וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשת העיר חיפה לרגב: "ניתוק הקשר עם החברה העירונית - נזק בל יתואר"

5.7.2020 / 22:40

שרת התחבורה החליטה להעביר פרוייקטים במאות מיליוני שקלים מחברת "יפה נוף" לחברות ממשלתיות אבל לדברי קליש-רותם, ההחלטה נובעת מביקורת על התנהלות החברה טרם נבחרה. "לא לשפוך את התינוק עם המים", הזהירה. היו"ר לשעבר הדף את טענותיה: "אין אחיזה במציאות"

וידאו באדיבות משרד התחבורה ועיריית חיפה, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: מיזם הרכבל בין מפרץ חיפה לאוניברסיטה והטכניון)

ראשת העיר חיפה עינת קליש רותם פנתה היום (ראשון) לשרת התחבורה מירי רגב בבקשה שתשקול מחדש את החלטתה לנתק את ההתקשרות בין המשרד לחברת "יפה נוף" - חברת ההנדסה והתשתיות העירונית של חיפה.

זה שנים משרד התחבורה מעביר לטיפול החברה פרויקטים בשווי של מאות מיליוני שקלים בשנה. גורמים בעיר הגדירו את המהלך "קטסטרופלי לעיר", אך ציינו כי "הכתובת היתה על הקיר" בשל התנהלות החברה והיחסים הצוננים בין קליש רותם למשרד התחבורה, עוד מתקופת כהונתו של השר ישראל כץ.

המהלך בא רגע לפני פרסום שני דוחות ביקורת חריפים אודות התנהלות החברה. ראשת העיר הזכירה כי הדוחות מתייחסים לתקופה "טרם בחירתה". לדבריה, "ברור לי כי התמונה אותה ציירו אנשי משרד התחבורה והנהלת 'יפה נוף' הקודמת, רחוקה מלהיות מדויקת".

הרכבל החדש בחיפה, 25 בדצמבר 2017. חברת "יפה נוף", מערכת וואלה! NEWS
פרויקטים בשווי של מאות מיליוני שקלים בשנה. הדמייה של הרכבל החדש בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, חברת "יפה נוף"

ביום חמישי שעבר, שעות ספורות לאחר שמנכ"ל המשרד נפגש עם יו"ר החברה, הודיעה שרת התחבורה על העברת הפרוייקטים לחברות אחרות. זאת, משום שאין לה כוונה לגלות סובלנות "לעיכובים ולחריגות בתקציב שגורמות נזק אדיר לציבור ומעכבות את פיתוח תשתיות התחבורה". רגב אמרה כי "על החברות לתת שירות עפ"י היעדים ולוחות הזמנים שנקבעו להם".

במכתב דחוף ששיגרה היום ראשת העיר, היא ביקשה "כמה דקות" מזמנה של שרת התחבורה, "לשם הצגת התמונה המלאה, לפני שהתינוק נשפך עם המים". גורם בכיר בעיריייה אמר לוואלה!NEWS כי מאז כינונה של הממשלה וכניסתה של השרה רגב לתפקידה, עשתה ראשת העיר מספר נסיונות לקבוע עמה פגישה אך לא זכתה למענה.

עוד בוואלה!

"יפגע בכל האזור": עצירת התקשרות על ידי משרד התחבורה מדאיגה את חיפה

לכתבה המלאה
שרת התחבורה, מירי רגב במהלך ביקור בתחנת רכבת בתחנת יצחק נבון בירושלים ברקע פתיחת הרכבות תחת המגבלות 22 ביוני 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
רגב/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

קליש-רותם טענה בפני רגב כי "נראה שחלק מהפקידות שיושבת איתך בשולחן הדיונים נשארה מחוברת לאותם גורמים עויינים שניהלו חברה זו בעבר, וממשיכה להשפיע". כך למשל טענה ראשת העיר כי ביטול פרוייקט מטרונית רכס הכרמל שיוחס לה, כלל לא היה החלטה שלה. "מעולם לא קיבלתי החלטה כזו", הודיעה לשרה. "הנהלת יפה נוף הקודמת מעולם לא הציגה בפניי את תכנית המטרונית על רכס הכרמל כדי שאוכל לגבש עמדה מקצועית עליה".

ביחס לתקלות המיוחסות לחברת יפה נוף, טענה ראשת העיר בפני השרה כי הן "התרחשו בשנים טרם בחירתי". במכתב, הצרה על כך כי "בשל ההחלטה לעשות בחברה סדר עמוק אנו משלמים היום מחיר כבד ונתונים למתקפות חסרות שחר מאותם גורמים שנהנו מהמצב בעבר".

טקס מיוחד שנערך היום בחיפה בתחנת היציאה של המטרונית בהשתתפות שר התחבורה, ראשי הערים בקריות, מנכ"לי חברת דן, אגד, נתיבים, נתיב אקספרס, ועוד.. חדשות 24
קליש-רותם טענה כי ביטול המטרונית לא היה החלטה שלה. השקת קו מטרונית בחיפה, 2011/חדשות 24

טענה זו נשמעה גם גם ביום חמישי מפי יו"ר יפה נוף, יואב רמתי. בפגישה עם מנכ"ל משרד התחבורה הנכנס, עופר מלכה, אשר בישר לו על המהלך, הוא אמר כי "פרסנו בפניו את תוכניותינו לעתיד. המנכ"ל שמע והקשיב אולם החליט כי לעת הזו ועד שיוכח אחרת הפרויקטים של החברה יועברו לחברות הממשלתיות". לדבריו, "המנכ"ל מבין כי כלל האירועים בוצעו בשנים עברו, ושכעת יש גורמים מקצועיים שונים, אך הוא לא מוכן בשלב זה להשאיר את הפרויקטים בחברה".

קליש רותם ‏אמרה כי בכוונתה להמשיך ולהפעיל את יפה נוף "כגוף עירוני העוסק בתחבורה ומוביל פרוייקטים יצירתיים". היא הוסיפה שהיא "סבורה כי עוד יבואו מכל קצוות הארץ ללמוד מיפה נוף החדשה" וטענה כי המהלך "יגרום נזק בל יתואר לערים ורשויות בסביבה". לדבריה, "עצירת ההתקשרויות של משרד התחבורה ויפה נוף אפשרית ואולי אף רצויה לכל הצדדים, אך נכון לעשות זאת בלי לפגוע במאות מיליוני שקלים שהושקעו בשנים האחרונות".

יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר חיפה ויו"ר החברה לשעבר שמשון עידו, גם הביע התנגדות למהלך. "אם 'יפה נוף' תיסגר זו תהיה בכיה לדורות", אמר. "אם יפנו אלי אני אנסה לראות מה עושים". אולם, הוא הבהיר כי "זה לא עניין פוליטי ולא בעייה של הליכוד. שיישכחו מזה".

ראשת העיר חיפה עינת קליש-רותם ליד ארובות בתי הזיקוק. ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
"המהלך גרום נזק בל יתואר". קליש רותם./אתר רשמי, ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

לדבריו, "לטענות של קליש אין אחיזה במציאות. על כל נושא היא תמיד אומרת את אותו הדבר. היא לא יכולה על כל דבר לבוא ולהגיד תמיד 'אכלו לי שתו לי'". עידו הדף את הביקורת עליו. "כשהייתי יו"ר, החברה עבדה יפה מאד והגיעה למחזור של כמיליארד שקלים בשנה שזה מדהים. דוחות הביקורת הצפויים מתייחסים למה שהיה עכשיו".

"זה לא החלטה 'בהינף חרב', רחוק מזה", אמר, "כבר שנתיים עובדים על ההסכם הזה במשרד התחבורה, התחלף השלטון בעיר ומונה יו"ר חדש לחברה". בנוסף לכך, הכחיש את הטענות של ראשת העיר לגבי פרוייקט המטרונית. "עניין המטרונית על רכס הכרמל היה כבר סגור ומסוכם והיה צריך רק לחתום עליו. התחלף השלטון, היא נבחרה והיא באחד מהראיונות שלה אמרה שהיא לא רוצה את המטרונית על רכס הכרמל, ושר התחבורה לקח את התקציב הזה לפרוייקט אחר. הגיוני. הוא מקדם פרוייקטים בכל הארץ".

הוא טען כי "אותו דבר היה לה עם משרד התיירות ופרוייקט האורות מנמל חיפה עם תקציב גדול מאד שקידם השר הקודם יריב לוין, גם ביטולו הוא בכייה לדורות. לראש הממשלה היא לא ענתה לטלפון, לטקסים של השרים בעיר שלה היא לא הגיעה. לצערי היא לא יוצאת לשטח אלא יושבת ספונה במשרדה ואחר כך מתלוננת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully