וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאות אחרי ההפגנה הכלכלית: מפגינים חסמו את צומת עזריאלי, 19 נעצרו

12.7.2020 / 2:21

עם סיום הפגנת בעלי העסקים והשכירים נגד מדיניותה הכלכלית של הממשלה במשבר הקורונה, מפגינים צעדו ברחובות העיר לכיוון הצומת, שם חסמו את אחד הנתיבים. המשטרה קראה להמון להתפזר. כתוצאה מעימותים עם מפגינים, 3 שוטרים נפצעו באורח קל

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

עשרות מפגיני המחאה הכלכלית חסמו לפני כמה שעות (שבת) צירים מרכזיים ברחובות תל אביב, עם סיום הפגנת העצמאים ובעלי העסקים נגד מדיניות הממשלה על התנהלותה במשבר הקורונה, שנערכה בכיכר רבין. המפגינים צעדו מהכיכר לכיוון נתיבי השלום, וחסמו את אחד הצירים במחלף. כתוצאה מעימותים שהתפתחו בין מפגינים לשוטרים, נעצרו 19 מהם.

"בשעה זו ועם סיומה של המחאה שהתנהלה ברישיון, עשרות מהמפגינים הגיעו לצומת עזריאלי בתל אביב ומבצעים חסימה של הציר", מסרה המשטרה. "המשטרה במקום ופועלת להזרמת התנועה לצירים חלופיים. פעם נוספת קוראת המשטרה למפגינים להימנע מהפרת הסדר הציבורי ולהישמע להוראות השוטרים".

אולם, המפגינים התיישבו על הכביש, וקראו קריאות נגד המשטרה. מפקד תחנת לב תל אביב שפיקד על האירוע קרא להמון לפנות את הכביש. דקות לאחר מכן, פרצו עימותים בין כמה מפגינים בודדים לשוטרים תוך שהם מציתים פחים, משליכים בקבוקים לעבר השוטרים ומרססים אותם בגז מדמיע. שלושה שוטרים נפצעו באורח קל וטופלו במקום. כתוצאה מכך, עצרה המשטרה 19 מפגינים.

עימותים וחסימת כבישים לאחר מחאת העצמאים דרך בגין פינת שדרות יהודית תל אביב, 11 ביולי 2020. ראובן קסטרו
מעצר מפגין לאחר חסימת הכבישים בת"א, הלילה/ראובן קסטרו

מסרטון שעלה לרשתות החברתיות נראה אחד המפגינים משליך אבן ומנפץ חלון של בנק דיסקונט ברחוב אבן גבירול. "בשעה זו ממשיכים כמה עשרות פורעים להפר את הסדר ציבורי וחוסמים את שדרות רוטשילד בתל אביב", אמרה המשטרה.

"מדובר במחאה שאיננה חוקית המפרה את הסדר הציבורי ופוגעת בשלטון החוק", המשיכה. "בניגוד למחאה שהתקיימה ברישיון בתחילת הערב, הרי שהפורעים הללו פועלים בניגוד לחוק ופוגעים בסדר הציבורי. במהלך ההתפרעות אף שברו ויטרינה של אחד מסניפי הבנק באזור".

התהלוכה החלה לאחר שכעשרת אלפים איש הפגינו בכיכר, בהפגנה הגדולה ביותר מאז פרוץ המגיפה. בהפגנה לא נאמו מנהיגי הארגונים, אלא רק עצמאים, בעלי עסקים, שכירים, מובטלים ונפגעים אחרים, שטרם קיבלו את הסיוע הדרוש מהמדינה.

עוד בוואלה!

כעשרת אלפים איש הפגינו במחאה הכלכלית בת"א: "אתם שם למעלה - תקשיבו לנו!"

לכתבה המלאה
עימותים וחסימת כבישים לאחר מחאת העצמאים דרך בגין פינת שדרות יהודית תל אביב, 11 ביולי 2020. ראובן קסטרו
עימותים וחסימת כבישים לאחר מחאת העצמאים, הלילה/ראובן קסטרו

טרם ההפגנה, תומר מור, ממארגני האירוע, קרא לציבור להישמע להנחיות ולהקפיד על ריחוק חברתי. "אנחנו מגיעים למחות היום בצורה מסודרת ולתבוע את העברת הסיוע עכשיו". הוא הדגיש כי "אנחנו קוראים לכל המפגינים להקפיד על ההנחיות, לעטות מסיכה, לשמור על ריחוק חברתי והנחיות משרד הבריאות, ולהישמע להוראות השוטרים".

מנגד, המשטרה מסרה כי "אנו מודעים לרצון המוחים להשמיע את זעקתם ואת כאבם ועל כן, מתוך רצון לאפשר את זכות המחאה, המשטרה קוראת למשתתפי המחאה להקפיד ולעמוד בתנאים כפי שסוכמו בדגש על שמירת ריחוק ועטיית נשמיות ולזכור שמדובר בהנחיות למען בריאות הציבור שעניינן דיני נפשות".

מחאת העצמאים בכיכר רבין, 11 ביולי 2020 (צילום : ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
הפגנת העצמאים, הערב/ראובן קסטרו

ראשון הנואמים היה אבינועם נחמד, אב לחמישה ילדים ובעלים של חברת תיירות נכנסת. "השטח בוער, אנחנו צריכים את הכסף עכשיו, לא מחר", אמר בפתח דבריו. אחד ממארגני המחאה זעק על הבמה: "אתם שם למעלה - תקשיבו לנו. אנחנו כאן, הגיע הזמן שנגיד את דברינו. לא יינשאו כאן נאומים פוליטיים - אין כאן ימין ושמאל". המפגינים, שמוחים על טיפול הממשלה במשבר במשק, נושאים שלטים עם הכיתוב "מנותקים נמאסתם", "ביטחון כלכלי לכולנו", "לא ימין ולא שמאל - כולנו בסירה אחת" וכן קוראים "את הכסף לשחרר".

(עדכון ראשון: 23:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully