וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבאים נותרו ללא ביטוח חיים, וההסתדרות מאיימת להשבית את עבודתם

בהסתדרות טוענים כי נציב הכבאות מסרב לחדש את פוליסת הביטוח, שהסתיימה ב-1 ביוני, בעקבות עליית מחירים. בר דוד התריע כי אם הסוגיה לא תוסדר עד יום חמישי הבא - ינקוט בצעדים ארגוניים: "רשלנות מהמדרגה הראשונה". מנגד, גורמים בכבאות טוענים: "שקר, כל הכבאים מכוסים"

בווידאו: הפגנת כבאים במחאה על התנהלות ההנהלה/עריכה: טל רזניק

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד שיגר אמש (רביעי) מכתב דחוף לנציב כבאות והצלה דדי שמחי, בו קרא לו לחדש לאלתר את פוליסת ביטוח החיים לכבאים, שפגה בתחילת השבוע. בר דוד התריע כי אם העניין לא יוסדר עד יום חמישי הבא - ינקטו במערך הכבאות צעדים ארגוניים. במסגרת זאת, כל פעילות שאינה הצלת חיים ורכוש לא תתקיים.

יו"ר הסתדרות המעוף, גיל בר טל, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי כבר שנה וחצי מתנהל משא ומתן על פוליסת ביטוח החיים לכבאים. לדבריו, "הנציב החליט שבגלל שהיא (הפוליסה) התייקרה הוא לא ימשיך בחברת הביטוח 'הראל', והוא פנה לחברת הביטוח הממשלתית בשם 'ענבל'. לא מדובר בביטוח אלא בפול שלא מכסה את כולם, ובטח לא על כל האירועים".

"הגענו לבית הדין, הגענו לגישור, הגענו למו"מ והוא מתעקש לא לחדש את פוליסת הביטוח של הכבאים למרות שב-1 ביוני הם נותרו ללא כיסוי", אמר בר טל. "לנציב לא אכפת והוא לקח על אחריותו שהכבאים יפעלו בתנאי שטח ובסכנת חיים ללא ביטוח. בכך הוא מסכן את הכבאים, בני משפחתם וכל התלויים בהם בזמן אירוע. זה חמור ביותר, זאת עזות מצח לשחק בחיי אדם ואסור שזה יקרה".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, 10 במרץ 2020. אגף הדוברות בהסתדרות, אתר רשמי
שיגר אולטימטום לנציב הכבאות. בר דוד/אתר רשמי, אגף הדוברות בהסתדרות

במכתבו כתב בר דוד לשמחי כי "במסגרת ההתעללות וההתעמרות לא דאגת לחדש את פוליסת ביטוח, וחשפת את הכבאים ומשפחותיהם לכל אירוע ביטוחי שיתרחש". יו"ר ההסתדרות ציין כי הנושא נמצא על שולחן הדיונים זמן רב ונציב כבאות והצלה רק מערים קשיים והתנגדויות. "עזות המצח והיהירות לקחת אחריות להיעדר כיסוי ביטוחי לכל כבאי ישראל מהווה זלזול, הזנחה ורשלנות מהמדרגה הראשונה", הדגיש.

בעקבות זאת הודיע יו"ר ההסתדרות כי הוא רואה בשמחי אחראי לכל אירוע ביטוחי שעלול להיגרם לכבאים. כמו כן, הוא התחייב כי אם העניין לא יוסדר עד לתאריך 11 ביוני, הוא יורה על הפעלת צעדים ארגוניים.

עוד בוואלה!

השלב הבא במאבק נגד הנציב: הכבאים יוצאים לקרב על השינה

לכתבה המלאה
דדי שמחי,  נציב כבאות והצלה. ראובן קסטרו
מאבק נוסף. שמחי/ראובן קסטרו

מנגד, גורמים בכבאות אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי הכיסוי הביטוחי שהושג לכבאים זהה אחד לאחד למה שמציעים בחברת הביטוח "הראל" ולטענתם, ההבדל הוא שפוליסת הביטוח שמציעה "ענבל" זולה משמעותית. הם ציינו כי בימים הקרובים יתפרסמו פרטי הפוליסה שנבחרה עבור הכבאים וכולם יוכלו להיווכח שמדובר באותם הכיסויים.

"ועד העובדים וההסתדרות מוליכים את הכבאים שולל. כל הכבאים ללא יוצא מן הכלל מכוסים, גם כעת, מבחינה ביטוחית וכל ניסיון לטעון אחרת הינו שקר", אמרו הגורמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully