וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: עיר במונגוליה הפנימית הטילה מגבלות בעקבות חולה דבר

הרשויות אסרו עד לסוף השנה ציד או אכילת בעלי חיים היכולים לשאת את הבקטריה, שאחראית למגיפת "המוות השחור" שהשמידה מיליונים בעולם במאה ה-14. הדבקה הגיעה ככל הנראה ממרמיטה. מומחים מרגיעים שאין סיבה לדאגה רבה, לאור הטיפול היעיל והידע הרב הקיים כיום

רויטרס

(בווידאו: יריד בשר הכלבים נפתח בסין למרות הקורונה, בחודש שעבר)

הרשויות בסין הגבירו את אמצעי הזהירות בעיר במחוז מונגוליה הפנימית אחרי שהתגלה חולה בדבר. החולה, מהעיר באיינור, הוא רועה צאן, והוא נמצא בבידוד ובמצב יציב. לפי הדיווחים, הרשויות חוקרת מקרה חשוד נוסף של המחלה, בקרב נער בן 15 שככל הנראה בא במגע עם מרמיטה שניצודה על ידי כלב.

דבר הבלוטות, או "המוות השחור", היה בעבר המחלה הקטלנית ביותר בעולם, אולם כיום היא מטופלת בקלות. הרשויות העלו עד לסוף השנה את רמת הכוננות ל-3, שבמסגרתה נאסר על ציד ואכילת בעלי חיים המסוגלים לשאת דבר והציבור נקרא לדווח על מקרים חשודים.

מרמיטה במחוז מונגוליה הפנימית, סין, 22 במאי 2020. רויטרס
הבשר שלה נקשר להתפרצות. מרמיטה במחוז מונגוליה הפנימית/רויטרס

במאה ה-14, כ-50 מיליון בני אדם ברחבי אירופה, אסיה ואפריקה מתו מהמחלה שנגרמת על ידי בקטריה, באחת המגיפות הקטלניות ביותר בהיסטוריה האנושית. במרוצת השנים היו התפרצויות קטלניות נוספות, כמו הדבר הגדול של לונדון ב-1665, אז מתו חמישית מתושבי העיר. במאה ה-19, מתו יותר מ-12 מיליון בני אדם בהתפרצויות בסין ובהודו.

כיום מטופלת המחלה, שלרוב עוברת מבעלי חיים לבני אדם דרך פרעושים, באנטיביוטיקה, ללא טיפול, שיעור התמותה מדבר הוא בין 30% ל-60%. המחלה הפכה לנדירה, אך מעת לעת נרשמות כמה התפרצויות במקומות שונים בעולם. ב-2017, אובחנו יותר מ-300 מקרים במדגסקר, אך פחות מ-30 מהחולים מתו.

הידיעות מסין מגיעות בזמן השתוללות מגיפת הקורונה בעולם, אך מומחים מרגיעים ואומרים כי לא סביר שהדבר יכול להתפרץ שוב בעוצמה כזו לאור הידע הרב שנצבר על המחלה והטיפול היעיל בה.

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • דבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully