וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את חוק איכוני שב"כ למאבק בהתפשטות הקורונה

24.6.2020 / 21:33

45 חברי כנסת תמכו ו-32 התנגדו להצעת החוק, שמסמיכה את השירות לבצע מעקב סלולרי אחרי חולים ואזרחים שבאו במגע עם נשאי הנגיף ומחויבים בבידוד. באופוזיציה מתחו ביקורת על קידום ההצעה: "נתניהו הפך לדיקטטור, לא פחות"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה ראשונה את חוק איכוני שב"כ למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. 45 חברי כנסת תמכו, ואילו 32 התנגדו. החוק מסמיך את השירות לבצע איכונים סלולריים אחרי חולי קורונה, ואזרחים ששהו בקרבת נשאי הנגיף ומחויבים בבידוד.

בהצעת החוק מוצע לעגן בחקיקה ראשית, כהוראת שעה, את הסמכת השירות לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש. מוצע לקבוע בהצעת החוק את התנאים להפעלת סמכות השירות ואת הפעולות המסוימות שהשירות יוסמך לבצע בהתקיימם. בתוך כך, ייקבע כי תנאי להפעלת הסמכויות שיוקנו לשירות מכוח החוק המוצע הוא הכרזה של הממשלה על הצורך בהסתייעות בשירות, בהיקף שיהיה מותאם למצב התחלואה באותה עת ולקיום חלופות מתאימות ביחס לסיכון הנשקף לציבור מהמחלה.

הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה למרות התנגדותו של ראש השב"כ נדב ארגמן. ארגמן הביע התנגדות לשימוש בטכנולוגיה של שב"כ לצרכים אזרחיים, ובעיקר לחשיפתו במידה שהאיכונים יקודמו בחקיקה ראשית.

פקח אוכף את נהלי הקורונה בבת ים, 24 ביוני 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
פקחים אוכפים את מגבלות הקורונה בבת ים/ראובן קסטרו

חברי הכנסת של האופוזיציה מתחו ביקורת על קידום ההצעה. ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו טען כי "נתניהו הפך לדיקטטור, לא פחות". לטענתו, שרי הממשלה "פוחדים שהאזרחים ייצאו לרחובות והאפשרות היחידה שלכם לעצור את המחאה הזאת שתצא, זה עם השב"כ. אנחנו ידענו שהדיקטטור הזה יעשה כל מה שאפשר כי זה מה שקורה שאתה מתרגל לבית בבלפור ואתה לא רוצה לעזוב".

ח"כ היבא יזבק מהרשימה המשותפת אמרה כי "רוצים לחדור לחיי הפרט לחיי האזרח ובצנעתו בשם הקורונה. חריג זה לא, זו המדיניות המתמשכת שאנחנו מכירים כבר עשורים, זוהי המדיני הזהות הפוליטית המתמשכת שאנחנו מזהירים ממנה כבר שנים".

עוד בוואלה!

עלייה בתחלואה באשדוד, באר שבע וחולון; מלונות קורונה חדשים ייפתחו

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ בדיון במליאת הכנסת, 24 ביוני 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"הפך לדיקטטור". נתניהו וגנץ, מוקדם יותר היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

השר יובל שטייניץ הציג את ההצעה בשם הממשלה ואמר: "כל מי שמנסה להכחיש את האיום שבמגיפה ואת הסיכון שבמגיפה אינו אלא שרלטן. אני יכול לומר לכם שמחצית מהחייבים בבידוד ומחצית מהחולים אותרו באמצעות הכלי הסיוע של השב"כ".

השינויים בהצעת החוק שדרשו אנשי כחול לבן יוכנסו להצעת החוק בדיונים שיתקיימו עליה כעת בכנסת, קודם אישורה בקריאה שנייה ושלישית.

קידום החוק אושר היום בממשלה בעקבות ישיבה דחופה שזימן ראש הממשלה בנימין נתניהו במטרה להחזיר את השימוש במעקבים הסלולריים, לאור העלייה בתחלואה שנרשמה בימים האחרונים. ביום שני, קבינט הקורונה דן בחידוש האיכונים, שאושר בשבוע שעבר על ידי ועדת השרים לחקיקה, והחליט לדחות את ההכרעה לידי הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully