וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין הטילה סנקציות על מחוקקים רפובליקנים בתגובה לעיצומים של ארה"ב

13.7.2020 / 15:05

היחסים בין שתי המעצמות הגדולות בעולם ממשיכים להתדרדר, ובייג'ינג הכריזה על תגובה נגד הסנאטורים מרקו רוביו וטד קרוז וחבר קונגרס נוסף. אלו הובילו את צעדי הענישה על רדיפת המיעוט המוסלמי. בסין מאיימים בתגובה נוספת: "הסנקציות - התערבות חמורה בעניינינו הפנימיים"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: הספר של היועץ לביטחון לאומי לשעבר בולטון: טראמפ ביקש מנשיא סין לעזור לו להיבחר)

סין הכריזה היום (שני) על הטלת "סנקציות תואמות" נגד ארצות הברית, אחרי שהענישה בכירים סינים בעקבות דיכוי המיעוט האויגורי המוסלמי. העיצומים הוטלו על שני הסנאטורים רפובליקנים מרקו רוביו וטד קרוז, שהובילו את החקיקה נגד בייג'ינג, על חבר בית הנבחרים כריס סמית', רפובליקני אף הוא ומבקר תקיף של סין, וכן על השגריר לחירות דת בינלאומית סם בראונבק ועל ועדת הקונגרס לענייני סין, העוקבת אחרי מצב זכויות האדם ושלטון החוק במדינה ומדווחת לממשל ולמחוקקים בדוח שנתי.

התגובה הסינית הגיעה בזמן שהיחסים בין שתי המעצמות הכלכליות הגדולות ביותר בעולם צנחו לשפל בשל שורה ארוכה של מחלוקות. נוסף על דיכוי האויגורים במחוז שינג'יאנג שבמערב סין, וושינגטון ובייג'ינג חלוקות על הטיפול במגיפת הקורונה, יחסי סחר, פעילות חברת התקשורת הסינית וואווי וחוק הביטחון הלאומי שכפתה סין על הונג קונג. המשברים והתקרבות הבחירות לנשיאות בנובמבר מקשים על המשך שיחות הסחר, ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא לא צופה התקדמות בנושא בקרוב.

"הסנקציות האמריקניות הן התערבות משמעותית בעניינים הפנימיים של סין, מפרות את הנורמות הבסיסיות של היחסים הבינלאומיים ופוגעות בצורה קשה ביחסים הסיניים-אמריקניים", אמרה דוברת משרד החוץ של סין חואה צ'אנינג בתדרוך לכתבים. "סין תגיב בהתאם להתפתחות המצב", הוסיפה, מבלי לפרט.

מומחים של האו"ם ופעילי זכויות אדם אומרים שלפחות מיליון אויגורים ומיעוטים מוסלמים אחרים מוחזקים במרכזי מעצר בשינג'יאנג. סין מתארת אותם כמרכזי הכשרה המסייעים למאבק בטרור ובקיצוניות ומעניקים כישורים חדשים.

עוד בוואלה!

ארה"ב הטילה סנקציות על בכירים סינים בשל דיכוי המוסלמים

לכתבה המלאה

במסגרת הסנקציות של וושינגטון על גורמים סיניים, כולל מזכיר המפלגה הקומוניסטית של שינג'יאנג, כרוכים בהקפאת נכסיהם בארצות הברית, איסור על נסיעתם לארצות הברית ואיסור על אזרחים אמריקנים לעשות עמם עסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully