שכולל מענקים דו-חודשיים למשך שנה, מימון הוצאות העסק, הלוואות בערבויות מדינה ושאר הסעיפים שהציגו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר כץ.

על פי התכנית, הסכומים שיועברו יהיו זהים במנגנון החישוב של הפעימה השנייה שניתנה כבר, כך שכל מי שקיבל מענק בפעימה השנייה בסכום של יותר מ-7,500 שקלים, יקבל את רף התקרה בפעימה הנוכחית.

עוד בוואלה!

מחאות אחרי ההפגנה הכלכלית: מפגינים חסמו את צומת עזריאלי, 19 נעצרו

לכתבה המלאה
הודעה שנשלחה מרשות המסים על הכנסת המענק לעצמאים ברביעי הקרוב. -, אתר רשמי
הבטיחו עד 7,500 שקלים, בפועל הסכום נמוך בהרבה. הודעה שנשלחה על הכנסת מענק בשווי של פחות מ-2000 שקלים/אתר רשמי, -

בעקבות תלונות רבות של נציגי העצמאים על אחוזים גדולים מהפעימה השלישית שלא הועברו אל בעלי העסקים והעצמאים, צפוי נתניהו להיפגש ביום שישי הקרוב עם נציגי העצמאים והמסעדנים, שעמם נפגש כבר בסוף השבוע האחרון. זאת, כדי להמשיך לדאוג לכך שהמענקים אכן יועברו ויגיעו לחשבונותיהם.

נשיא לשכת יועצי המס בישראל, ירון גינדי, הסביר כי היקף הסיוע שניתן לעצמאים מבוסס על ההכנסות שלהם מלפני שנתיים. "עצמאי שקיבל 2,000 שקלים בלבד - זה אומר שהוא דיווח לרשות המסים ב-2018 על הכנסה חודשית של 2,860 שקלים, ולכן זה הסכום ש-70% מההכנסה מקנה לו", פירט.

עם זאת, הוא ציין כי ייתכן שבשנת 2019 אותו עצמאי הרוויח יותר, ולכן קרא לרשות המסים ולממשלת ישראל "לתקן את החקיקה כך שהעצמאים שהרוויחו מעט ב-2018 יוכלו לקבל את כספי המענק לפי דוחות של 2019, בדיוק כפי שמגזר השכירים מקבל דמי אבטלה לפי המשכורות שלו בשנת 2019 ולא לפי המשכורת שלו בשנת 2018. עשרות אלפי עצמאים פתחו את העסקים שלהם בשנים 2017-2018 ולכן הרוויחו מעט בשנים אלו. חייבים לתת להם את האופציה לדווח על ההכנסות בשנה האחרונה, אחרת זו אפליה בלתי-מידתית ובלתי-סבירה שפוגעת בעשרות אלפי משפחות".

הודעה של רשות המסים במסגרת המענק לעצמאיים. -, אתר רשמי
הודעה של רשות המסים במסגרת המענק לעצמאים/אתר רשמי, -

במהלך ישיבת הממשלה אתמול, אמר נגיד בנק ישראל אמיר ירון כי בתכנית יש ביטחון תקציבי, וכן כי ניתן לממנה חרף הגדלת הגירעון והחוב הציבורי לשנת 2020 ב-15 מיליארד שקלים, וב-27 מיליארד שקלים ב-2021, לא כולל הרחבת האשראי בחוב הממשלה.

לדבריו, הגירעון יעלה ל-13% ביחס חוב תוצר בשנה הנוכחית ובעוד 7% נוספים בשנה הבאה - כלומר סך יחס חוב-תוצר שיגיע ל-78% בסוף 2021. "אנו משתמשים בקרדיט שיש לנו ונצלח את המשבר", אמר הנגיד. "כשהוא יסתיים נצטרך להפחית בהדרגתיות את החוב שנצבר".

לפי גורמים שנכחו בישיבת הממשלה, נתניהו היה כעוס ועצבני במיוחד. כך לדוגמה, נזף במהלך הישיבה בשר הרווחה איציק שמולי, שמתח ביקורת על התנהלות הממשלה בשבועות האחרונים, ואמר ש"אין פלא שהעצמאים מרגישים שזרקו להם חבל תליה ולא חבל הצלה". נתניהו השיב לו: "אתה שר צעיר ונמרץ ואני מקשיב להצעות שלך בקשב רב, אבל אל תשתמש בסיסמאות. יש לך אחריות כוללת בממשלה".

מחאת העצמאים בכיכר רבין, 11 ביולי 2020. ראובן קסטרו
מחאת העצמאים בתל אביב, אתמול/ראובן קסטרו

במחאה על התנהלות הממשלה בטיפול במשבר הכלכלי, כעשרת אלפים בני אדם התכנסו במוצאי שבת בכיכר רבין בתל אביב. בהפגנה, הגדולה ביותר מאז פרוץ המגיפה, לא נאמו מנהיגי הארגונים, אלא רק עצמאים, בעלי עסקים, שכירים, מובטלים ונפגעים אחרים מהמשבר שטרם קיבלו את הסיוע הדרוש מהמדינה.

בתום ההפגנה עשרות מפגינים חסמו צירים מרכזיים ברחובות תל אביב. הם צעדו מהכיכר לכיוון מחלף השלום, וחסמו את אחד הצירים במחלף. כתוצאה מעימותים שהתפתחו בין מפגינים לשוטרים, נעצרו 19 מהם.

(עדכון ראשון: 22:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully