וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלדג לצד 669: הכוחות המיוחדים של חיל האוויר ירוכזו תחת כנף אחת

12.7.2020 / 17:00

גוף חדש שנחנך היום בבסיס פלמחים יפקד על יחידות העלית ועל היחידה להנחתה קדמית ויחידת מודיעין חדשה שקמה בימים אלו. בניגוד לקיצוצים במדינה, המהלך ירחיב את מטה חיל האוויר כדי לקבץ תחת כנף אחת את הפעילות והאימונים. מפקד החיל: "מתאימים את עצמנו להשתנות האזור"

צילום: דובר צה"ל

(בווידאו: חיל האוויר חנך כנף חדשה הכוללת את היחידות המיוחדות)

בחיל האוויר חנכו היום (ראשון) כנף חדשה בשם כנף 7, שתרכז את פעילות יחידות הקרקע המיוחדות החיל. כנף כוחות האוויר המיוחדים (כא"ם) תהווה מרכז שליטה ליחידות העלית "שלדג" ויחידת החילוץ המוטסת 669, שהלוחמים המשרתים בהן נחשבים לאיכותיים ביותר בצה"ל. כמו כן, קציני היחידות האלו משתלבים בחטיבות החי"ר כמפקדי צוותים או כמפקדי פלוגות.

יחידות נוספות שישתלבו בכנף החדשה כוללות את היחידה להנחתה קדמית, יחידת מודיעין ייעודית שנמצאת בימים אלה בהקמה ובהרחבה, וכן את בית הספר האחיד לכוחות המיוחדים של חיל האוויר. בראשות היחידה יעמוד ע', קצין בדרגת אלוף-משנה שפיקד בעברו על היחידות 669 ושלדג.

הכנף תוקם בבסיס פלמחים שבמרכז הארץ, וממנה היא תשלוט ביחידת 669, הממוקמת בבסיס תל נוף, וכן ביחידה להנחתה קדמית שבנבטים. היום, טקס פתיחת הכנף התקיים בפלמחים במעמד מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין.

פעילות יחידות הקרקע המיוחדות של חיל-האוויר (כנף 7) 12 ביולי 2020. דובר צה"ל
הלוחמים שנחשבים לאיכותיים ביותר בצה"ל. פעילות יחידות הקרקע המיוחדות של חיל האוויר/דובר צה"ל

בצה"ל ובחיל האוויר התלבטו במשך זמן רב האם לצמצם את היקף פעילותם של הכוחות המיוחדים בחיל, או לסגור חלק מהיחידות. בפועל, משמעות הקמת הכנף החדשה היא הרחבת המטה והעצמת יחידות אלה. בהתאם לשינוי הארגוני, אל"ם ע' יהיה כפוף ישירות למפקד חיל האוויר.

עוד בוואלה!

במבצע מבריק חיסל צה"ל צוללנים בדרך לפיגוע. כעת חמאס מכוון הרבה יותר גבוה

לכתבה המלאה
פעילות יחידות הקרקע המיוחדות של חיל-האוויר (כנף 7) 12 ביולי 2020. דובר צה"ל
"חלק ממהלך כולל של התעצמות לצד התייעלות". פעילות יחידות כנף 7/דובר צה"ל

מטרת כנף כוחות האוויר המיוחדים היא לקבץ תחת גוף אחד את הפעילות והאימונים במצבי חירום ושגרה שונים. עד היום, חלק מהיחידות היו מרוכזות תחת מפקדת כוחות אוויר מיוחדים וההחלטה לרכז אותם תחת כנף אחת מחייבת להרחיב את המטה, התקנים והסמכויות הנוגעים אליהם.

זאת, בניגוד לרוח התקופה הכלכלית המורכבת שעוברת מערכת הביטחון בכלל וצה"ל בפרט. בחיל האוויר מתכוונים להרחיב את היקף הפעילות של היחידות, כך שישתלבו יותר בפעילות צה"ל.

פעילות יחידות הקרקע המיוחדות של חיל-האוויר (כנף 7) 12 ביולי 2020. דובר צה"ל
הפעילות והאימונים יקובצו תחת גוף אחד. יחידות הקרקע המיוחדות של חיל האוויר/דובר צה"ל

לפי הודעת צה"ל, "הכנף הוקמה כחלק ממהלך כולל של התעצמות לצד התייעלות והעלאת האפקטיביות המבצעית של היחידות. היא תהווה מרכיב משלים וייחודי לפעילות חיל האוויר באמצעות מבצעים מיוחדים בעומק, בשגרה ובחירום לביצוע משימות זרוע האוויר".

פעילות יחידות הקרקע המיוחדות של חיל-האוויר (כנף 7) 12 ביולי 2020. דובר צה"ל
"יכולת משופרת שתהפוך את הכוחות המיוחדים שלנו לאפקטיביים יותר". פעילות היחידות בשגרה ובחירום/דובר צה"ל

מפקד חיל האוויר, נורקין, אמר בטקס פתיחת הכנף היום כי "אנו עומדים כבר בעידן של השתנות אזורית, של מגיפה עולמית ושל שדה קרב ההופך מורכב מדי יום". הוא הוסיף כי "את השינוי הזה הבינו המפקדים. זהו השוני המחייב אותנו להתאים את עצמנו ולהיערך טוב יותר לאתגרי העתיד".

לדבריו, "לאחר עבודת מטה ארוכה ומעמיקה, שביסודה חזון מבצעי, מתקיימת יכולת משופרת שתהפוך את הכוחות המיוחדים שלנו לאפקטיביים יותר בקרב, למשפיעים יותר על העליונות האווירית ולחלק מכל התהליך או תרחיש המתקיימים בחיל האוויר".

הוא הסביר כי "אנחנו יוצאים היום לפרק הבא בתולדות הכא"ם. אנחנו נישאים על כתפי קודמינו שהעזו ועשו - ועתה אנחנו מובילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully