וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנגלים חזרו לפאבים: "זה נפלא לשוב ולשתות חצי ליטר"

5.7.2020 / 3:00

עם 8.5 מיליון ליטר בירה בסופ"ש, שבו לפעול מקומות הבילוי בחלק מהממלכה, במסגרת צעדי החזרה לשגרה מהקורונה. למבלים הומלץ להזמין מקומות מראש. ג'ונסון קרא לציית להנחיות, אך הדגיש את חשיבות התמיכה בעסקים: "אסור לאכזב אותם"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

אלפי בריטים התענגו אמש (שבת) על משקאות הפאב הראשונים שלהם מזה שלושה חודשים, וכן ביקרו במסעדות ובמספרות, במסגרת צעדיה הראשונים של בריטניה לחזרה לשגרה יחסית בצל מגפת הקורונה.

כמה פאבים החלו לשרת לקוחות החל מהשעה שש בערב וכן כמה מספרות נפתחו מחצות. למבקרים במקומות הבילוי הומלץ להזמין שולחנות מראש, כשהופעות חיות ועמידה בבר נאסרו.

"זה נפלא לשוב ולהתכבד בחצי ליטר", אמר ג'ים מרטין, נגר בן 56 שנהנה מבירה בפאב "הולנד טרינגהאם" בדרום לונדון. המקום נפתח בשעה שמונה בערב ועד השעה 23:00 בלילה היה מלא ברובו.

אזרחי בריטניה מסתובבים בברים לאחר ההקלות במגבלות שהוטלו כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. 04 ביולי 2020. רויטרס
מבלים בפאב בלונדון, שבת/רויטרס

ג'ולי סקוט, מורה בת 43 שהגיעה לבר עם משפחתה לשתות ולאכול, אמרה כי "אני חושבת שזה המקום שבו כולם מתחברים ומתקשרים עם אנשים שהם לא ראו המון זמן. נחמד פשוט להתאחד". עיתון ה"סאן" העריך כי במהלך השבת ילגמו האנגלים כ-8.5 מיליון ליטר בירה.

אחרים התלוננו על כך שהסגר במדינה - שהחל בסוף מרץ ובמסגרתו נסגרו כ-35 אלף פאבים וברים ברחבי המדינה - נמשך זמן רב מדי. "הגיע הזמן שיפתחו אותו מחדש", אמר הגמלאי רון לוק.

גברים הנראים עומדים בתור למספרות הפכו למחזה נפוץ במדינה. לצד מספרת "סאוואס בארברס" אמר בנג'מין פריור בן ה-31 כי בדרך כלל הוא מסתפר פעם בחודש אך בשל הקורונה נאלץ להמתין ארבעה חודשים. "זה פשוט מדהים שסוף סוף אפשר להסתפר עכשיו, והאורך שאני רוצה הוא קצר ככל האפשר", אמר.

במסגרת ההקלות, הותר לשני משקי בית להיפגש בתוך בית אחד תוך שמירה על ריחוק חברתי. עם זאת, שחרור המגבלות תקף רק לאנגליה, שכן שאר מדינות בריטניה - וויילס, סקוטלנד וצפון אירלנד - קבעו לוחות זמנים משלהן.

עוד בוואלה!

אחרי שעשרות שוטרים נפצעו: לונדון יוצאת למאבק במסיבות הפוסט-קורונה

לכתבה המלאה
אזרחי בריטניה מסתובבים בברים לאחר ההקלות במגבלות שהוטלו כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. 04 ביולי 2020. רויטרס
"נחמד פשוט להתאחד". תושבי לונדון נהנים מכוס בירה, שבת/רויטרס

במפקדות המשטרה חששו כי פתיחה מחודשת של פאבים עלולה לתדלק שכרות וחוסר אחריות, בעוד שבתי חולים הוזהרו להיערך לסוף שבוע בסגנון חגיגות השנה החדשה.

מארק ג'ונס, מפכ"ל המשטרה במחוז לינקולנשייר, אמר בראיון ל-BBC כי "ישנו אלמנט של שחרור לחץ, במיוחד עם צעירים שאין להם הורים אחראיים ששמרו עליהם בשבועות האחרונים".

אזרחי בריטניה מסתובבים בברים לאחר ההקלות במגבלות שהוטלו כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. 04 ביולי 2020. רויטרס
תורים ארוכים למסעדות ומספרות. מבלים במסעדה בלונדון, שבת/רויטרס

בריטניה הייתה המדינה האירופית שנפגעה באופן הקשה ביותר מנגיף הקורונה, עם יותר מ-300 אלף נדבקים ו-44 אלף מקרי מוות. ממשלתו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ספגה ביקורות מצד האופוזיציה על התנהלותה בזמן המגיפה, שכללה סגירה מאוחרת של אזורים ברחבי המדינה וקושי להניע את הכלכלה.

במהלך מסיבת עיתונאים ביום שישי האחרון, קרא ראש הממשלה לאזרחים לנהוג באחריות ולכבד את תקנות הריחוק החברתי., והוסיף כי "לא יהסס" להטיל את המגבלות בשנית אם מספר הנדבקים בנגיף יעלה. במקביל, הדגיש את החשיבות של תמיכה בעסקים, "אסור לנו לאכזב אותם", אמר.

אזרחי בריטניה מסתובבים בברים לאחר ההקלות במגבלות שהוטלו כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. 04 ביולי 2020. רויטרס
שוטרים צופים במבלים. שבת, לונדון/רויטרס

ג'ונסון קשר את השיקום הכלכלי של העסקים לציות של אזרחים להנחיות. "הצלחתם של עסקים אלה, פרנסתם של אלה שנסמכים עליהם ובסופו של דבר הבריאות הכלכלית של המדינה כולה תלויים בכך שכל אחד מאיתנו יפעל באחריות", הבהיר. לדבריו, ישנה "התקדמות טובה" לקראת פתיחה מחודשת של עסקים אחרים, כמו מכוני כושר, מכוני ציפורניים ומועדוני לילה, וכי לוח הזמנים לפתיחתם ייקבע בשבוע הבא.

ביממה האחרונה אובחנו בבריטניה 624 נדבקים חדשים. 67 בני אדם מתו מהנגיף, והעלו את מספר המתים בבריטניה ליותר מ-44 אלף. ההקלות הנוכחיות פורסמו כמה ימים לאחר שסגר מקומי הוטל בעיר לסטר בשל עלייה במספר הנדבקים. תושבי העיר קיבלו המלצה שלא לטייל ועסקים ובתי ספר נותרו סגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully