וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי רוצה להאכיל בדואי?": כוכב הילדים "רוי בוי" תיעד סרטון בו השפיל ילדים

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראה כוכב הילדים פונה לילדיו בעת טיול בשטח הפזורה, כשהוא שואל אותם אם הם מעוניינים לתת מזון לילדים בדואים שנכחו במקום. הסרטון, שצולם לפני כחמש שנים, הועבר לבדיקת המשטרה

אתר רשמי

בסרטון שהופץ היום (שבת) ברשתות החברתיות נראה כוכב הילדיםרועי עוז, הידוע בשם "רוי בוי" במהלך טיול עם ילדיו בפזורה הבדואית בו נשמע שואל אותם "מי רוצה להאכיל בדואי?", כשילדים מהאזור התקבצו סביב רכבם.

המשטרה מסרה כי תוכן הסרטון, שצולם לפני כחמש שנים, יישלח לבדיקה. "בהמשך לפניות כתבים נציין כי הסרטון המופץ בשעות האחרונות ברשתות החברתיות, בו נראים שלושה קטינים כשהם נשאלים על ידי נהג הרכב: 'מי רוצה להאכיל בדואי?', יועבר לבחינה בחטיבת החקירות", נמסר.

לאחר פרסום הסרטון כוכב הילדים פרסם פוסט בפייסבוק בו כתב כי "בשעות האחרונות מתרוצץ ברשת סרטון מטיול משפחתי פרטי מלפני חמש שנים. אני רוצה להביע את צערי העמוק על הדברים הנאמרים בו, הם אינם ראויים להיאמר. זו לא דרכי לחנך כך את ילדי וזו לא הדרך לחנך אף ילד אחר. דרכי היא דרך של אהבת אדם ובדרך זו אמשיך ללכת".

רוי בוי, חשוד באיום על ילדים באקדח. פייסבוק, אתר רשמי
"זו לא דרכי לחנך כך את ילדי". כוכב הילדים "רוי בוי"/אתר רשמי, פייסבוק

חברי כנסת מהרשימה המשותפת תקפו את כוכב הילדים. יו"ר רשימת בל"ד, ח"כ אמטאנס שחאדה, צייץ בטוויטר, "כך נראית גזענות עמוקה. כך מתנהגים אנשים שחונכו על ברכי התפיסה של עליונות יהודית. וכך השנאה למיעוט הלאומי-ילידי בארץ הזו עוברת מדור לדור. אחר כך מתפלאים שמתייחסים לפלסטינים כמו אל חיות. כך זה מתחיל. ונגד זה אנחנו נאבקים".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן הגיבה ואמרה כי הסרטון "משקף איך מגדלים דור שלם של גזענים שרואים באחר נחות. כך נהגו הקולוניאליסטים הלבנים באפריקאים. הגזענות הבוטה והדה-הומניזציה שרואים בסרטון מצטרפים לדיכוי ולעוני המחפיר של הציבור הערבי הבדואי בנגב. הגזענות הניצול והנישול הם חלק מאותו משטר".

גם ח"כ היבא יזבק הזדעזעה מהסרטון ואמרה כי ה"גזענות הורגת". בציוץ בחשבון הטוויטר שלה אמרה הח"כית כי "סרטון הילדים הבדואים שמופץ עכשיו ברשת הוא רק הטמעה של המדיניות האוריינטליסטית, הגזענית והדכאנית ששוררת כאן. חבל על דורות שלמים שחונכו לשנאה והתנשאות וכעת מחנכים את ילדיהם להתנהגות בלתי אנושית. תפקידם של כל אחד/ת להתנגד לא רק לגזענות, אלא גם לכל מדיניות שמעודדת אותה‬".

עוד בוואלה!

מחאות אחרי ההפגנה הכלכלית: מפגינים חסמו את צומת עזריאלי, 19 נעצרו

לכתבה המלאה

גם ח"כ עופר כסיף התייחס לסרטון של כוכב הילדים ושאל: "הזדעזעתם מסרטון התגזענות על בדואים? ומכך שרובם חיים עשרות שנים ללא מים זורמים או חשמל והמדינה מתכננת להרוס להם את הבית - לא תזדעזעו?".

ח"כ סעיד אלחרומי צייץ גם הוא: "בשעות האחרונות התפרסם סרטון בו אימא יהודיה שואלת את ילדיה אם ברצונם להאכיל בדואים מחוץ לרכב המשפחה, תוך כדי שהיא מצלמת את האירוע. נראה שהסרטון ישן, אבל הצורה שבה מוצגים הילדים הבדואים גזענית, מעליבה ומקוממת. כאילו שהם סוג של חיה משעשעת. בושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully