וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ קרא להחזיר את איכוני שב"כ: "הוכחו כיעילים בקטיעת ההדבקה"

21.6.2020 / 14:17

שר האנרגיה הדגיש כי יש צורך להשיב את השימוש באיכוני טלפונים במאבק בקורונה בשל העלייה בתחלואה. לדבריו, כך "ניתן יהיה לחזור ולקטוע את שרשראות ההדבקה בתוך שעות ספורות". החודש הקפיאה הממשלה את קידום החקיקה שמסמיכה את שב"כ לסייע במעקב

צילוטם: רוני כנפו, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

שר האנרגיה יובל שטייניץ קרא היום (ראשון) להחזיר באופן מידי את איכוני השב"כ לחולי קורונה, ברקע העלייה בנתוני ההדבקה. במהלך ישיבת הממשלה הבוקר, שטייניץ, שעמד בראש צוות השרים לבחינת פעילות השב"כ בנוגע לאיכוני טלפונים במאבק בקורונה, אמר כי צריך להחזיר מידית את האיכונים הדיגיטליים "כדי שניתן יהיה לחזור ולקטוע את שרשראות ההדבקה בתוך שעות ספורות, ולא לאחר ימים".

שטייניץ הדגיש כי כל עוד אין חלופה מתאימה במשרד הבריאות, בצורה של אפליקציות ויכולת מחשוב, "אסור לוותר על הכלי שהוכיח עצמו כיעיל ביותר בקטיעת שרשראות ההדבקה". גם סגן שר הבריאות, יואב קיש, קרא אתמול להחזרת איכוני השב"כ.

יובל שטייניץ בישיבת ממשלה, 5 בינואר 2020. עמית שאבי, פול צלמים
"אסור לוותר על הכלי שהוכיח עצמו כיעיל ביותר בקטיעת שרשראות ההדבקה". שטייניץ/פול צלמים, עמית שאבי

מוקדם יותר החודש הממשלה החליטה להקפיא את קידום החקיקה שמסמיכה את השב"כ לסייע במעקב אחר התפשטות הקורונה. גורמים בלשכת ראש הממשלה אומרים כי במידה ותימשך העלייה בתחלואה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ישקול את חידוש החקיקה של איכוני השב"כ במקביל לאפשרויות טכנולוגיות אזרחיות, וייקבע דיון בהתאם.

תושבים רבים בחוף מנדרין בתל אביב. 16 במאי 2020. ראובן קסטרו
התחלואה עולה. חוף הים בתל אביב/ראובן קסטרו

בפתח ישיבת הממשלה היום אמר נתניהו כי התחזיות האחרונות שפורסמו בנושא התפשטות הקורונה הן קשות. בעקבות המשך העלייה בתחלואה בקורונה, ראש הממשלה קרא לציבור להקפיד על עטיית מסיכות ושמירה על מרחק, אחרת "נביא על עצמנו את השבת הסגרים". ראש הממשלה הבהיר כי "אנחנו חייבים לשטח את העקומה עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully