וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר אילן ביטלה מבחן בחשבונאות יום לפני מועדו - ומבחני הלשכה בסימן שאלה

6.7.2020 / 22:00

האוניברסיטה הודיעה על דחיית אחד המבחנים בחשבונאות למועד לא ידוע, חרף ההוראה לקיימם באופן מקוון - וכעת בחינת מועצת רואי החשבון בסימן שאלה. הסטודנטים מוחים: "התחושה היא שהאוניברסיטה חוששת מהעתקות". בר אילן: "אם המועצה תקיים בחינה מקוונת, גם אנחנו נעשה זאת"

צילום: רוני כנפו

(בווידאו: השר אדלשטיין: "ההגבלות שהטלנו היום - כדי למנוע סגר עוד שבועיים")

יום לפני הבחינה בחשבונאות הודיעה אוניברסיטת בר אילן על ביטולה ודחייתה למועד לא ידוע. זאת חרף ההנחיה על ביצוע בחינות באוניברסיטאות באופן מקוון בשל העלייה בתחלואה מקורונה. בהודעת המוסד לסטודנטים נכתב כי "בשל האיסור לערוך מבחנים פרונטליים בקמפוס ולאחר קבלת אישור סגן הרקטור, המחלקה מודיעה על דחיית המבחנים של מועד ג' שהיו מתוכננים למחר ולשבוע הבא".

אולם, בניגוד לבר אילן, במוסדות רבים כאוניברסיטת תל אביב והעברית, המבחנים מתקיימים בצורה מקוונת. בינתיים, עשרות הסטודנטים שלקחו חופש מהעבודה ולמדו במשך תקופה ארוכה נותרו ללא פתרון למצבם, כאשר בחינות מועצת רואי החשבון מתקיימות באוגוסט הקרוב והם אינם יכולים להירשם אליה.

אוניברסיטת בר אילן. -, אתר רשמי
דחתה את הבחינות למועד לא ידוע. אוניברסיטת בר אילן/אתר רשמי, -

בשבוע שעבר הודיע קבינט הקורונה כי בשל העלייה בתחלואה, כל המבחנים באוניברסיטאות יתקיימו בצורה מקוונת למעט כאלו שיקבלו אישור החרגה ויבוצעו באופן פרונטאלי. ראשי האוניברסיטאות התנגדו להחלטה והודיעו כי הבחינות יתקיימו כסדרן, אך בתום מאבק של השר להשכלה גבוהה זאב אלקין עם ועד ראשי האוניברסיטאות - יישרו האחרונים קו עם ההנחיות.

עזריאל צפר, סטודנט לחשבונאות באוניברסיטת בר אילן, סיפר כי "מהרגע שנכנס לתוקף הצו של משרד הבריאות המורה לערוך בחינות מקוונות, יצרנו קשר עם מזכירות החוג לחשבונאות באוניברסיטה באמצעות מיילים, והם אמרו לנו להמשיך ללמוד למבחן".

לדבריו, איש לא ציין בפניהם כי המבחן עלול להתבטל, וסטודנטים רבים לקחו חופש מהעבודה בכדי ללמוד למבחן, או אף פוטרו בשל לקיחת החופש. "פתאום אתמול אחר הצהריים אנחנו מקבלים הודעה שהמבחן בחשבונאות נדחה למועד לא ידוע בגלל ההנחיות החדשות. באוניברסיטת תל אביב, בעברית וברופין ערכו את מבחני החשבונאות באופן מקוון, אז למה אצלנו אי אפשר לקיים את המבחן באופן הזה? גם בזמנים רגישים כאלה של תקופת הקורונה האוניברסיטה צריכה להיכנס מתחת לאלונקה ולעזור לסטודנטים שלה", אמר צפר.

עוד בוואלה!

משרד הבריאות אישר: הבחינה הפסיכומטרית תתקיים במועדים שנקבעו

לכתבה המלאה
הודעה לגבי מבחן בחשבונאות. ללא, צילום מסך
הודעת החוג לחשבונאות בבר אילן בו נאמר לסטודנטים להמשיך ללמוד לבחינה/צילום מסך, ללא

לדבריו, בעקבות חוסר הידיעה בנוגע למועד הבחינה, אין באפשרות הסטודנטים לחזור לעבוד, ואם לא די בכך - אין הם יכולים להתכונן לבחינות נוספות וכן למבחני המועצה. "מדובר בעשרות תלמידים שלא יודעים כרגע אם הם יוכלו לגשת לבחינות המועצה. לרובנו פשוט נותרה בחינה אחת ועכשיו אנחנו לא יודעים מה יהיה".

מבחינת צפר, עצם ההודעה על הדחייה יום לפני המבחן עצמו היא חסרת אחריות. "להודיע פחות מ-24 שעות יום לפני הבחינה שהיא מבוטלת אחרי שאנשים לקחו חופשים מהעבודה והשקיעו שלושה שבועות בכדי ללמוד, זה ביזיון. כל יום שעובר פוגע בסיכויים שלנו לעבור את בחינת המועצה שגם ככה דורשת זמן ארוך מהרגיל ללמידה".

לטענתו, לאוניברסיטה היו שמונה ימים להיערך לקיום מבחנים מקוונים, "אך עקב מאבקי כוחות בין המל"ג לשר להשכלה גבוהה, האוניברסיטה פשוט החליטה לבטל את המבחן ולנהל את המאבק הזה על הגב של הסטודנטים".

הודעה מאוניברסיטת בר אילן לגבי קיום מבחנים. ללא, צילום מסך
הודעת אוניברסיטת בר אילן על אי קיום מבחנים בצורה פרונטאלית/צילום מסך, ללא

גם אלעד ג'ייקובס, סטודנט לחשבונאות בבר אילן, זעם על המהלך: "זה הקורס האחרון שלי, כל מה שאני צריך לעשות זה לסיים את המבחן הזה, לקבל ציון עובר ואז לגשת למבחני המועצה שיתקיימו. אני באתי להשלים את הקורס הזה, אני כבר בהתמחות, יצאתי לחופשת לימודים במרץ כדי לעשות את המבחן, ואז הוא נדחה בגלל הקורונה. לא נגשתי למועד א' ומועד ב' לא עברתי. נותר לי רק מועד ג'".

לדבריו, "הם פשוט שלחו את מכתב, סגרו את המשרד והשאירו אותנו באוויר, כשהמבחן היה אמור להיערך בתשע בבוקר - זה ביזיון וזה ביריוני מצד האוניברסיטה. מדובר במבחן האחרון של חשבונאות, מסלול של תעודה, מדובר על הורים, אנשים שעובדים, אנשים שיצאו לחופשה ללא תשלום בשביל המבחנים האלה, והשאירו אותנו עד לדקה התשעים שידעו שזה מה שהולך לקרות. עכשיו חודש וחצי הלך לפח".

לטענת ג'ייקובס, הסוגיה היא בכלל בעיה פנימית במחלקה לחשבונאות בבר אילן. "היו"ר עושה מה שבראש שלו, לא מתאים לו מבחן מקוון למרות שיש לו את כל האישורים, למרות שאומרים לו שזה המצב היחיד בו ניתן לאפשר לסטודנטים האלה לגשת למבחני המועצה בעוד שלושה שבועות, וזה לא מספיק טוב לו. הוא חושב על עצמו ולא על הסטודנטים. אנחנו בתקופה קשה בה כל אחד שקוע בבעיות האישיות שלו וזה פשוט סכין בגב לסטודנטים".

אלעד ג'ייקובס סטודנט לחשבונאות בבר אילן. באדיבות המצולמים
"סכין בגב הסטודנטים". אלעד ג'ייקובס/באדיבות המצולמים

נופר זרביב, גם היא סטודנטית לחשבונאות בבר אילן, נמצאת באותה בעיה. "אני כבר חודש לומדת למבחן הזה. בהנחיות של הקורונה נאמר לעשות את הבחינות בצורה מקוונת, לא לדחות אותן, ועכשיו הם פשוט ביטלו לנו את הבחינות כדי שלא נעשה אותן באופן מקוון. למדו למבחנים האלה במשך שבועות ועכשיו הם נדחו ברגע האחרון - למרות שנאמר לנו להמשיך ללמוד".

עוד מוסיפה זרביב כי בחינות המועצה הם ב-4 לאוגוסט, אך אין דרך לגשת אליהם כי אין מועד לבחינות התואר. "וגם אם יהיה מועד בחינה לפני ה-4 לאוגוסט, אי אפשר ללמוד גם לבחינת המועצה וגם למבחנים. ההתנהלות הזאת מבזה את התלמידים, זה לא פייר כלפיי הסטודנטים שבמקום לבוא לקראתנו, אנחנו רק נפגעים. התחושה שלנו היא שיש פה מאבק לא לקיים בחינות מקוונות כי הם חוששים מהעתקות ולכן הם דוחים לנו את הבחינות למועד לא ידוע".

נופר זרביב סטודנטית לחשבונאות באוניברסיטת בר אילן. באדיבות המצולמים
"במקום לבוא לקראתנו, אנחנו רק נפגעים". נופר זרביב/באדיבות המצולמים

מאוניברסיטת בר אילן נמסר בתגובה לטענות הסטודנטים כי "מדובר במועד מיוחד, מועד ג', שנעשה לפנים משורת הדין כדי לסייע לסטודנטים לפני המבחנים של מועצת רואי החשבון. הרוב המוחלט של הסטודנטים כבר נבחן באופן פרונטלי כשהדבר התאפשר. האוניברסיטה מקפידה ליצור זהות מוחלטת בין תנאי המבחן במועצה לבין תנאי המבחן באוניברסיטה, על מנת להכין את הסטודנטים היטב למבחני המועצה. לכן הוחלט על דחיה, ולא ביטול, עד שמועצת רואי החשבון תחליט על אופי המבחנים שלה. במידה והמועצה תקיים בחינה מקוונת - כך גם אנחנו נפעל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully