וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוניברסיטאות מיישרות קו עם ההנחיות: ממחר - אין בחינות בקמפוסים

4.7.2020 / 18:07

ראשי המוסדות האקדמיים הודיעו רשמית כי בהתאם להחלטת קבינט הקורונה, הבחינות שאמורות להתקיים בקמפוס החל ממחר יידחו או יתקיימו באופן מקוון. בוועד מתחו ביקורת על השר להשכלה גבוהה: "אלקין מנע דיון במתווה שהצענו, הסטודנטים ייפגעו"

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שאול אדם

ועד ראשי האוניברסיטאות הודיע היום (שבת) כי הוא מיישר קו עם החלטת קבינט הקורונה, וכי החל ממחר לא יתקיימו בחינות בקמפוסים עצמם. בוועד מתחו ביקורת על השר להשכלה גבוהה זאב אלקין, והאשימו אותו כי הוא מונע מהמועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) להתכנס כדי לדון בהצעתם. "המתווה שאנחנו הצענו טוב יותר - אבל אלקין מנע דיון בו", נמסר.

בהתאם להחלטה, הבחינות שאמורות להתקיים בקמפוס יידחו או יתקיימו באופן מקוון. אפשרות נוספת היא שתיקבע במקומן הערכה חלופית, לפי ההחלטה בכל מוסד. בוועד הודיעו גם כי "בבחינות שיתקיימו באופן מקוון יינתן ציון 'עובר', או שיינתן ציון מספרי, גם זאת לפי ההחלטה בכל מוסד".

עוד הדגישו האוניברסיטאות כי "הן גופים שומרי חוק", ולכן יקיימו במלואו את הצו שייכנס מחר לתוקף. עם זאת, הדגישו כי "אם המל"ג תאשר את מתווה החרגת הבחינות בקמפוס, ולאחר קבלת אישור מנכ"ל משרד הבריאות למתווה, יקיימו המוסדות בחינות בקמפוס בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

היום הראשון ללימודים באוניברסיטת בן גוריון, באר שבע, אוקטובר 2018. ראובן קסטרו
"הימנעות מדיון במתווה תפגע בסטודנטים". אוניברסיטת בן גוריון/ראובן קסטרו

הוועד הדגיש בהודעתו כי האוניברסיטאות הציעו מתווה שנועד לאפשר לקיים בחינות, חלקן בקמפוס וחלקן באופן מקוון. "ועדת משנה של המל"ג אישרה את עיקרי המתווה, אך לצערנו, נכון לשעה זו, השר מונע את כינוס המל"ג לדיון בו", הוסיפו.

לפי ההודעה, "ההימנעות מדיון במתווה, תפגע בין השאר באלפי סטודנטים ללא אמצעים טכנולוגיים מתאימים, מגבלות סוציו-אקונומיות, וכן סטודנטים עם מוגבלויות שלא יכולים להיבחן באופן מקוון בביתם או מחוץ לקמפוס. על שר ההשכלה הגבוהה מוטלת האחריות לדאוג גם להם".

הם אף הוסיפו כי "לצערנו, השר אלקין עסוק בפרובוקציות מיותרות לצרכים פוליטיים, במקום לחתור למציאת פתרונות יחד איתנו, לטובת הסטודנטים. אנו מבקשים להזכיר שאיננו מצויים בקמפיין בחירות, ועל השר הממונה על מערכת ההשכלה הגבוהה לפעול מתוך אחריות אמיתית לעתיד הסטודנטים והמערכת עליה הופקד רק לפני חודש".

עוד בוואלה!

האוניברסיטאות נגד השרים: "ההחלטה על מבחנים מרחוק לא הגיונית"

לכתבה המלאה
זאב אלקין, 18 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"עסוק בפרובוקציות לצרכים פוליטיים במקום לחתור לפתרונות". אלקין/פלאש 90, יונתן זינדל

הודעת ועד ראשי האוניברסיטאות מגיעה בעקבות החלטת הקבינט מיום שני האחרון. על פי ההחלטה, ברירת המחדל במוסדות להשכלה גבוהה תהיה לקיים בחינות מקוונות, לצד "מנגנון חריגים" עבור מקצועות מסוימים שייקבעו על ידי המל"ג ומשרד הבריאות. בוועד זעמו על ההחלטה, והזהירו כי יש בה "סכנה ממשית לביטול הסמסטר".

מנגד, השר אלקין הגדיר את ההחלטה כ"בשורה לסטודנטים", והבהיר כי היא התקבלה בעקבות עלייה מדאיגה בתחלואה ובהתאם להמלצת גורמי המקצוע. "המוסדות יידרשו לפעול בהתאם לצו משרד הבריאות ולא יוכלו להפר אותו", אמר. "בדומה לניסיון שכבר קיים במשבר הקורונה, יידעו גם האוניברסיטאות להיערך למצב הדינאמי שבו אנו מצויים". אלקין הוסיף: "לא אסכן את החיים של 300 אלף סטודנטים ובני משפחותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully