וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

473 חולי קורונה אובחנו ביממה - עלייה של 12% בשיעור הנדבקים

25.6.2020 / 17:45

סך החולים הפעילים הוא 5,870, בהם 49 במצב קשה, ומתוכם 29 מונשמים. מבין סך המאובחנים, 873 הם תלמידים ואנשי צוות. מרכז המידע והידע הזהיר שהעלייה במספר החולים במצב קשה "מצביעה על התפתחות המגיפה בישראל". מנכ"ל משרד הבריאות: "ייתכן שנידרש לבטל חלק מההקלות"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

473 בני אדם אובחנו כנשאי נגיף הקורונה ביממה האחרונה - כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (חמישי). מדובר בעלייה של 12% בשיעור המאובחנים החדשים ביחס ליממה הקודמת. בכך עלה מספר המאובחנים בישראל מ-21,666 ל-22,139 בתוך יממה, ואילו מניין החולים הפעילים הוא 5,870.

על פי מדדי אזורי ההתפשטות שפרסם משרד הבריאות, עיקר הגידול בשיעור התחלואה מאז חצות אירע בטירה (5.88%), באריאל (5%) ובלקייה (5%). כמו כן נרשם גידול בשיעור החולים בדימונה (4.44%) ובערד (3.85%).

בדיקות קורונה בבאר שבע (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
473 חולי קורונה אובחנו ביממה/ראובן קסטרו

העלייה בתחלואה נמשכת גם במערכת החינוך, ועד כה נסגרו 230 מוסדות. סך המאובחנים בקורונה בבתי הספר והגנים עלה ל-873, ובעקבות כך 22,850 תלמידים אנשי צוות נכנסו לבידוד.

בתוך כך, היום נפתחה מחדש היחידה המיוחדת לטיפול נמרץ לחולי קורונה בבית החולים שיבא תל השומר. זאת, לאחר שהייתה סגורה בשבועות האחרונים. ביחידה מאושפזים כעת חמישה חולים במצב קשה.

הכשרת חניה תת קרקעית לאכלוס מיטות אשפוז לחולי קורונה בבית חולים שיבא תל השומר, 19 במרץ 2020. ראובן קסטרו
נפתחה מחדש. המחלקה לאשפוז חולי קורונה בשיבא/ראובן קסטרו

בנוסף לנתוני משרד הבריאות, מרכז המידע והידע, הכפוף לאגף המודיעין, פרסם כי בחודש יוני נצפתה עלייה משמעותית וברורה במספר החולים החדשים במצב קשה, לעומת 36 במאי. לפי מרכז המידע והידע, עד כה אובחנו החודש כ-67 חולים חדשים במצב קשה, והזהיר כי זהו "מדד נוסף המצביע על
עלייה בקצב התפתחות המגיפה בישראל".

"המחלה מאופיינת בעיכוב של ימים עד שבועות במופע התחלואה הקשה שלה, ועל כן
היקף החולים החדשים במצב קשה מעיד על תמונת ההדבקה הארצית בשבועות שקדמו", נכתב במסמך של מרכז המידע והידע. "כתוצאה מכך, אם מדד זה מצביע על עלייה, סביר שתמונת
ההדבקה הארצית הנוכחית, ובפרט בקרב אוכלוסיות בסיכון - היא אף חמורה יותר בנקודת ההווה".

לנוכח נתוני התחלואה, פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, התריע כי ישראל עומדת בפני התפרצות נוספת של הנגיף. לדבריו, לא מן הנמנע שתידרש חזרה לאחור בכל הקשור להתרת המגבלות ויש לדבוק באסטרטגיה של בידוד ועטיית מסיכות, ואף לאוכפה.

"אני חושב שלא תהיה ברירה", אמר פרופ' לוי בריאיון בכאן ב' כשנשאל אם אכן תידרש נסיגה לאחור בהקלות. כך, בהקשר זה, טען כי משרד הבריאות אף יאפשר את קיומן של קייטנות, בעוד מחנות קיץ ייאסרו. באשר לאולמות האירועים אמר כי "אנחנו רואים שיש מקומות שבהם מעגלים לא נשברים, ומכאן גם הצורך באכיפה מוגברת כדי להימנע מסגר".

מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, חזי לוי במהלך טקס חילופי מנכ"לים במשרד הבריאות 18 ביוני 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
"לא תהיה ברירה לחזור לאחור", מנכ"ל משרד הבריאות/אתר רשמי, משרד הבריאות

אתמול החליטו השרים לצמצם את הסגר שהוטל על שכונות בטבריה, לשלושה רחובות בלבד, זאת לאחר שהתקבלו נתונים מדויקים יותר בנוגע לפריסת החולים בעיר. כמו כן, בעקבות העלייה בתחלואה, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הורה אמש להיערך לפתיחת בתי מלון לחולי קורונה ולנדרשים בבידוד ללא יכולת לעשות זאת בבתיהם. המלונות יהיו ערוכים להפעלה תוך 48 שעות מרגע חתימת ההתקשרות ביניהם לבין משרד הביטחון.

במקביל, המשרד פתח אתמול מלון נוסף בבית ספר שדה חרמון, הממוקם סמוך לקיבוץ שניר ומופעל על ידי פיקוד העורף ומיועד למשפחות. נכון להיום מפעיל פיקוד העורף שישה מלונות לחולים ומבודדים.

(עדכון ראשון: 11:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully