וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת היועץ של ג'ונסון: שר ראשון התפטר מהממשלה

26.5.2020 / 12:32

אחרי שדומיניאק קאמינגס הפר את סגר הקורונה, הודיע דאגלס רוס, שר לנושאי סקוטלנד, על עזיבת התפקיד. לדבריו, הסבריו התבססו על החלטות "שלא היו נגישות לאחרים"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

השר דאגלס רוס התפטר היום (שלישי) מהממשלה הבריטית על רקע הסערה סביב יועצו הבכיר של ראש הממשלה, שהפר את הסגר. השר, שהיה אחראי על ענייני סקוטלנד, אמר כי הסבריו של דומינאק קאמינגס על החלטתו לעבור מרחק של 400 ק"מ בזמן הסגר התבססו על החלטות "שאחרים חשים שלא היו נגישות להם".

אתמול סירב קאמינגס, יועצו הקרוב ביותר של בוריס ג'ונסון, להתפטר מתפקידו. הוא אמר כי לא היה פסול בנסיעתו לצפון אנגליה, בזמן שהממלכה הייתה תחת סגר קפדני שנועד לבלום את התפשטות מגיפת הקורונה. ג'ונסון, שבעצמו נדבק בנגיף, ממשיך לעמוד לצדו של מי שעומד מאחורי קמפיין עזיבת האיחוד האירופי. הוא אמר כי קאמינג פעל לפי "האינסטינקט של כל אבא" כשנסע עם אשתו לעזור בטיפול בילדיו.

דומיניק קאמינגס, יועצו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, מחוץ לביתו בלונדון, 26 במאי 2020. רויטרס
המוח מאחורי הברקזיט. קאמינגס מחוץ לביתו בלונדון, היום/רויטרס

במכתב ההתפטרות שלו אמר רוס כי הוא מקבל את הצהרתו של קאמינגס מאתמול, שבה הוא "הבהיר שהוא פעל בהתאם למה שחשב שהוא האינטרס הטוב ביותר של משפחתו. עם זאת, רבים אחרים חשו שהם לא היו יכולים לקבל את אותן ההחלטות". לדבריו, "יש לי בוחרים שלא יכלו להיפרד מיקיריהם, משפחות שלא יכלו להתאבל יחד, אנשים שלא יכלו לבקר קרובי משפחה חולים משום שהם פעלו לפי הנחיות הממשלה. אני לא יכול להגיד להם בלב שלם שכולם טעו, ושיועץ בכיר אחד לממשלה היה צודק".

דובר מטעמו של ג'ונסון מסר כי "ראש הממשלה מודה לשירותיו ומצר על החלטתו להתפטר מתפקידו".

הפרשה עוררה זעם בקרב חלקים מהציבור הבריטי, כולל מצד כמה מחוקקים ממפלגת השלטון השמרנית שמתחו ביקורת על התנהלותו של קאמינגס בעקבות מסרים זועמים שקיבלו מהמצביעים במחוזות הבחירה שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully