וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לסכסוך: נחתם הסכם בין האוצר לעובדי מעבדות הקורונה

על פי ההסכם שנחתם בין עובדי מעבדות בריאות הציבור ובתי החולים הממשלתיים, יועבר תגמול מיוחד לביצוע הבדיקות. העובדים פתחו בעיצומים על רקע העומס הכבד בעבודתם בחודשים האחרונים. לטענתם, המצב הביא למחסור בכוח אדם ומנגד לתגבור בכוח אדם לא מקצועי

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

(בווידאו: הממשלה אישרה את חוק איכוני השב"כ)

משרד האוצר ואיגוד עובדי המעבדות חתמו הבוקר (שישי) על הסכם למתן תגמולים מיוחדים לעובדי המעבדות במשרד הבריאות המבצעים בדיקות לגילוי נגיף הקורונה. זאת, לאחר שפתחו בסכסוך עבודה בשבוע שעבר, בשל העומס הכבד בחודשים האחרונים.

הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד ויו"ר איגוד עובדי המעבדות אסתר אדמון, חתמו על הסכם התגמול המיוחד לביצוע בדיקות הקורונה, לאור הצורך בתגבור מערך בדיקות הקורונה, ועל סיום סכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות בעניין.

מעבדת בדיקות הקורונה שהקימה חברת MyHeritage בית קודאק, פתח תקווה, 21 ביוני 2020. אלעד מלכה
עובדי מעבדת MyHeritage בית קודאק, פתח תקווה/אלעד מלכה

הסדר תגמול יחול על עובדים במעבדות בריאות הציבור ובבתי החולים הממשלתיים, שלדברי ההסתדרות, נדרשים "לבצע בדיקות לגילוי נגיף הקורונה בהיקפים נרחבים, בזמנים מהירים ובזמינות מתמדת".

"הסכם זה נחתם מתוך הערכה ורגשי תודה לעובדי המעבדות העושים לילות כימים בעבודה מאומצת", אמרו בהסתדרות, "ופועלים בחזית המאבק בנגיף הקורונה ובלימת התפשטותו, ומתוך שאיפה להבטיח מענה רחב ומהיר לביצוע בדיקות לגילוי נגיף הקורונה, עבור קטיעת שרשראות ההדבקה וצמצום החשיפה לנגיף".

עוד בוואלה!

עובדי המעבדות מרגישים שקופים: "מצילים המון, אבל אין מי שיציל אותנו"

לכתבה המלאה

הסכסוך הוכרז על רקע התפשטות הקורונה בישראל בחודשים האחרונים, מה שהצריך את כל עובדי המעבדות בבתי החולים, במעבדות המחוזיות, במעבדות בקופות החולים, במעבדות לבריאות הציבור ובמכון לביקורת ותקינה, להתגייס ולעמוד בחזית המאבק לעצירת התפשטות הנגיף. העובדים טענו כי המצב הביא למחסור בכוח אדם לביצוע הבדיקות, בהתאם לדרישות משרד הבריאות והמעסיקים. מנגד, הביא המצב לתגבור בכוח אדם לא מקצועי, לא מיומן וללא הרשאות - בניגוד לתקנות בריאות העם.

"בנוסף, עולה דרישה לביצוע שעות עבודה נוספות מעבר לתקן ללא תגמול ראוי ומוסכם. משא ומתן בין נציגות העובדים למעסיקים לחתימה על הסכם קיבוצי שיסדיר את מתכונת העבודה בתקופת המשבר והתגמול בגינה, נקלע למבוי סתום", הבהירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully