וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות דחה את דרישות האוצר: "הספינים ירדו מהפרק"

2.7.2020 / 17:49

בר דוד לא הגיב באופן ישיר לבקשות כץ לקצץ בשכר במגזר הציבורי, אך באגרת ששלח לעובדים כתב כי הדרישה להפחתה זמנית של 45 מיליארד שקל נדחתה. "עדים לניסיונות הפקידות הבכירה לזנב בנו, דבר לא ישבור אותנו", כתב. גורם שנכח בדיון: המספרים שהוצבו מוגזמים ולא הגיוניים

בווידאו: שר האוצר בתדרוך על התכנית הכלכלית/צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד טען היום (חמישי) כי דרישות האוצר בנוגע לקיצוצים במגזר הציבורי בצל משבר הקורונה נדחו. במכתב ששלח לעובדי ההסתדרות, כתב בר דוד על פגישתו עם שר האוצר ישראל כץ וטען כי "כל הספינים שכיכבו בתקשורת ביממה האחרונה ירדו מהפרק". במכתב, בו התייחסות ראשונה וישירה של בר דוד לפגישה, טען בר דוד כי סיכם עם שר האוצר על המשך השיחות מול הממונה על השכר, כדי לבחון דרכים משותפות לניהול המשבר.

על פי האוצר, במהלך הפגישה שהתקיימה אתמול בערב, דנו הצדדים בדרישה להפחתה זמנית של עלויות השכר בכלל המגזר הציבורי בסך של כ-15 מיליארד שקלים לשנה, במשך שלוש שנים - סכום כולל של 45 מיליארד שקלים. בדיון נבחנו שורה של צעדים ליישום המהלך, כמו הפחתת שכר דיפרנציאלית למשך שנתיים, הקפאת שכר למשך שלוש שנים לכלל עובדי המגזר הציבורי, בדגש על אי מתן תוספות שכר חדשות, וביטול תשלומי הבראה, ביגוד ומענק יובל למשך שלוש שנים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, 10 במרץ 2020. אגף הדוברות בהסתדרות, אתר רשמי
"הספינים ירדו מהפרק". ארנון בר דוד/אתר רשמי, אגף הדוברות בהסתדרות

כמו כן באוצר ביקשו לבחון הפחתת הדרגתית של הפרשות לקרן השתלמות למשך שלוש שנים, לצד צעדים לאיזון יחסי העבודה במשק והרחבת הגמישות הניהולית במגזר הציבורי. למרות זאת, לפי גורם שנכח אתמול בדיון, רוב הדרישות השר לקיצוצים ירדו מהפרק במהירות. "אגף התקציבים שכנע את האוצר שניתן לבצע קיצוץ נרחב במגזר הציבורי במקום להעלות מסים, אולם המספרים שהציב מוגזמים ולא הגיוניים", אמר. "השיחות ימשכו אבל לא בדרישות הראשוניות שהציב השר".

"בימים האחרונים התרבו המתקפות על המגזר הציבורי, תוך ליבוי ההסתה נגדנו ושיסוי עקבי של מגזרים שלמים - אחד נגד השני", כתב בר דוד לחברי ההסתדרות. "בתוך כך, אנו עדים לניסיונות הפקידות הבכירה לזנב בנו, באופן שמזכיר לא במעט את המשברים הקודמים. כמו בפעמים הקודמות, שום דבר לא יצליח לשבור את העוצמה ואת הסולידריות של הבית הזה".

בר דוד הוסיף כי הוא דן עם השר כץ "ארוכות על מצב המשק, תוך הבעת דאגה משותפת ל-700 אלף העובדות והעובדים שנמצאים עדיין בחל"ת ומפוטרים. אני מבקש מכולם להיות רגועים ובטוחים בעוצמת ההסתדרות וביכולת שלנו להתמודד בהצלחה עם כל מצב, גם בתנאים קיצוניים".

עוד בוואלה!

כץ מקדם תקציב חד-שנתי: "אם ניסנקורן לא ישנה חקיקה - נלך לבחירות"

לכתבה המלאה
תדרוך של שר האוצר, ישראל כ"ץ במסגרת הצגת השינויים המבניים ועיקרי המדיניות הכלכלית, משרד האוצר, ירושלים 1 ביולי 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
דרישה להפחתה זמנית בעלויות שכר. כץ, אתמול/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

אתמול הכריז כץ על שורה של צעדים ורפורמות, בעקבות השלכותיו של משבר הקורונה. במסגרת הרפורמות אותן הציג, הודיע כץ כי בתקופה הקרובה לא תהיה העלאת מסים. הוא טען כי הוא פועל לקיצוצים משמעותיים במגזר הציבורי, אולם המהלך לא יכלול פיטורים אלא רק הפחתת שכר.

בין התכניות עליהן הכריז, כץ אמר כיתקודם תכנית להורדת מחירי ירקות ופירות. באוצר מתכננים להוריד מכסי יבוא ולהסיר רגולציה וחסמי סחר. בתמורה תפתח התחרות תוך תמיכה וסבסוד בחקלאים המקומיים. בתחום חוק רישוי העסקים, תוקם ועדת אסדרה לרגולציה למתן רישיון עסק שתביא לחיסכון של כמיליארד שקלים.

השר הודיע גם על ביטול תכנית מחיר למשתכן, שלא נמצאת בתכניות העבודה של המשרד. כחלק מהאצת התחדשות עירונית, יוגדל היצע יחידות הדיור, יושבחו נכסים קיימים, מרכזים עירוניים ישודרגו, ומדיניות היטלי השבחה ותקצוב מנהלות עירוניות ישופרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully