וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה האריך בחצי שנה את כהונת ראש המוסד יוסי כהן

5.7.2020 / 17:59

נתניהו ביקש מראש המוסד להאריך את כהונתו "בשל האתגרים הביטחוניים העומדים בפני מדינת ישראל". כהן, המכהן בתפקיד מאז ינואר 2016, יוחלף ביוני של השנה הבאה. ההחלטה התקבלה ללא התייעצות עם שר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ

-

ראש המוסד יוסי כהן נענה היום (ראשון) לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו להאריך את כהונתו בחצי שנה נוספת. הוא יוחלף ביוני 2021. נתניהו ביקש מכהן להאריך את כהונתו "בשל האתגרים הביטחוניים העומדים בפני מדינת ישראל". בהתאם לכך, הוא יחל בחודש ינואר הקרוב את שנתו השישית בתפקיד.

כהן מכהן כראש המוסד מאז ינואר 2016. קודם לכן, שימש במשך שנתיים כראש המל"ל (המטה לביטחון לאומי) ויועצו של נתניהו לביטחון לאומי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו,העניק צל?שים על מבצעים ופעילות מבצעית שביצעו נשות, אנשי, לוחמות ולוחמי המוסד יחד עם ראש המוסד יוסי כהן 2 באוקטובר 2017. חיים צח, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
יוחלף במהלך יוני 2021. ראש המוסד כהן וראש הממשלה נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח, לע"מ

נתניהו האריך היום בחצי שנה נוספת גם את כהונתו של שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, שהיה אמור לסיים את תפקידו בקיץ אחרי שבע שנות שליחות, אך הממשלה אישרה את הארכת כהונתו עד אחרי הבחירות בארצות הברית בינואר 2021.

עוד בוואלה!

נתניהו מסמן יורשים בשיחות סגורות: "השגריר דרמר וראש המוסד כהן - הם המתאימים"

לכתבה המלאה

כהן הוא שחקן מרכזי במאמצים לבלימת איראן, ובין היתר הוביל את המבצע להשגת מסמכי הארכיון של תכנית הגרעין האיראנית, שנחשפו על ידי נתניהו בשנת 2018. בחודשים האחרונים, המוסד בראשותו לקח חלק פעיל גם בהתמודדות עם מגיפת הקורונה, בין היתר בהבאה לארץ של מאה אלף בדיקות לנגיף במרץ.

כמו כן, כהן - המקורב מאוד לראש הממשלה ולרעייתו - נחשב גם למי ששוקל קריירה פוליטית בעתידו. ההחלטה על הארכת כהונתו עשויה בסופו של דבר להאריך את תקופת הצינון שאליה יידרש לפני כניסתו לפוליטיקה. באוגוסט של השנה שעברה, נודע לוואלה!NEWS כי נתניהו סימן את כהן, וכן את השגריר דרמר, כיורשים אפשריים, ואמר בשיחות סגורות כי "הם המתאימים להנהיג את מדינת ישראל".

נתניהו אישר את הארכת כהונתו של ראש המוסד יוסי כהן מבלי לבקש את אישורו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, יו"ר כחול לבן בני גנץ. לפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן, כל מינוי בכיר ייעשה בהסכמה של ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי. בלשכת ראש הממשלה הסבירו כי מכיון שמדובר בהארכה של מינוי קיים ולא מינוי חדש, לא נדרשה הסכמה של גנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully