וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים הוציאו גידול של מטר וחצי מגופה של בת 84

13.7.2020 / 11:03

תושבת באר שבע בת 84 שהתלוננה על כאבים הופתעה לגלות שבבטנה צמח גידול חריג בממדיו. היא הוכנסה לניתוח בסורוקה שהוגדר כ"ארוך ומורכב", במהלכו הוסרו מבטנה גם חלקי איברים שהיו נגועים. "הצוות הציל אותי", סיפרה אחר כך. הרופאים: "נדיר למצוא גידולים בגודל כזה"

בסרטון: ניתוח להסרת גידול במוח בעירות מלאה, בסורוקה/צילום: בית החולים סורוקה, עריכה: תומר לוי

(בווידאו: ניתוח להסרת גידול במוח בעירות מלאה של המטופל בביה"ח סורוקה)

לפני כשבועיים הגיעה גלדיס חבושה, תושבת באר שבע בת 84, לבית החולים סורוקה בעיר, לאחר תלונות על כאבים עזים בבטנה. היא סבלה מהכאבים כבר זמן מה, אך עד לאותו יום לא ידעה ממה הם נובעים. בבית החולים, עברה גלדיס בדיקת הדמייה שבה גילו הרופאים גידול ענק שתפס כמעט את כל חלל הבטן שלה.

צוות הרופאים בסורוקה החליט להכניס את גלדיס לניתוח נדיר ומורכב להוצאת הגידול, בגודל של כ-40 על 60 סנטימטרים, שארך שעות ארוכות. במהלך הניתוח שנערך לפני כשבוע וחצי, הוסרו מבטנה של גלדיס חמישה חלקי איברים שהיו נגועים בגידולים, כמו המעי הדק והמעי הגס.

גידול שהוסר מאישה בשל כאב בטן בבית החולים סורוקה. דוברות סורוקה, אתר רשמי
גלדיס חבושה והצוות הרפואי/אתר רשמי, דוברות סורוקה

לאחר הניתוח היא אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ כללי, והועברה לאחר כמה ימים למחלקה לכירורגיה א'. מצבה של גלדיס השתפר משמעותית והיא שוחררה לביתה כעבור כמה ימים. "הגידול שהוצא מבטנה של המטופלת היה גדול ובמשקל רב", הסביר פרופ' יצחק אביטל, מנהל מרכז "לגסי הריטג'" לאונקולוגיה, והמחלקה לכירורגיה א' בסורוקה.

הוא הוסיף כי "לאחר בדיקות ואבחון, היא הוכנסה לניתוח ארוך ומורכב שדרש שיתוף פעולה, מיומנות ודיוק של צוות רב-מקצועי, ובו הוסרו כל האיברים הנגועים בבטנה". לדברי פרופ' אביטל, "נדיר למצוא גידולים בגודל כזה. מדובר באישה בריאה בדרך כלל וזה עזר לה להחלים מהר ולהתגבר על הניתוח המורכב".

עוד בוואלה!

ליצור אחידות בהגדרות: משרד הבריאות עדכן את סיווג מצב החולים בקורונה

לכתבה המלאה
גידול שהוסר מאישה בשל כאב בטן בבית החולים סורוקה. דוברות סורוקוה, אתר רשמי
הגידול שהוסר בבית החולים/אתר רשמי, דוברות סורוקוה

לאחר הניתוח, סיפרה גלדיס כי היא מעולם לא סבלה מכאבים לפני כן ולא נדרשה לעבור בדיקות. "כאבי התופת החזקים שחשתי גרמו לי לפנות לקבלת טיפול ואני שמחה שזכיתי בצוות שפרופ' יצחק אביטל עומד בראשו, ושהגיע לאבחנה נכונה, מדוייקת ומהירה", העידה חבושה.

"תוך זמן קצר עברתי ניתוח כל כך גדול, שרק לאחר שהתאוששתי הבנתי כמה מורכב הוא היה", היא הסבירה. "אין ספק שהצוות נלחם עליי והציל אותי. אני שמחה שהייתי תחת ידיים טובות ומקצועיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully