וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ירושלים פינתה את ציוד המפגינים בבלפור: "הפריעו לסדר הציבורי"

פקחי העירייה פשטו על מתחם מחאת "הדגלים השחורים" מול מעון ראש הממשלה בליווי המשטרה, והחרימו ציוד אישי ששימש את המפגינים - בין היתר גדרות ביטחון, כיסאות ומזרונים. לטענת המפגינים, לא הוצג צו בית משפט המתיר את הפינוי. "לא ברור מה האישור. עבריינות לשמה"

עריכה: ניר חן

עיריית ירושלים פינתה היום (ראשון) ציוד של מפגינים ברחוב בלפור בירושלים, מול מעון ראש הממשלה, בטענה שהמחאה "הפכה למאחז והפריעה לסדר הציבורי". בשבועות האחרונים מפגיני "הדגלים השחורים" הקימו מאהל מחאה במקום, בקריאה להתפטרותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ופתיחת חקירת פרשת הצוללות.

בעירייה טענו כי ההפגנה אושרה למשך כמה שעות, אך "הפכה למעשה להיאחזות בקרקע. זאת, תוך שימוש באלמנטים קבועים כמו מטבח, גנרטור, אוהלים, גדרות ואלמנטים אשר כולם יצרו הלכה למעשה הקמת היאחזות קבועה באמצע הרחוב ובלב שכונת מגורים. כל אלה גרמו מטרדים רבים אשר חייבו פעולה מידתית של פינוי האלמנטים הקבועים".

מחאה מול מעון ראש הממשלה נתניהו בבלפור, ירושלים, 10 ביולי 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"הפרעה ממשית לסדר הציבורי". המחאה בבלפור ביום שישי/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בעירייה הוסיפו כי התקבלו תלונות רבות מצד תושבים ומאורחי המלונות הסמוכים, כולל ממשטרת ישראל, על "הפרעה ממשית" לסדר הציבורי. "בדומה להפגנות אחרות כמו ההפגנה שהייתה אתמול בכיכר רבין, לאחר תום האירוע השטח פונה ונוקה. במקרה שלפנינו המצב היה הפוך - כשהסובלנות במשך מספר שבועות גרמה לצערנו להוספת אלמנטים של שהות קבע ללא אישור משטרה או עירייה", מסרו.

תא"ל (במיל') אמיר השכל, בכיר חיל האוויר לשעבר וממובילי המחאה שנעצרי בחודש שעבר במהלך ההפגנות, אמר בתגובה כי "בחמש בבוקר בוצעה פשיטה של כ-20 פקחים של עיריית ירושלים בליווי משטרת ישראל. הוחרמו גדרות ביטחון שהבאנו, כיסאות, שני גזיבו, מזרונים - כל זה ללא צו בית משפט". לדבריו, "המענה למה שקרה פה היום זו הגעה המונית לבלפור, כולל לינה בלילה".

גונן בן יצחק, ממארגני ההפגנות, טען גם הוא כי לא הוצג צו בית משפט המתיר את פינוי הציוד. "הגעתי עכשיו לבלפור, אחרי שלפני כשעתיים פשטה עיריית ירושלים על מתחם ההפגנה וגנבה ציוד אישי של המפגנים. לא ברור מה האישור. לא הציגו צו. עבריינות לשמה. כעת פעילי המחאה משקמים פה את המתחם, מנקים ומסדרים. לא ישברו אותנו, זה הזמן לעלות על בלפור", אמר.

עוד בוואלה!

כאלף במחאת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ: "המשטרה מגויסת לטובת השלטון"

לכתבה המלאה
הפגנת הדגלים השחורים מול בית רה"מ, ירושלים 27 ביוני 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
כאלף בני אדם. הפגנת הדגלים השחורים בחודש שעבר/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

ב-27 ביוני הפגינו כאלף בני אדם באותו מקום, במקביל לעשרות צמתים מרכזיים ברחבי הארץ, כחלק ממחאת הדגלים השחורים. נוסף על הקריאות נגד נתניהו, ביקשו המפגינים לשחרר את השכל, שנעצר יום קודם לכן.

לטענת המשטרה, השכל נעצר במהלך מחאה בלתי חוקית, בה "מאות מפגינים חסמו ציר מרכזי ומנעו מעבר רכבים לזמן ממושך תוך שהפרו את הסדר הציבורי. לכן עוכבו כמה מפרי סדר וביניהם, אדם שזוהה כמוביל ומארגן ההפגנה".

עוד מסרה המשטרה כי לאחר שנחקר, ביקשו חוקרי המשטרה לשחררו בתנאים ובהרחקה מהמקום, אולם הוא סירב לכך מבחירה. לבסוף, אחרי ביקורת ציבורית רבה שהושמעה, קבע בית משפט השלום בירושלים כי השכל ישוחרר ללא תנאים מגבילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully