וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתבכות של יו"ר ועד הכבאים: זכה לפיצויים על סמך תצהיר כוזב

5.5.2020 / 6:18

בשנת 2017 הגיש אבי אנקורי לבית המשפט מסמך בו הצהיר כי הוא מקבל שכר ככל כבאי אחר, וקיבל מחברת הביטוח פיצוי בסך 50 אלף שקלים. ואולם בתביעה אחרת סתר את עדותו, וטען כי לא שימש ככבאי לפחות שנתיים. בכיר בנציבות שירות המדינה: "עבירה פלילית ומשמעתית"

עריכה: יאיר דניאל

עדות שמסר יו"ר ועד הכבאות אבי אנקורי בהליך משפטי עומדת לכאורה בסתירה לתצהיר שמסר בהליך משפטי קודם, שבמסגרתו זכה לפיצוי כספי. המסמכים שהגיעו לידי וואלה! NEWS מעלים חשד בעיני בכירים כי מדובר לכאורה בתצהיר שקרי. לעומת זאת, ארגון עובדי מערך הכבאות טוען כי אין סתירה בין המסמכים.

במהלך שנת 2013 הגיש יו"ר ועד עובדי הכבאות אבי אנקורי תביעת נזיקין בגין נזקי גוף, שלטענתו נגרמו לו במהלך אירוע מבצעי בשנת 2007. במסגרת ההליך, רק בשנת 2017, הגיש אנקורי תצהיר לבית המשפט לצרכי קבלת הפיצוי הכספי, שבו העיד כי הוא כבאי רגיל כמו כל כבאי אחר שעובד במשמרות, ולכן הוא מקבל את שכרו. לטענתו, עבודתו המבצעית היא עיקר עיסוקו, ועבודתו כיו"ר ועד הכבאים אינה גורעת מתפקידו ככבאי.

בתצהיר עדות ראשית שהוגש במאי 2017 ציין כי "היום אני עדיין כבאי רגיל כמו כל כבאי אחר, משובץ במשמרות". מיד אחר כך הוסיף: "אכן אני משמש היום גם כיושב ראש ועד עובדי כבאות ארצי, אך זהו תפקיד התנדבותי, ללא תשלום נוסף והוא זמני כי כל ארבע שנים נערכות בחירות לתפקיד ואינני יודע אם אבחר שוב לתפקיד הזה". הוא הדגיש כי "תפקיד יו"ר הוועד הוא תפקיד זמני שאינו גורע מתפקידי העיקרי עליו אני מקבל שכר והוא כבאי". אנקורי זכה לפיצוי כספי בסך 50 אלף שקלים. עוד פסק השופט לאנקורי תוספת של 15% שכר טרחה עבור עורך דין והחזר אגרת בית המשפט, כסכום המהווה סילוק סופי ומלא של תביעות התובע בנידון.

אולם, בתביעה אחרת שמנהל אנקורי בבית הדין האזורי בחיפה נגד נציבות הכבאות, העיד אנקורי כי נוכח פעילותו הענפה בוועד הכבאות, לא שימש בתפקיד כבאי לכל הפחות משנת 2015, דבר שעומד לכאורה בסתירה מוחלטת לתצהיר שהגיש ב-2017 לבית המשפט, ועליו קיבל כאמור פיצוי כספי.

אבי אנקורי יו"ר ועד הכבאים. עופר וקנין- הארץ,
יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי/עופר וקנין- הארץ

המסמכים שהגיעו לידי וואלה! NEWS מעלים שאלות בנוגע לתצהירים שהגיש אנקורי, ומעלים חשד בעיני בכירים כי מדובר לכאורה בתצהיר שקר שמהווה עבירה פלילית. בכיר בנציבות שירות המדינה שקיבל את המסמכים לידיו התייחס לנושא בחריפות, ודבריו הגיעו לידי וואלה! NEWS: "מדובר לכאורה בהגשת תצהירים סותרים בהליכים משפטיים. תצהיר המוגש לבית משפט במסגרת הליך שיפוטי הינו תחליף לעדות ראשית, ולכן במידה והוא שקרי הגשתו עלולה לעלות כדי עדות שקר".

על פי אותו גורם, מדובר לכאורה בעבירה פלילית ומשמעתית. "על פי הנתונים הקיימים יש כאן חשד ממשי לעבירת משמעת חמורה שיש מקום לחקור ולבחון אותה", אמר הבכיר, והמליץ לפתוח בחקירה בהמשך.

אנקורי חזר בחודשים האחרונים לתפקד ככבאי שיוצא גם לפעילויות מבצעיות, אך בשנים שבהן הגיש את התצהיר עיקר עיסוקו היה יו"ר ועד העובדים ולא כבאי מבצעי.

עוד בוואלה!

בשל היעדר תקציב: הופסק גיוס לוחמי אש לרשות הכיבוי וההצלה

לכתבה המלאה
תצהיר אנקורי בשנת 2017. -, אתר רשמי
תצהיר אנקורי בשנת 2017/אתר רשמי, -

מארגון עובדי מערך הכבאות נמסר בתגובה כי "ביום חגם של הכבאים, כשכל ראשי המדינה מתגייסים לברך אותנו, מחליט נציב כבאות ראשי לשלוף מהבוידעם עוד סיפור בדים מקושקש, מבולבל ושקרי כדי להמשיך ולנהל את מלחמות האגו שלו עם יו"ר ארגון העובדים".

בארגון הוסיפו כי "אין שום סתירה בין התצהיר מ-2017 לזה שב-2019. אנקורי הוא כבאי לכל דבר ועניין, ומי שטוען אחרת או שאינו מבין או שמנצל את אי-הבנתם של אחרים. בדומה לאנקורי, עשרות רבות של כבאים מצויים בתקן 'כבאי' ומבצעים תפקידים ללא יציאה לאירועים מבצעיים". עוד טענו כי "בחצי השנה האחרונה, אגב, אנקורי דווקא כן יוצא לאירועים מבצעיים, אבל את מפיצי השקרים זה לא מעניין כמובן. אין שום חוות דעת משפטית של שום משפטן סביר שתטען אחרת".

תביעה שמנהל אנקורי בבית הדין האזורי בחיפה נגד נציבות הכבאות. -, אתר רשמי
כתב התביעה שמנהל אנקורי בבית הדין האזורי בחיפה נגד נציבות הכבאות/אתר רשמי, -

לפי ארגון עובדי מערך הכבאות, "אין שום מידע אמיתי על בדיקה בעניין זה, לא בפרקליטות ולא בנציבות, ואם יחליט מישהו לבדוק הוא יתקל בקיר של אמת ועובדות. אין גבול לפגיעה בפרטיותו של מר אנקורי. לא כשמפיצים פייק ניוז על מכוניות פאר שרכש, ולא כשמוכרים לעיתונאים אטריות קרות ורוקחים מניפולציות ברמה של ליגה ג' על סתירות בתצהירים שלא היו ולא נבראו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully